Week 1. 7 – 13 april

Week 1

7 april – Amsterdam – Chicago

Gisteren (zondag) rond 16.15 afscheid van Wendy genomen, zij stapte op de brommer richting huis en wij in de auto richting Amsterdam.
Onderweg kregen we al een smsje van Marjan hoe laat wij bij het Etaphotel  zouden zijn, Tommetje gaf 18.25 uur aan, dat klopte ook redelijk.
Na de koffers op de kamer gezet te hebben, zijn we naar de McDonald’s gereden voor het Amerika gevoel al wat opgang te laten komen en wat te eten natuurlijk.
Hierna zijn we naar Paula gereden, waar wij de auto 4 weken mogen laten staan.
Rond 22.00 uur heeft Jos ons weer naar het hotel gebracht, wij zijn naar het Ibishotel gegaan en hebben daar in de bar nog wat gedronken, rond 24.00hr lagen we in bed. Vanmorgen om 6.15 opgestaan, na het ontbijt naar de bus, die ons naar Schiphol zou brengen, nou die was dus propvol en de chauffeur deed de deur dicht en deelde ons mee dat hij er over  half uur weer zou zijn.
Dat vonden ze toch wel te lang duren, er werd door het Etaphotel een taxi voor ons geregeld, ook dat duurde vrij lang.
Toen hij er eindelijk was, bleek het busje ook nog met een vrijwel lege band te rijden, toch  werden we zonder ongelukken afgezet op Schiphol.
De koffers waren mooi aan het gewicht hadden nog 9 ons over.
De vlucht verloopt voorspoedig, als diner konden we kiezen uit chicken or pasta. In het vliegtuig zaten veel mensen die net als ons een camper gingen ophalen.
De meeste mensen moesten door vliegen naar South Bend om vandaar met een bus naar de camper fabriek gebracht te worden.
Zijn nog nooit zo vlug door emigration gegaan en moesten we bij de douane onze bagage opnieuw laten scannen, we waren al bang dat we alles uit moesten pakken.
We moesten de auto ophalen, een knoert van een Lincoln Towncar, nog geprobeerd om hem om te ruilen voor een Hummer.
Zij konden de Towncar niet vinden, waarop we ijskoud zeiden, dat we ook geen probleem met een Hummer zouden hebben.
Morgen mag/moet ik die auto terug brengen naar het verhuurstation.
Nadat we de koffer op de hotel kamer op gezet gaan we nog een toertje doen, naar Michigan, zodat we die ook weer van ons lijstje van de nog te doen staten af gestreept kan worden.
Verder hebben we weer bij de McDonalds gegeten vandaag, die ligt recht tegenover het motel.
Nu wordt het zachtjes aan bedtijd hier is het 21.30 en in Nederland 3.30.

001

8 april – South Bend, camper ophalen en Dennis

Vanmorgen om 5.00 uur klaar wakker, opgestaan en internet opgestart even naar mijn ouders gebeld, via skype, zij weer gelukkig dat het vliegtuig niet was neer gestort.
Al de keren dat we al gevlogen hebben blijven ze bang.
Jan en Marjan waren ook al wakker zodoende zaten we om 6.30 aan het ontbijt bij de McDonald’s, pancakes, scramble eggs,  hashbrowns, biscuits en sausage en niet vergeten de koffie.
Rob had vanuit Nederland al gebeld met Road Bear of we al om 8.00 uur konden komen, helaas werd ons verteld dat we in de groep van 11.00 uur waren ingedeeld.
Eerst was de groep aan de beurt die in South Bend opgehaald werd.
Nu zijn we niet verlegen en zijn toch naar de fabriek gereden, brutale hebben de halve wereld.
Nu was de pech dat het dezelfde mevrouw was die Rob al gesproken had, en zij herinnerde zich dat, maar na wat vermanende woorden werden we toch meegenomen in de groep van 8.00 uur.
De uitleg en de papier handel nam ongeveer 2 uur in beslag, en tegen 10.00 reden we in colonne het terrein van de fabriek af.
Ik mocht in de Towncar rijden, zou deze graag mee terug nemen naar Nederland, wat zoeft dan ding over de weg, geweldig, zou me veel boetes opleveren, dat weet ik nu al.

