Week 1. 10 sept. – 16 sept.

Week 1

10 September – Brussel/Newark

Gisteravond zijn we al naar een hotel in Vilvoorde vertrokken, zodat we na een behoorlijke nachtrust , uitgerust aan de vliegreis konden beginnen, dat hoopten we dan.
De reis er heen verliep al met grote file, het was een van de laatste warme dagen van het jaar iedereen ging nog een keer naar het strand, tegen de tijd dat wij ook vertrokken kwamen ze dan ook weer allemaal van het stand af.
Bij Heinkenszand verlieten we de snelweg om over de Provinciale weg verder te gaan, mag je maar 80 kilometer, maar dat is nog altijd sneller dan stapvoets over de snelweg.
Tot Kapelle ging dat goed, toen hadden  er meer mensen door dat het over de Provinciale weg sneller ging, wij zijn toen helemaal binnendoor gegaan, via Yerseke bij Krabbendijke weer terug op de Provinciale weg en dan bij Rilland weer op de snelweg.
Hier zagen we net een schitterende zonsondergang toen we weg opdraaiden.

1477

1478

Na de afslag Antwerpen konden we weer gewoon door rijden, al met al hebben we er toch een half uur langer over gedaan voor we bij de Lodge aankwamen.
De kamer die we kregen was een stuk kleiner dan de vorige keer en het was er hartstikke warm, de airco koelde het wel een beetje af maar niet voldoende.
Door de warmte hebben we niet zo goed geslapen.
Toch is dit een mooi hotel met een hele geschiedenis, iedere kamer verteld wel een stukje, de vorige keer ging het over tewerkstelling en nu over hoeveel cellen het complex had en hoe groot de cellen waren.

1479Om 6.30hr liep de wekker af en om 7.00hr zaten we aan het ontbijt, de taxi was voor 7.30hr besteld, deze was er dan ook prompt.
Een kwartiertje later stonden we op de luchthaven.
Gelukkig geen lange rijen en na het interview, waarbij we deze keer de reservering voor de camper moesten laten zien, zijn we nog even terug naar buiten gegaan, voor Rob zijn shagje.
Daarna op het gemak door de douane en security, nog een goed half uur wachten voor het boarden begon, we hadden nummer 7, is een van de laatste nummer die aan boord mogen, het was dan ook even zoeken naar en plek voor de bagage.
Een half uurtje later dan geplant vertrokken we, het was bewolkt en helaas konden we niks van de Zeeuwse kustlijn zien.
De vlucht verliep verder goed, met af en toe wat turbulentie, ik heb geprobeerd om wat te slapen en heb mijn boek Vijftig tinten donkerder uitgelezen.
Lang leve de e-reader een volgend boek was zo gevonden even geen Vijftig tinten, het derde boek moet ik nog lezen, heb nu gekozen voor de Undercover trilogie van Brenda Novak, even iets spannender of anders spannend 😉
Om 12.15hr landen we op Newark, voor we door de Immigration waren we zeker een uur verder, koffers ophalen en door Customs en dan eindelijk naar buiten, Rob belt naar het hotel voor de shuttlebus.
Ondertussen rijden de shuttels van andere hotels af en aan, eindelijk komt er een bus van Hampton Inn aan rijden en Rob vraagt nog speciaal of dit de bus van ons hotel in Linden is, ja wordt er gezegd, koffers worden ingeladen, wij stappen in, de bus vertrek na 5 meter vraagt de chauffeur nogmaals het adres en komt dan toch tot de conclusie dat we in de verkeerde bus zitten.
Alles weer uitgeladen en wachten op de goede bus, dit duurde langer dan normaal doordat er file was door en ongeval.
Rond 15.00hr waren we dan in het hotel, Rob belt met El Monte hoe laat of eigenlijk hoe vroeg we de camper kunnen ophalen, het is een ritje van een paar minuten, de shuttle van het hotel zal ons er om 8.00hr heen brengen.

