Week 2. 23 april – 29 april

Week 2

23 april – Joshua Tree

We hadden op het AllesAmerikaforum belooft verslag te doen van onze aankopen nu we geen personalkits en camperinventaris hebben genomen.
Eigenlijk zijn we ervan uit gegaan dat het goedkoper is als we alles zelf kopen.
We hadden wel besloten om zoveel mogelijk bij een Dollarwinkel te kopen en wat ze daar niet hadden bij de Walmart.
Via de store locator van de Dollar Tree vonden we een winkel in Las Vegas, daar hebben we serviesgoed, glazen en bestek en keuken en kookgerei en verder wat huishoudelijke spullen gekocht, zoals een veger, dweilstok, afwasteil, alles een dollar.
Voor pannen, badhanddoeken en kussens naar de Walmart.
Het beddengoed (comforter) hebben we bij Bed Bath en Beyond gekocht, we wilden graag een wat luxere set.
In totaal waren we 165 dollar kwijt, is dus minder, dan wat je kwijt bent als je dit allemaal huurt.
Neem je bijvoorbeeld je eigen slaapzakken mee scheelt het nog meer.
Ik denk wel dat we dit de volgende keer ook weer zo doen. Wat hebben we gedaan vandaag?
Rond 8.00 uur reden we van de camping weg, het was 10 graden en mooie blauwe lucht. We hadden van de week besloten om toch naar Joshua Tree te gaan, het bezoek aan onze kennissen in Tucson zou allemaal te veel gehaast worden.
TomTom de route ingegeven via Kelso, zodat we door het Mojave Preserve zouden rijden, altijd goed voor het spotten van cactussen.
Deze keer hebben we ook de dirth road naar de Kelso Sand Dunes gereden, we waren al eerder die weg opgegaan, maar die was toen zo slecht dat we gauw terug gegaan zijn.
Deze keer was hij heel goed te rijden.

1536

1548

1561

1574

Na het Mojave Preserve vervolgen we onze weg over Route 66.
Dit deden wel meer mensen vandaag en dan vooral veel motoren, waarbij het geknetter van de Harley Davidsons de boventoon voerden.
Onderweg komen we langs de beroemde shoetree, die helaas een aantal jaar geleden bezweken is, misschien doordat iemand er wel heel vies stikkende schoenen in heeft gehangen.

1587

1592

Ondertussen is er een nieuwe boom in de maak, deze keer wordt het een socktree.
We verlaten Route 66 weer en slaan af richting TwentyNine Palms.
Onderweg zien we opgedroogde zoutmeren, ook nog wat chloorfabriekjes of deze nog in werking zijn, weet ik niet.
Zo rond 14.00 uur waren we op de camping TwentyNine Palms resort, hadden niet gereserveerd, maar gelukkig was er plaats zat.
Hierna zijn we naar het plaatsje TwentyNine Palms zelf gegaan om daar de mooie muurschilderingen te bekijken, nog even een bezoek aan de Dollar Tree voor een broodmes en een ijslepel.

1600

Nu op naar Joshua Tree NP, we zijn binnen gegaan via de westelijke ingang en dan door het park om er bij Twenty Nine Palms weer uit te komen.
Het was jammer dat de Yucca’s niet meer in bloei stonden, dit had toch wel een heel mooi om te zien geweest zijn, op de wat koudere plekken stonden ze nog wel in knop.
Het is jammer dat veel mensen het park links laten liggen, het is een prachtig park wat niet alleen maar Yucca’s te zien zijn, maar ook prachtige rotsformaties, waar volop geklommen wordt.

1608

1611

We zijn nog wel naar Keys view gereden, helaas was het dal niet goed zichtbaar door de blauwe waas die er hing.
Nog even het visitorcenter bezocht en gevraagd of er nog wildflower te spotten is, nu zou er morgen een Rangerwalk zijn om 10.00 uur, maar dat is voor ons te laat, we willen morgen naar Anza Borrego SP.
Maar ook op eigen gelegenheid is er nog wel wildflower te vinden, hopelijk vinden we de plaats die de ranger aan gaf.
Zo rond 17.00 uur waren we op de camping waar nog een poos van het zonnetje hebben kunnen genieten.

24 april – Anza Borrego

Vanmorgen al vroeg op, eerst de mail gelezen en even op mijn hyves gekeken, daar stond een foto van onze kleinzoon, waarop hij staat, wat gaat dat snel hij is weer al 10 maanden. We reden al voor 8.00 uur de camping af.
Door Joshua Tree over de Pinto Basin Road onze eerste stop was de Cholla Cactus Garden, een gedeelte wat vol staat met teddyberencactussen, alleen hebben deze niet zo’n hoog knuffel gehalte.
Tussen de Cholla’s zit een Jack rabbit te eten en gaat daarmee onverstoorbaar door, zodat wij alle tijd hebben om hem te fotograferen, tot we een stap te dichtbij komen en hij het hazen, nee het rabbitpad kiest.