Na de Towncar ingeleverd te hebben zijn we richting Louisville gereden, waar we op bezoek gingen bij Dennis de beheerder van de AllesAmerika site.
Bij hem hebben we de tanks gevuld met water.
Later op de avond zijn we gaan eten bij Thumbleweet, heerlijke spareribs gegeten.
Nadat Dennis ons bij de Wal*mart had afgezet, onze campers stonden daar al, hebben we afgesproken om samen met ons te gaan ontbijten in de Waffelhouse.
Nu moesten we de boodschappen nog gaan doen in de Wal*mart, waren we om 23.00 uur klaar mee.
Alles nog opgeruimd en het bed opgemaakt, lagen we er om 0.30 uur in en dat met een jetlag.
We hebben voor het eerst op het parkeerterrein van de Wal*markt overnacht.

9 april – Waffelhouse, afscheid en Fall Creek Falls SP

Vanmorgen geslapen tot 7.00 uur, opgestaan met verschrikkelijke hoofdpijn,ik had het al eerder in de nacht op voelen komen en dan ook al medicatie hiervoor ingenomen, maar helaas het heeft niet mogen baten.
Het heerlijke ontbijt in de Waffelhouse heb ik dan ook maar aan me voorbij laten gaan, heb getracht 1 wafel op te eten is me voor driekwart gelukt.
Na afscheid genomen te hebben van Dennis zijn we terug naar de camper gelopen en hebben we Marjan en Jan gedag gezegd voor een weekje, zij gaan naar Memphis en wij naar Fall Creek Falls SP.
Volgende week zullen we elkaar weer ontmoeten in Galveston.
Hadden vandaag regelmatig regenbuien onderweg, de Mammoth Cave NP hebben we daarom maar laten vallen.
We hebben nog een paar boodschappen gedaan die we gisteren vergeten waren.

011Via een mooie scenic route zijn we naar de Fall Creek Falls gereden, Tommetje heeft ons nog getrakteerd op een heel mooi binnen door weggetje, het was waarschijnlijk korter, maar omdat er zoveel scherpe bochten in zaten in tijd langer.
Rond 17.00 uur waren we op de camping, waar Rob de BBQ in elkaar heeft gezet, de eerste drumstick zijn er al op gegrild.
Hebben nog tot na het eten buiten kunnen zitten.

10 april – Great Smokey Mountians NP

Na een heerlijke nachtrust om 7.30 uur opgestaan, na het ontbijt zijn we eerst door het park gereden naar de watervallen.
Lange hikes zitten er even niet in Rob is erg verkouden en  heeft niet genoeg lucht en met hoofdpijn ver gaan lopen is ook geen pretje.

022

029

030

Zijn verder gereden naar de Great Smokey Mountians NP.
Onderweg hebben we nog een supermarkt aan gedaan om iets tegen de verkoudheid te kopen, hebben iets gekocht dat moet helpen tegen hoofdpijn, zere keel, verstopte neus en hoesten, we zullen het afwachten.
Op de camping aan gekomen, lekker buiten gaan zitten, tot er meer wind kwam en het frisser werd.
Zo even de generator opstarten, om een pot koffie te maken.

11 april – Great Smokey Mountians NP

Gisteren waren we zo moe dat we al om 22.00 uur op bed lagen, gebeurd me thuis nooit, ga dat toch ook eens proberen, we werden pas wakker van de wekker rond 7.30.
Op de camping waar we stonden mocht de generator pas vanaf 8.00 uur aan, we zijn dan ook maar meteen gaan rijden en op een parkeerterrein aan de rivier, koffie gezet aan ontbeten.

039058We hebben verschillende loops gereden door het park en weten nu waar dat smokey vandaan komt, er hangt een blauwe waas over de bergen. Een loop konden we niet rijden, die was alleen toegestaan met een auto.

048We hebben wel een oude watermolen bezocht, daar werd nog corn gemalen, de molenaar had gezelschap van een eekhoorn, die af en toe heel brutaal wat corn pikte.