1486Het hotel ligt aan een shoppingplaza, alleen even het parkeerterrein oversteken, we bezoeken er meteen onze eerste art en craft zaak en verlaten de winkel met enkele scrapspullen, terwijl ik me voorgenomen had om niet zoveel scrapspul te kopen.
Hier is ook een Target en we willen nu ook wel eens de M&M’s met witte chocolade proeven,  afgelopen voorjaar waren die nergens meer te vinden.
Nu zijn ze er voor Halloween weer, normaal zie je die nooit in de winkels liggen, meteen maar drie zakken gekocht was een aanbieding.

14881487Hierna nog wat boodschappen bij de 99 cent store, dan hebben we morgen wat minder inkopen te doen.
Voor vandaag vinden we het wel weer genoeg geweest, we zijn tenslotte ook al heel lang op, terug in het hotel, zijn we aan het verslag begonnen straks nog wat eten, dit zal waarschijnlijk Applebee’s worden.
Het is dus inderdaad de Applebee’s, waar we een heerlijk steak hebben gegeten

11 september – Camper ophalen

We hebben het gisteren volgehouden tot 22.00hr, toen ging het lampje toch echt uit. Ondanks de lange dag niet heel goed geslapen en dikwijls wakker geweest, om 5.30hr hielden we het allebei voor gezien en zijn opgestaan, het ontbijt was vanaf 6.00hr, dus dat kwam mooi uit.
Na het ontbijt, nog even wat internetten, wat lezen en tegen 7.45hr uitchecken en wachten op de shuttle van het hotel die ons naar het verhuurstation van  El Monte brengt.
Een ritje van amper 5 minuten, het kantoor ging net open en alle computers moesten nog opgestart worden, we kregen meteen te horen dat we een upgrade hadden naar een iets groter camper, voor kenners de FS 31.
Dat is de camper met twee grote slide-outs en de bunkbedden, we hebben nu met z’n tweeën de beschikking over 2 tweepersoonsbedden en een stapelbed(bunkbedden).
Dit jaar zullen we niet aan daklozenopvang doen, er waren wel logés geplant maar die hebben hun reis door familieomstandigheden moeten annuleren.
De reden dat we een upgrade kregen, was dat hij ons als goede klant zijnde niet met een oudere camper op pad wilde sturen hij had alleen maar 2008 of ouder staan in de klasse die wij gehuurd hadden, nu hebben we er een uit 2011, die rijdt nu voor het tweede seizoen.
Nadat heel de papierhandel was gedaan, rijden we eerst naar de Dollar Tree voor de boodschappen die ze gisteren in de andere winkel niet hadden, wat glaswerk en serviesgoed, voor al het andere gaan we naar de Walmart.
Op het terrein van de Dollar Tree zie ik mijn favoriete kledingwinkel, daar toch maar even binnen gegaan voor een bliksem bezoek, het was uitverkoop.
De score was een winterjas, met 20% korting.

1495

1498

Op naar de Walmart in North Bergen dit is een vrij nieuwe, alleen heel anders ingericht dan dat we gewend zijn, we zochten ons dan ook een ongeluk en nu is boodschappen doen niet mijn hobby, mijn humeur werd er niet beter op.
In ieder geval hadden we voor het grootste gedeelte de boodschappen, voor de rest zouden we dan nog wel onderweg kijken, bij een Walmart.
We wilden ook graag een Hotspot kopen met internet tegoed, zodat we ook internet hebben als we geen wifi hebben.
Dit kan je ook bij de Walmart kopen, de jongen bij de elektronica verwees ons naar de Wirelessshop in de winkel.
Daar werden we geholpen door een meisje wat er niet zoveel vanaf wist, oké dat kan, zij vraagt aan de jongen die er ook stond en ze werd al afgesnauwd.
Uiteindelijk kwam die jongen ons toch helpen en op onze vraag wees hij met zijn voet, waar we de hotspot konden vinden, hallo zeg zo ga je niet met klanten om.
Nu hadden ze daar toch niet wat we zochten, maar ik weet niet of ik wel echt iets had willen kopen, bij hem.
We kwamen nog een Walmart tegen en zouden daar dan nog een stop maken.
Vandaag hebben we 3 staten aan gedaan we zijn gestart in New Jersey, zijn een stukje door de staat New York gereden en we slapen in Connecticut.
De eerste dag is tijd een boodschappen dag en zodoende hebben we meer Interstate gezien dan een mooie scenic routes.
Wel zijn we een paar keer gestopt op een overlook, waar we aan de andere kant van de Hudsonriver Upper Manhattan zagen liggen.

