Week 4. 20 april – 30 april

Week 4

20 april – Kodachrome Basin SP

Find more about Weather in Cannonville, UT

dag 22

Als we opstaan en de luxaflex openen zien al een heleboel site palen waar het reserveringsbriefje af is, de camphost heeft deze er waarschijnlijk al afgehaald.
Er zal vandaag weer genoeg plaats zijn voor nieuwe kampeerders.
Het is bijna 9.00hr als we wegrijden, zodra we van de camping zijn zoek ik, met de camera in de aanslag, Mule deer.
We weten waar we ongeveer moeten zoeken de dieren zijn nooit ver weg, alles is aanwezig in de vallei, voldoende voedsel en drinkwater in het zijtakje van de Fremont River.
Als eerste zien we drie paarden bij het Glifford Farm house, dan zien we ineens een Yellow Bellied Marmot over het gras door de boomgaard rennen.
Tot slot zien we in de buurt van het visitorcenter een groepje Mule deer staan grazen.

P1070191 P1070193 P1070196Voor ons zien we de Boulder Mountain waarvan de toppen nog met sneeuw bedekt zijn, daar zullen we doorheen moeten.
We nemen de UT 12, de mooiste scenic way die er is, vind ik dan.
Maar eerst moeten we de Boulder Mountain over door het Dixie National Forest, voor het alle mooiste komt, we stoppen bij de Larb Hollow overlook, we waren berekent op kou maar het viel mee, ook bij de volgende overlook valt het mee met de kou.
Wel zijn de camping hier nog allemaal gesloten.

P1070204In de buurt van Boulder zagen we nog 3 Mule deer in de berm staan, plaats om te stoppen was er helaas niet.
Als we de berg afkomen rollen we zo het Grand Staircase Escalante NM in, de UT 12 hebben we al verschillende keren gereden maar het blijft schitterend.
We stoppen een paar keer op het smalste gedeelte, hier kan er nog gestopt worden en stukje verder is de weg twee rijbanen breed en kan je aan allebei de kanten het ravijn inkijken.

Bij het Kiva Coffeehouse was er geen mogelijkheid om te stoppen alle plekken stonden vol.
We rijden door en zien Calf Creek Falls liggen het is er behoorlijk druk voor de hike naar de falls, wij slaan dit over hebben we een aantal jaar geleden gedaan.
We rijden naar boven en stoppen bij de plek waar de Hekkies toen op ons zaten te wachten en van af dat punt ons naar boven konden zien rijden.

Nu is er een outlook gemaakt, we stoppen daar en maken nog een paar foto’s voor we verder gaan.
Ons volgende doel is Escalante om daar de laatste kaarten voor het thuisfront op de bus te doen.
Er moet ook nog getankt worden, als we de generator willen gebruiken, de eerste pomp wilde de debet of credit niet herkennen, bij de volgende pomp geen probleem.
Hier was ook een Subway, nu had ik al geklaagd dat ik nog maar een keer een Subway sub gegeten had deze vakantie, ik al blij is tie gesloten.
Als we stoppen bij de postoffice vallen er een paar druppels regen, het werden er niet veel meer al hing er wel een donkere lucht boven ons.
We blijven door schitterend gebied rijden, helaas nergens een mogelijkheid om te stoppen, ik maak dan ook wat foto’s uit de rijdende camper, meestal zijn die niet van geweldige kwaliteit.

P1070283 P1070288Als we bij de camping in Kodachrome Basin SP aan komen zien we dat ze hier tegenwoordig full hook-up plekken hebben, we kiezen daar dan ook voor. de koelkast doet nog steeds niet goed op gas, we moeten hem dan regelmatig resetten.
Het is dan rond 13.30hr en al lang tijd voor de lunch, we kijken wat we eventueel hier nog kunnen doen en vinden een hike vanaf de camping.
Eerst relaxen we buiten in de zon en later op de middag doen we een hike.
We doen de Angel’s Palace Trail, een hike van 1.5 mijl (2.4 kilometer), als moeilijkheidsgraad heeft hij Easy/Moderate met een hoogte verschil van 150 feet (45 meter).
De trail gaat over heuveltjes het is dus klimmen en dalen, er zaten redelijk steile tussen, ondertussen heb je zicht op de sandstone chimneys, waar er 70 van zijn te vinden in het park.
Met wat fantasie zie je er heel iets anders in.(sorry dirty mind)