047Doordat we nu wat vroeger het park uit reden, besloten we nog een stuk door te rijden, zouden de andere dag een lange rit hebben.
Wat denken jullie?
Geen camping te vinden, deze zijn hier erg weinig, op een gegeven moment zagen we een bordje van een State Park met camping, ja hoor, camping gesloten. We zijn toen door gereden tot we een Wal*mart tegen kwamen en hebben wederom op het parkeerterrein geslapen.
Toen we daar nog maar net stonden begon het te onweren en een uurtje later te gieten van de regen, dit bleef het dan ook de hele avond doen.
Na de koffie zijn we de winkel in gegaan om wat te shoppen, had van de week de rij met vitamins en mineralen gevonden en zag daar toch mooie prijzen van de Echinaforce, hebben dan ook meteen goed in geslagen.
Ook een mooie muis ( een grijze) voor bij de nieuwe laptop gekocht, werkt fijner dan de vorige.

12 april – Geen stroom

Vanmorgen na een regenachtige nacht opgestaan, tijdens het ontbijt maken gaat het al mis.
Doordat we bij de Wal*mart stonden, moest de generator aan, nu wil ik en koffie maken en theewater koken en brood toasten en ja dat  gaat blijkbaar niet, de stroon valt uit.
Ook geen probleem het is een kwestie van een schakelaartje om zetten.
Nu kwam het probleem waar zaten die dingen, het handboek wat je mee krijgt verteld, in de bathroom or kitchen, your right, maar waar, nergens iets kunnen vinden.

041Toch maar gaan rijden en we zoeken vanavond wel verder of bellen met meneer Road Bear.
Bijna heel de dag regen gehad, er was een camping halverwege gepland, maar om nu in de regen aan het meer te zitten, zagen we niet zitten en besloten door te rijden.
Ik wilde wassen en graag even internetten met het thuisfront, zijn nu wel 1 dag voor op het schema, maar er is onderweg nog genoeg te zien en te doen om weer op schema te komen. Op de camping dus op zoek gegaan naar het bedieningspaneel voor de elektra, hebben het gevonden aan de zijkant van het bed.
Hebben 2 wassen gedraaid en de verslagen bij kunnen werken.

13 april – Bounty strand

Vanmorgen eerst mijn moeder geskypt, toen ik dat eerder in de week probeerde was de verbinding zeer slecht, nu was de lijn prima.
Wat het met ons ontbijt is weet ik niet, maar vanmorgen viel de elektriciteit op de camping uit, net toen ik de pancakes in de magnetron wilde doen.
Zijn daarom maar weg gereden van de camping, om later de generator aan te doen en dan te ontbijten.
Het was maar een klein stukje naar het St. Andrews, waar we de dag willen door brengen op het witte bounty strand, net de hoela meisjes ontbreken hier.

093Doordat Rob te vroeg af sloeg hebben we op een parkeerterrein ontbeten, lekkere pancakes met maple syrup en aardbeien.
Op de camping aan gekomen, konden we meteen buiten zitten, strak blauwe lucht, heerlijk zonnetje wel een fris windje, kortom weer om te verbranden, zien dan ook allebei rood, ondanks het insmeren met factor 45.
Na de lunch zijn we gaan wandelen over het strand, een heel eind langs de waterlijn.

092Even op de pier geweest waar mensen aan het vissen waren, er was een meneer met een net bezig, deze gooide hij in het water als hij vissen zag zwemmen, hij sloot het net door aan een koord te trekken en haalde zo een stel vissen binnen.
Blijkbaar verkocht hij deze vissen, misschien een aanvulling op zijn pensioen.
Zagen verder veel pelikanen en zilver reigers.

054052

046 Op de terug weg van het strand kwamen we langs Gatorlake, daar moeten alligators te zien zijn, nu lag er een heerlijk te zonnen, hij/zij was te lui om ook maar wat te doen met veel moeite werd het hoofd een beetje opgetild.

059Dit was onze eerste grote wandeling van de vakantie, Rob zijn verkoudheid is over, dus we kunnen nu ook aan de wat langere hikes beginnen.
Terug op de camping wat gedronken en buiten zitten lezen.
De dag die we voor liepen hebben we heerlijk ontspannen door gebracht op het strand. Zijn dan ook weer gewoon op schema.