15051507We doen onze laatste boodschappen bij de Walmart in New Haven, achteraf hadden we hier beter de boodschappen kunnen doen, hier hadden ze wel alles en werden we ook netje geholpen met het kopen van de Hotspot.
Dan gaat het richting camping in Hammonasset Beach State Park, we richten de camper in en halen de koffers leeg.
Tijdens het inrichten komen we er  achter dat alle veranderingen geen verbeteringen zijn,  er zijn een aantal zaken die onpraktisch zijn, zo zit het bedieningspaneel van de airco achter het keukenblok als de slide in is, is er vrijwel geen ruimte naast het bed en heeft het bed een afgeronde hoek, of dat geen probleem geeft tijdens het slapen zullen we vannacht ondervinden.
Wel zijn we zeer tevreden over de laminaatvloer die erin ligt.
Als bijna alle karweitje gedaan zijn nemen nog even een kijkje op het strand en zien een mooie zonsondergang.

1516Voor het avond eten schuiven we een pizza in de magnetron.
Na het eten zet Rob de BBQ nog in elkaar en ik begin alvast aan het verslag, doordat we 2 eethoeken hebben, het onderste bunkbed is een eethoek als het bed niet nodig is, kan ik daar mooi aanzitten, de andere tafel ligt bezaaid met schroefjes en boutjes.
De hotspot is nog niet geactiveerd dus zullen we het verslag morgen wel uploaden bij een McDonalds.

12 september – Cape Cod

Niet echt vroeg naar bed gegaan,  zijn we toch al om 6.30hr klaar wakker, meteen maar de koffie aangezet en zijn we gaan ontbijten.
Ook even de verwarming bij gezet het was best wel afgekoeld vannacht.
Rob hangt de Zeeuwse vlag nog aan de camper, zonder deze vlag door Amerika rijden dat kan gewoon niet, dit doen we al vanaf onze eerste camperreis, het geeft altijd leuke commentaren, niemand herkend die vlag.

15241523Om 8.00hr reden we al van de camping weg om een rondje langs het strand te gaan doen, we doen verschillende aan van het Hammonasset Beach State Park, Rob waagt het nog om met zijn voeten in de Atlantische Oceaan te gaan staan, wat volgens hem niet koud was. We zien hier grote vlinders vliegen maar zodra je daar een foto van wilt maken zijn ze vertrokken, met veel geduld is het me toch gelukt om een redelijke foto te maken.
1532
1536In een poeltje zien we de bomen en struiken prachtig gereflecteerd, dat vraagt natuurlijk om een paar foto’s

1538

De temperatuur gaat al flink omhoog, ik besluit om toch maar een korte broek en een hemdje aan te doen.
We gaan vandaag naar Provencetown, helaas ook nu weer niet scenic maar via de Interstate.
TomTom raakt helemaal van slag als we bij Providence Rhode Island, ik geloof dat we tot 3 keer toe het zelfde rondje hebben gereden en iedere keer kwam hij er niet uit.
Toen de gok maar gewaagt en op eigen inzicht verder gegaan, dit bleek een goede gok te zijn we reden zonder verdere problemen naar ons eindpunt voor vandaag.

Na deze toestand hadden we wel een Frappé verdient, bij de eerste en beste bord van een McDonalds de weg af, voor een heerlijke ijskoffie, we vinden hem zelfs lekkerder dan de Frappucino van de Starbucks en het is veel goedkoper.
We arriveren hier rond 14.45hr, gaan eerst naar de camping om en plekje vast te leggen, van de prijzen die ze hier rekenen worden we niet vrolijk, echt absurd wat ze hier durven vragen voor een plek.
Nu zal een hotel ook niet goedkoop zijn in deze contreien.
We kijken even bij de site die we toegewezen gekregen hebben en gaan naar Cape Cod National Seashore, hier zijn ze niet berekent op campers, gelukkig was het niet druk en konden we 5 parkeerplaatsen innemen.