1626

1625

1633

Hierna een stop bij Ocotillo Patch, deze stonden nog mooi in bloei.

1638

De volgende stop was Cottenwood Spring, alleen hebben we de spring niet gevonden, de kleine wandeling er heen hebben we wel gedaan, maar toen ging de trail over in een hike van 3.5 mijl, maar op onze slippers leek ons dat geen goed idee.
We hebben onderweg nog wel wat aan wildflower gevonden, jammer dat het veel van het zelfde was.
Helaas is het hoogte punt van de wildflower al voorbij.

1639

Via de Box Canyon Road naar Mecca gereden, deze weg gaat door een canyon met aan weerszijden badlandsachtige rotsen, alles even dor en kaal.
Verkeer zie je nauwelijks op deze weg , een paar motorrijders en een paar auto’s gezien.

1656

We vervolgen onze weg langs Salton Sea, hier rijden we dor een gebied met veel agrarische activiteit, we zagen onder andere velden met citrusbomen , druivenranken en paprika/pepers, mais.
Voor we echt richting Anza Borrego gaan, moet er eerst nog getankt worden, voor Californische begrippen was de prijs laag, even verder op zagen we de prijzen steeds hoger oplopen.
Na nog wat fotostops, rijden we naar Anza Borrego, de temperatuur is flink opgelopen in de loop van de dag.
We rijden eerst naar de camping om een plaats vast te leggen, we hebben niet gereserveerd en het is weekend, er zijn nog plaatsen en we mogen zelf uitkiezen.
Hier eten we meteen de lunch om daarna naar het visitorcenter te gaan, daar lopen we een korte trail, het is echt te warm om veel te doen.

1676

We besluiten om naar de Mall te gaan in Borrego, maar die stelt 3 keer niks voor, of de zaak is gesloten of staat te koop. wel scoor ik nog een paar sandalen met 25% korting. Hierna terug naar de camping, maar eerst nog even naar de parking waar de trail naar Borrego Palm Canyon begint daar is het druk met dagjes mensen die of de trail lopen of aan het picknicken zijn.
Terug op de camping eerst en poosje siësta gehouden, we hebben totaal geen schaduw bij de camper, zodra we schaduw hadden zijn we buiten gaan zitten.
Rob heeft de drumsticks gegrild en ik heb de aardappelen van gisteren opgebakken en magnetron frietjes gemaakt, hebben buiten gegeten.
Helaas ging het flink waaien en kregen we al de rook van het vuur bij de buren in onze neus, ik kan daar echt niet tegen en zijn we binnen gaan zitten.

25 april – Viejas Outletcenter

Vandaag staat in het teken van shoppen, maar eerst is er nog een rit door Anza Borrego SP.
We beginnen al vroeg, door het slechte slapen waren we al vroeg op, we rijden dan ook om 7.40 uur van de camping af.
Het plan is te gaan shoppen in het outletcenter Viejas in Alpine.
We nemen de route via Ocotillo, die voert ons helemaal de bergen door van het Anza Borrego SP, onderweg zien we weer volop cactussen, ocotillo’s en agaves, ook is er nog wel wat wildflower te zien.

1699

We kwamen uit op de Interstate, verder richting Alpine, de weg ging flink ophoog, voor de weg omhoog ging werd er al gewaarschuwd, dat als de temperatuur van de auto te warm werd je de airco uit moest doen, ook zagen we regelmatig tonnen met water staan er stond dan specifiek radiatorwater op.
Wat je omhoog ging moet je ook weer een keer naar beneden, dat ging dan ook redelijk stijl.
Op deze weg controleert de border patrol regelmatig, de Mexicaanse grens is dicht bij.
We hadden geluk deze keer alle keren mochten we doorrijden.

1708

1710

Het Viejas ouletcenter is heel mooi opgezet, verder vind je er de zelfde winkels al in ieder outletcenter.
Wij hebben sinds vorig jaar een nieuwe hobby en dat is kleding kopen voor onze kleinzoon, hij is dus nu al weer verwend, door opa en oma.
Zelf nog 2 T-shirts gescoord en dat was alle buit voor deze dag.

1717

1724

Hierna richting Wellton, weer die zelfde weg op maar dan de andere kant deze was mogelijk nog steiler, zeker naar beneden, aan deze kant waren er verschillende truck ramps.
In El Centro ook nog even naar de mall, daar alleen bij Michael’s mappen gekocht voor in het scrapbook.
Onderweg nog even de Walmart bezocht voor de nodige aanvullingen van ons proviand. Rond 17.15 draaiden we de camping op die Rob had uitgezocht.
Een 55+ camping, 10 jaar geleden werden we daar nog beleefd geweigerd en nu gaan we er vrijwillig staan.
Bij iedere camper of trailer zie je golfkarretjes staan, heel veel mensen hebben we niet gezien, waarschijnlijk zijn hier heel veel overwinteraars, die nu terug naar huis zijn, het is hier nu te warm.