1570Op het strand ziet Rob een camper staan en hij ziet het ook wel zitten om met de camper het strand op te rijden, wij opzoek waar dat mogelijk is, blijk je een permit nodig te hebben en  tja dat hebben we niet.
We rijden nog wat scenic routes en zie verschillende keren borden staan van Turtlle Crossing, jammer maar helaas geen Turttle zien over crossen.
We komen bij een meertje met allemaal waterlelies, we maken wat foto’s en zien een stel eenden in het water en warempel even later een schildpad.
1572 1577
We doen nog een trailtje naar Pilgrim First Spring, was maar een trailtje van een halve kilometer, nu kregen we al snel het idee dat het toch wel langer is dan wat er op het bord staat aangegeven.
Bij de spring worden we aangevallen door muskieten en zijn we ook meteen omgedraaid.
We waren toch redelijk naar beneden gegaan, wel via trap, maar oh het naar boven terug gaan, zeker bij de wat hoger stappen protesteerde mijn knie behoorlijk, de pijn is na een poosje rust er wel weer uit, maar toch is hij dikker dan normaal.

We besluiten naar de camping terug te rijden en Rob neem de oude route, we komen uit in het plaatsje zelf, waar de straten redelijk nauw zijn, waar een parkeerverbod telt wat niemand naleeft en waar blijkbaar ook geen controle op is.
Rob moest er een beroep doen op zijn stuurmanskunst om er door heen te komen.
Op de camping zien we een camper staan op onze plaats, op onze vraag welk sitenummer hun hebben krijgen we als antwoord we mochten een site nemen en morgenochtend betalen.
Nu was de plaats naast hun ook nog vrij dus zijn we daar maar gaan staan.
Stoeltjes buiten, cola en een chippie erbij, het lijkt wel vakantie.
Rond 18.30 een maaltijd in elkaar gedraaid, ik de aardappelen en de groente en Rob is voor het vlees, heerlijk van de BBQ een ijsje als toetje.
Daarna nog koffie met een plak cake en we zullen  er tot morgenochtend weer tegen kunnen.

13 september – Cape Ann

Toen ik vanmorgen opstond was het op de wekker 6.45hr, even later is ook Rob wakker. Op het gemak drinken we eerst een bakje koffie of thee voor ik het ontbijt ga maken.
Even later zegt Rob ik heb het 8.15hr op mijn horloge, ik kijk nog op de mijne en die geeft dezelfde tijd aan, bleek dat de wekker een uur achter stond.
Hebben we toch lekker geslapen.
Het is toch nog tegen 9.00hr als we van de camping wegrijden, we moeten heel de lange weg terug die we gisteren ook gereden hebben.
Aan weerszijden van de weg zijn het alleen maar bomen en dat wordt op den duur toch wel saai, zo saai dat ik mijn boek er maar bij gepakt hebt om de laatste bladzijden te lezen.
Als ik net mijn boek uit heb ziet Rob een Christmas tree shop, we nemen meteen de afslag om daar een kijkje te nemen en voor een hoognodige santaire stop.
De shop stelde niks voor wat er aan kerstspullen stond was 3x niks, wel hadden ze veel Halloween spul staan, we waren er dan ook zo weer weg.

1584    1585

1591

De volgende stop is om te tanken, er was maar 1 benzinepomp in de buurt, die dan ook de hoofdprijs vroeg.
We hebben er maar een paar gallon in gegooid en tanken wel ergens waar het toch wat goedkoper is.
Dan moesten we Boston door, even opletten of TomTom ons deze keer geen drie rondjes laat rijden, maar nee deze keer ging het allemaal goed en waren we vlot door de stad heen. Aan de linker kant van de weg zagen we een Jo-An winkel maar konden daar met geen mogelijkheid raken, even later zien we ook weer aan de linkerkant en Michael’s, deze keer konden we de volgende afslag nemen en waren we snel bij de winkel.
Ik koop er weer wat scrapspullen o.a. een blok met vellen  voor de helft van de prijs en nog wat klein spul.

1592We rijden nu in een ruk door naar de camping in Cape Ann, we hebben hier al meer gestaan en vragen dan ook om een plek dicht bij de office voor de wifi.
Als de camper op zijn plaats staat gaan we eerst lunchen, ik toast het brood, want het was niet te eten zo droog, nu ging het dan nog, het restant verdwijnt in de vuilnisbak.
Ik ga de hotspot installeren die we gekocht hebben zodat we ook internet hebben, als er geen wifi is.
Het gaat heel simpel tot we de code van de prepaidkaart ingeven, dat werd toch even bellen en we moeten een menu door en als dat gedaan is moest het tegoed op mijn account staan.
We hebben nu wel verbinding met de hotspot maar geen internet, wie weet wat er fout is??

1598Rob heeft ondertussen 2 plaatsen besproken voor het Whalewatchen wat we morgenmiddag gaan doen, we hadden begin dit jaar bij Groupon voucher gekocht met 40% korting.
Ook een camping moesten we reserveren, het is weekend en mooi weer dus grote kans dat er nog veel mensen op uit trekken, dat klopte ook wel, want de camping die geplant stond was vol.
Een nieuwe was snel gevonden in Streets en Trips.
Terwijl ik zit te rommelen met de foto’s zie ik uit mijn ook hoek iets bewegen, lopen er 7 kalkoenen naast de camper, volgens Rob was de oven te klein om er een te braden, we hebben ze dan ook maar laten lopen en er alleen wat foto’s van gemaakt.

1594Verder relaxen we wat, zetten de verslagen van de afgelopen dagen online, maken nog een wandelingetje naar de baai, waar het eb is, we kunnen niet verder komen dan de berm, we zagen wel boardwalks die wat verder de baai in staken, dit was private propertie, konden we verder ook niks mee.
Dan maar weer terug naar de camping om daar aan het avond eten te beginnen, ik bak de aardappelen die ik gisteren extra gekookt had, Rob grilt de steak op de BBQ en als groente hebben we overheerlijke applesauce, gewoon appelmoes dus.
De verdere avond vermaken we ons met het verslag en internetten wat.
Ik probeer nog een internet verbinding te krijgen op de hotspot, dit lukt nog steeds niet, we zullen een dezer dagen met het hele spul naar een wireless center bij de Walmart gaan, hopend dat ze ons daar verder kunnen helpen.

14 september – Whale Watching Gloucester

Niet zo goed geslapen vannacht, was er dan ook al bijtijds uit.
Toen ik nogmaals de Hotspot probeerde , bleek ik internettoegang te hebben, ik had het dus toch goed gedaan.
Ze hadden er wel bij mogen zetten dat het enkele uren kon duren voor je toegang had.
Op het gemak ontbeten met toastbrood en aardbeien met slagroom.
Na de karweitje bel ik via skype naar mijn moeder, dan is het tijd om de boel op te breken en op het gemak naar Gloucester voor de Whalewatch, we willen daar niet te laat zijn, omdat we dat slagschip van een camper nog moeten parkeren.
Dit kon op het terrein waar vandaan de boot vertrekt, we weten niet hoe groot het is en waar we eventueel wel kunnen parkeren, zodoende waren we al om 10.00hr in Gloucester terwijl de afvaart om 13.00hr is.
We besluiten om nog een stukje te gaan wandelen, nu was het hier niet het leukste stuk van Gloucester, het was meer een industrieterrein. Wel met heel veel visrestaurants en overal kon je er Lobster eten.
Na een goed half uur lopen we een dwarsstraat door om in een soort winkelstraatje te komen, leuk maar meer ook niet.