26 april – Organ Pipe Cactus

Photobucket

Eindelijk weer eens een hele nacht geslapen op de alarmoefening na zo rond 3.00 uur.
Ze weten bij El-Monte van dit probleem, maar nog steeds hebben ze daar geen oplossing voor.
Gelukkig sliep ik weer vlug door tot de wekker afliep.
Ben eerst maar eens gaan proberen om de verslagen online te zetten, wat een verschrikkelijk trage internet verbinding was dat.
Zo rond 8.10 uur reden we van de camping weg, eerst nog wezen tanken voor we op pad konden.
Vandaag bezoeken we Organ Pipe Catus NM, dit zal de derde keer worden dat we hier heen gaan, maar met een husband die gek is op cactussen is dit natuurlijk niet zo vreemd. Vrijwel de hele route gaat over de interstate, dat wordt op een gegeven moment toch wel saai, tijd om wat slaap in te halen van de afgelopen nachten.
Doe net op tijd mijn ogen open om 2 Humvee’s een heuvel af te zien komen, met daar achter een stel militairen, even later zien we een tentenkamp, duidelijk een oefenterrein. Bij Gila Bend even de weg af naar het postkantoor voor postzegels en meteen de kaarten op de bus gedaan, meteen postzegels genoeg gekocht voor de hele vakantie, daar hebben we dus geen omkijken meer naar.
We rijden door het plaatsje Why waar we vannacht zullen slapen het is dan nog een mijl of 20 naar het park, onderweg zijn al volop Saguaro cactussen te zien.

1741

Even naar het visitorcenter en dan de Ajo Mountian Drive rijden, dit is wel een dirt road, maar in onze herinnering goed te doen met een camper, ook deze keer.
We stoppen regelmatig om de mooie natuur te bewonderen en wat foto’s te maken.
Het was jammer dat de Hedgehog al voor een deel uitgebloeid is, gelukkig vonden we wat hoger in de bergen nog planten met bloem.
Ook de Saguaro’s zitten nog in de knop, bij het visitorcenter zagen we een plant met 2 open bloemen.

1747

Ook vonden we nog wildflower boven op de berg, je kan zien dat het daar wat kouder is en dat zodoende alles daar wat later is.
Verder stonden de Cholla’s (teddybears) volop in bloei en eveneens de Chain-fruit Cholla, deze vind je met allerlei kleuren bloemen.
De Prickly pear (schijfcactussen) stonden volop in knop met een enkele open bloem.

1755

1768

1775

Na het rijden van de Ajo Mountian Drive kwamen we er achter dat het verboden is om met een voertuig langer dan 25 ft deze drive te rijden, maar ook met een 31 ft kan het prima. Rond 15.30 waren we op de camping, waar we in de schaduw zijn gaan zitten, tot we steeds gepest werden door vliegen, dit is nu iedere namiddag zo, later op de avond zijn ze verdwenen.
Net nog kunnen genieten van een prachtige mooie lucht.

1792

27 april – Vernon en Diana

Gisteravond nog contact gehad met onze vrienden in Tucson, we waren ongeveer 4 uur rijden bij hun vandaan.
We hebben daarom besloten om toch naar hun toe te gaan, ook  al omdat Rob een fout in de telling van de dagen gemaakt had, we hadden nu een dag over.

Vanmorgen gewoon op tijd gaan rijden en zo waren we rond 11.30 uur bij Vernon en Diane.
Deze mensen hebben we op onze eerste Amerikareis leren kennen, internet stond net in de kinderschoenen, ons eerste contact ging dan ook nog ouderwets via brieven en telefoon.
Rob had een oproep geplaatst in het maandblad van de Cactusvereniging, daar vroeg hij informatie over cactusparken of iets dergelijks.
Daarop reageerde Vernon en nodigde ons uit om hun te bezoeken, gelijk maar voor 3 nachten, hij zou ons dan rondleiden.
We zijn dus op de uitnodiging ingegaan en werden door hun ontvangen of we familie waren.
Hebben toen heel fijne dagen gehad, ondanks het grote leeftijdsverschil, zij zijn net zo oud als mijn ouders.
Ieder jaar krijgen we wel een uitnodiging om langs te komen, alleen kwamen we niet echt in de buurt, dus dit jaar is het er van gekomen.
Eigenlijk hadden de afspraak al afgezegd, doordat we 5 dagen vertraging hadden door de aswolk waardoor er geen vliegverkeer was in Europa.
Maar door het rekenfoutje van Rob, hebben we toch een dag met hun door kunnen brengen.
Ondanks dat we toch op tijd in Tucson wilden zijn, hebben we toch nog tijd genomen om het een en ander te fotograferen  onderweg.