1600 1602We gaan terug naar de camper en ik ga wat lezen tot het tijd is om aan boord te gaan.
Als we aan boord mogen nemen meteen plaats op het bovendek, waar het nog even echt bakken in de zon is, als we eenmaal aan varen is er een heerlijk briesje tot op open zee, daar waait het echt en heb ik ook mijn vest nog even aangedaan.
Stipt om 13.00hr vaart de Hurricane 2 van de kade weg, we spotten meteen een Seal, deze zwom naast de boot.

1615Eenmaal de haven uit zet de kapitein er goed de gang in, het is ongeveer een uur varen voor we in het gebied komen waar de walvissen zitten.
Dan is het goed opletten of je wat ziet, de bemanning staat op de boeg met verrekijkers de zee af te speuren.
Van te voor hadden we al instructies gehad, van bakboord en stuurboord hebben de meeste mensen geen benul, dit werd opgelost door met de wijzers van de klok mee tijden te roepen, het werkte wel erg goed.
Zodra er een Whale gespot was werd de tijd aangegeven waar en alle mensen, gingen zo snel mogelijk die kant op.
Het was heerlijk dat de boot niet vol zat nu kon je redelijk goed bij de reling komen om te trachten een foto te maken.
Helaas voor mij lukte dat niet zo goed, je merkt dan dat een compact camera net te langzaam is, het duurt te lang voor die een foto heeft opgeslagen en klaar is voor een volgende foto, toch zitten er wel een paar redelijke foto’s bij.
Zodra er een Whale gespot is vaart de boot er meteen met een rot vaart heen, het is dan zaak om stevig te blijven staan, zeker als de boot ook nog een dwars op de golven ligt kan je je beter goed vasthouden, gelukkig niet zeeziek geweest.

071079

090Tijdens deze vaarten wordt er ook onderzoek gedaan de Whales die gespot en herkend worden, deze worden geregistreerd, deze trip kwamen er veel onbekende Whales boven, volgens de kenners. (onderzoekers)
We spotten 12 Humpback Whales en 3 Finback Whales, heel veel zin hadden ze niet om hun “kunstjes” te vertonen, ze kwamen een paar keer boven, zodra ook hun staart uit het water was geweest verdwenen ze.
We hadden graag gezien dat ze als het ware uit het water sprongen, ondanks dat ze dit niet deden was het een machtig mooi gezicht om deze dieren in hun natuurlijke habitat te zien.
Na een goed uur werd de terugreis ingezet, af en toe zagen we nog een waterfontein in de verte, van een uitademende Whale

1676Om 16.00hr waren we weer terug aan de kade, we zetten de TomTom  aan richting de volgende camping in Hampton New Hampshire, een taxfree staat.
Morgen zijn we hier al weer weg, maar na het weekend zijn we weer terug en zullen dan ook gaan shoppen.
We moesten hoog nodig tanken, zo nodig dat we niet veel verder durfden te rijden, we zijn naar het eerste en beste plaatsje gereden en hebben daar de tank vol gegooid, op 3 gallon na was hij leeg.
Opgelucht dat we niet droog vallen vervolgen we de reis naar de camping.
TomTom wist er weer eens een keer niks van riep midden in een winkel gebied dat we er waren, helaas geen camping te zien.
Dan maar eerst even naar de Walmart om de voorraden aan te vullen en dan nog maar eens de camping ingeven, deze keer werden we er in 1 keer heen gebracht.
Zodra we op de camping waren sluit Rob de camper aan en gaat de kip grillen, ik maak ondertussen garlicpuree, met als groente worteltjes, we hadden vanmiddag alleen maar een broodje met een hotdog op en ondertussen erge honger.
Na de koffie eerst een douche om de zoute film, van het zeewater van ons lichaam af te spoelen.

15 september – Bar Harbor

Heerlijk geslapen vannacht dat was de eerste keer deze reis dat ik droomloos geslapen heb. Om 7.30hr gaat de wekker af, ik sta op het gemak op en lees de mail en de krant.

Ons ontbijt bestond vandaag uit waffels met maple syrup en aardbeien met slagroom, terwijl we zitten te ontbijten horen we getik op het dak, blijkt het te regenen, het was maar een klein buitje en de verdere dag geen druppel meer gehad.
De temperatuur is nog steeds heerlijk, uitzonderlijk zeggen alle mensen die je er over hoort.
Als alles is gedaan rijden we tegen 9.00hr de camping af, we verbleven vannacht in de Apple Tree Lane, de appelboom stond naast de camper

1679

1680In eerste instantie reden we verkeerd, gelukkig konden we dit vrij vlug corrigeren, op onze route waren veel tolwegen die we graag wilden vermijden en een route over de interstate is ook niet echt mooi te noemen.
Onze route voerde ons door stadjes en dorpjes, regelmatig stonden we in een file het was zaterdag en dan zijn er blijkbaar veel meer mensen op pad dan door de week.
Doordat we hier toch wel veel tijd mee kwijt waren toch maar gekozen om stukjes interstate te rijden, we zouden anders wel heel erg laat op de camping aankomen.

16821697Voor de lunch zoeken we een restarea, alleen is deze niet te vinden op deze weg, we nemen dan de afslag naar een restplaza, wat we ons daarbij moesten voorstellen wisten we niet, maar er zou beslist wel parkeerruimte zijn.
Dat was er inderdaad in overvloed, de lunch bestond uit verschrikkelijk vies droog brood, wat het met het brood is deze reis, een frenchbread wat altijd goed te eten was is hier gort en gort droog.
Deze kan ook weer zo in de vuilnisbak.
Na de lunch ga ik even naar de restroom in de plaza, bleek dat een foodcourt te zijn, was ik nou maar eerder gegaan dan had ik niet eens aan de droge brood begonnen.
Rob stelt TomTom opnieuw in, deze wilde ons over een tolweg sturen, nu wordt er een route gekozen die helemaal binnendoor gaat tot de camping.
Hier en daar zien we de bomen al wat kleuren en teken dat de Fall Foliage er aan komt.

17021705Ook deze keer staan de coördinaten niet goed we krijgen we midden op een brug te horen dat we er zijn, even later rijden we de camping voorbij op het laatste moment zag Rob het bord, een blauw bord in een groen omgeving valt niet echt op, waar het mogelijk was gekeerd en terug gereden.
We mogen uit verschillende plekken kiezen dus rijden we eerst een rondje voor we gaan betalen.
We willen nog graag even buiten zitten en kiezen en plek die nog in de zon ligt, na een klein uurtje wordt het fris en verdwijnen we naar binnen.
Als avondeten maak ik kipkerrie met rijst en als toetje nemen we een mierzoete Jell’O vanille met caramelsaus.
De avond heb ik ruzie met mijn website die de laatste woorden van een zin niet laat zien, het duurde even maar ik heb de fout gevonden.

16 september – Acadia NP

Vanmorgen bestond ons ontbijt uit toastbrood met jam en zoals gewoonlijk aardbeien met slagroom.
Rond 8.50hr draaiden we de camping af, richting Acadia NP, hier waren we in 2008 ook geweest, alleen zijn we toen een dag eerder vertrokken, omdat het maar bleef regenen.
Nu was het gelukkig mooi weer, al was het niet meer zo warm als de afgelopen dagen.
We doen eerst South Island en maken verschillende stops, om wat foto’s te nemen, het is hier een grote recreatieplas met boten en kano’s, ook zien we kreeftenfuiken, daar wordt hier door veel mensen een boterham aan verdient.

1718Als we bij Seal Harbor komen zien we een bordje dat verwijst naar de ingang Acadia NP, als we die weg inrijden stuiten we meteen op een probleem, we moeten door een tunnel en deze is net te laag voor de camper, op naar de volgende ingang.
Bij  Sieur de Monts proberen we weer het park in te gaan, we bezoeken eerst het Wild Gardens of Acadia Nature Center en maken een wandeling door de tuin.
Ik zie in het water iets bewegen en weet niet wat dat zou kunnen zijn, het zijn 5 zwarte rondjes aan elkaar verbonden.Het bleek dat het de schaduw van een insect te zijn.
In Nederland  noemen ze het schaatsenrijdertjes hoe ze hier genoemd worden weet ik niet, doordat het water zo kraakhelder was, zagen wij hun schaduw, die vijf zwarte stipjes op de foto dat is de schaduw van een schaatsenrijdertje.
Vlak naast het water staat een boom die blijkbaar erg geliefd is bij Spechten.