1797

Wat ons erg verwonderde was, dat we een grafsteen vonden in de berm, op deze plaats was een echtpaar omgekomen en als monument was er een grote grafsteen geplaatst.
De oprit bij het huis van Vernon en Diane is zo groot dat we daar makkelijk de camper kwijt konden.
We hebben heerlijk bij kunnen bij kletsen, veel over Nederland gepraat, zij hebben zelf een paar maanden in Nederland gewoond toen Vernon onderzoek deed op de universiteit van Leiden.
Zijn voorouders uit Duitsland, uit een plaats dicht tegen Groningen aan.

28 april Cottonwood

Vanmorgen om 7.00 uur opgestaan, we wilden niet te laat vertrekken en uit ervaring weten we dat een gezellig ontbijt kwa tijd uit de hand kan lopen.
Rond 8.30 uur hebben we dan afscheid van Vernon en Diane genomen, hopelijk tot een volgende keer.
Toen Vernon gisteravond onze route voor vandaag hoorde gaf hij ons nog twee kaartje voor het Tohono Chul Park, een mooi aangelegde botanische tuin.
Deze tuin ligt aan de rand van Tucson.
Hier waren natuurlijk weer veel , hoe kan het ook anders, cactussen te zien, grote kleine met bloemen zonder bloemen.
We hebben een kleine 2 uur door gebracht in Tohono Chul Park, voor we onze reis weer voort zetten naar Cottonwood.

1818

1828

1843

Vandaag hebben we vrijwel alleen op de interstate gereden, doordat ik hoofdpijn had heb ik niet zo heel veel gezien onderweg.
Wat ik wel meegekregen heb dat het op sommige stukken weer flink waaide en dat Rob goed aan het stuur moest hangen om de camper redelijk recht te laten rijden.

1846

In Phoenix zijn we nog even van de weg gegaan naar een mall waar ook een Jo-Ann’s zat, nog een paar scrapspulletjes gescoord.
Meteen bij de In-N-Out Burger een lekkere hamburger gegeten.
In Cottonwood eerst naar de camping gereden voor een plaatsje, om daarna naar de Walmart te gaan voor de aanvullingen van de koelkast.
Ook meteen de bestellingen die mee terug naar huis moeten gehaald.
Nu is het ons opgevallen dat er geen sleep-aid meer te koop is in de winkel, we hebben hier al meerdere keren naar gezocht, bij de Pharmacy van de Walmart.
Misschien dat dit uit de handel is genomen, of we kijken niet goed.
Helaas was het weer een stuk harder gaan waaien en was buiten zitten niet echt aangenaam, helaas.

29 april – Page

Vanmorgen was het flink afgekoeld, tot 14 graden, ook de lucht zag er wat donker en dreigend uit.
Ons plan was om nog naar Red Rock te gaan, om daar de cactussen in bloei te zien, maar gezien de planten die we onderweg zagen, met net knop, zal daar ook weinig in bloei staan, we hebben toen maar besloten om door te rijden.
Via de 89A richting Flagstaff, boven aan gekomen gestopt bij het vieuwpoint, daar even langs de rim gelopen, het was er ijzig koud.

1861

1866

Vlak voor Flagstaff dachten we dat er sneeuw viel, dat bleek later ook het geval te zijn. Omdat we tijd genoeg hadden zijn we via Sunset Crater Vulcano gereden, om eigenlijk in Waputki nog een ruïne te bezoeken, die we de vorige keer dat we daar waren, overgeslagen hadden.
Bij het visitorcenter hebben we de Waputki pueblo bezocht, het waaide zo verschrikkelijk hard dat we besloten hebben verder niets meer te gaan bezoeken.

1872

1879

Door gereden naar Cameron waar we de tradingpost bezochten, terwijl we daar liepen hoorde we hard getik op het dak, wij dachten dat het regen was, maar het bleek hagel te zijn.
Toen we buiten kwamen zag alles wit.

1892

Ook onderweg kregen we nog hagelbuien op ons dak, wat overging in sneeuw en regen. Het bleef heel de dag hard waaien.

1933

Rond 15.00 uur zijn we op de camping, waar Jan en Marjan net hun tent opgezet hadden. In de camper koffie gedronken en bij gekletst.
Hierna gingen de Hekkie’s hun boeltje organiseren en ik een maaltijd bereiden.
Na het eten koffie gedronken en aan het verslag gewerkt, het is koud buiten dus er wordt dankbaar gebruik gemaakt de camper en zijn verwarming.