1738

1740   1739

We rijden een stukje verder en doen poging twee om het park in te rijden , HO STOP, een tunnel en de doorrijhoogte is  maar  12,2 feet, tja de camperhoogte is 13 feet een klein rekensommetje leert dat dit niet gaat lukken, een cabriocamper lijkt ons niet erg comfortabel.
Bij de volgende poging om het park in te komen hebben we meer succes.
We bezoeken het visitorcenter en vragen informatie over wat we wel kunnen doen met de camper.
De mogelijkheden met een camper waren heen en terug naar Jordan Pond en Cadillac Mountain op.
Bij het visitorcenter zagen we weer mooie paddenstoelen staan, op een of andere manier heb ik iets met paddenstoelen, komt omdat ik hier zoveel verschillende zie.

1743

Op naar Jordan Pond, we moesten nog lunchen, alleen hadden we het brood vanmorgen weg gemikt en geen sub onderweg gezien, dan hadden we daar wel een brood gekocht.
In de diepvries lag nog en pak hashbrowns, die hoeven alleen maar even gebakken te worden, dit zou dus onze lunch worden.
We hoopten wel op een parkeerplek bij Jordan Pond, het is zondag en best druk.
Helaas geen parkeerplek, het zou wel gegaan zijn als er geen pick-up truck met trailer over minimaal 2 camperplaatsen was gaan staan.
Ook stonden er weer gewone auto’s op de camperplekken, een regelrechte ergernis.
We besluiten om terug naar het visitorcenter te gaan en daar te lunchen.
In de baai lag een cruise schip en we zagen de tenders af en aan varen om de passagiers van en aan de wal te brengen, het was moeilijk om vanaf deze weg daar een foto van de te maken, dat werd later goed gemaakt op Cadillac Mountain.
Na de lunch nemen we de weg naar Cadillac Mountian, boven aan gekomen, doen we de trail , die uitzicht geeft over de baai.

17571776

1766We worden begeleid door doedelzakmuziek, ik krijg daar normaal al kippenvel van, maar nu klonk het ook nog eens niet altijd helemaal zuiver.
Het was maar een kort trailtje wat behoorlijk naar beneden ging en ja dan moet je ook weer naar boven.

1772

Dit geeft toch behoorlijk last aan mijn knie, Rob heeft erge last van zijn heup, ik denk niet dat er veel lange hikes gemaakt gaan worden deze reis, de pijnstillers gaan er hier in grootverpakking door heen.
Tegen 15.00hr reden we het park weer uit, de geplande camping lag maar een paar mijl verder.
Ook hier beginnen de bomen te kleuren, warme dagen en koude nachten en het gaat snel. Nu hadden we gisteren een Christmas shop gezien, we wilden daar graag even kijken en morgenochtend zal hij nog gesloten zijn als we er langs komen, we besluiten er nog even heen te rijden.
Ook moest er nog getankt worden, de prijzen hier zijn erg hoog $ 4.11 per gallon.
Zien we een pomp met de prijs van $ 3.99 op het bord, werkt hij niet meer, even verderop ze we een Shell die ook benzine levert voor die zelfde prijs.
Bij de Christmas shop aan gekomen zien we dat hij op zondag gesloten is.

We rijden terug naar de camping, mogen zelf een plek uitzoeken, we willen er een waar nog een beetje zon is, boven op de heuvel staan er geen bomen, daar kiezen we een plek, we gaan weer terug naar beneden om af te rekenen.
Terug op onze plaats zetten we de stoeltjes buiten om nog een uurtje van de zon te genieten.
Als avondeten maak ik aardappelen met groene asperges en Rob zorgt weer dat het vlees heerlijk gegrild wordt. Ondertussen is de temperatuur al flink gedaald, zitten we met de deur dicht en zal het niet lang duren of de kachel gaat aan.
Vannacht gaat er weer een extra fleece deken op het bed