P1070315 P1070318 P1070344P1070363Het was jammer dat de zon regelmatig achter een wolk verdween, met de zon op de chimneys maak je mooiere foto’s.
Als we weer terug beneden zijn lopen we nature trail nog, dit is een trailtje voor rolstoelen toegankelijk en laat alle planten zien die hier groeien.
Het trailtje is 0.5 mijl (0.8 kilometer) lang en er zit bijna geen hoogte verschil in.
Als we bijna op het einde van deze trail zijn gaat het wat spetteren, hadden we al verwacht gezien de donkere wolken die er hingen.
Als we net bij de camper zijn regent het ietsje harder ook maar heel even.
We hadden ondertussen twee uur gelopen en hadden wel trek gekregen, ik begin dan ook aan het eten.
Na het eten het verslag gemaakt, dit kunnen we hier niet uploaden, geen internet en zelfs geen telefoon.
We zijn het er beiden over eens dat we hier best een paar dagen kunnen door brengen zonder ons te vervelen.
Vannacht zal het weer erg fris worden de weersverwachting is 36F dat is een graad of 3C.

21 april – Kanab

Find more about Weather in Kanab, UT

dag 23

Vanmorgen wat moeite met uit bed komen, het was fris in de camper en mijn bed was zo lekker warm.
Rob gaat er als eerste uit en zet de kachel en maakt koffie en thee en dan moet ik er ook echt uit.
Als alles gedaan is rijden we iets voor 8.30hr van de camping weg.
We volgen weer een schitterende route, we maken een stop bij Mossy Cave voor wat foto’s, de hike zelf hebben we een aantal jaar geleden gedaan, samen met de Hekkies.

P1070378 P1070380Een eindje verder kijken we op het begin van Bryce Canyon, ook dat slaan we over, we stoppen net even voor een paar foto’s.

P1070389Dan komen we door Red Canyon en jullie raden het al hier stoppen we niet, ik neem wat foto’s vanuit de rijdende camper.

P1070395 P1070399Dan slaan we af richting Zion, maar dat slaan we dan ook weer over, we gaan naar Kanab.
Even voor Hatch zie ik een Coyote lopen in het veld aan de andere kant van de rivier.
Verder is er heel deze reis weinig wildlife te zien, misschien dat de Deer verder in het bos zit, omdat de meeste vrouwtjes drachtig zijn en daar hun jongen krijgen.
We volgen de highway 89 tot Kanab, komen voorbij de Coral Pink Sand Dunes, dat is een leuk gebied als je met ATV rond wilt scheuren.
Rond Mount Carmel komen we weer tussen de mooi gekleurde rotsen.

P1070408 P1070412 P1070421 Vlak voor we Kanab in rijden komen we stil te staan voor roadwork en moeten we wachten op de Pilotcar die ons begeleid tot het eind van het roadwork.
En zo rijden we Kanab binnen de camping is vlot gevonden, het is de derde keer dat we hier staan.
We worden verwelkomt door de eigenaar, die al vlug door had dat we Nederlanders zijn, net als hij, meteen in het Nederlands verder praten.
Hij is ruim 20 jaar geleden hier heen geëmigreerd en deze camping overgenomen.
Ik wissel wat dollars voor kwartjes, want er moet heel erg nodig wassen, we trokken vanmorgen de laatste schone onderbroek uit de kast, de wandelsokken zijn ook allemaal vies en die hebben we morgen nodig en shirts waren er ook niet meer zoveel.
Als de camper staat ga ik meteen met de volle waszakken naar de laundry en vul de twee machines.
Het was een geluk dat we heel vroeg op de camping waren, heb heel de middag mensen naar de Laundry zien lopen, het was wachten op elkaar.
Ondertussen maakt Rob dat alles aangesloten is en haalt het bed af dat kan dan in de machine als de andere klaar zijn.
Ik bel, via skype, mijn ouders en Rob zijn tante, zijn die ook weer gerustgesteld.
Als de was is gedaan relaxen we buiten het is heerlijk weer, ik lees mijn boek uit en zet de verslagen van de afgelopen dagen online.
We zitten tot tegen 20.00hr buiten toen werd het wat frisser.

Hoe Hollands willen we het hebben in Amerika, de tulpen staan hier te bloeien op de camping.

22 april – Tour naar Tuweep aan de North Rim

Find more about Weather in Kanab, UT

dag 24

Geen verplaatsdag vandaag, we gaan vandaag met Dreamland Safari naar Tuweep.
Hier kunnen we niet komen met de camper en met een auto is het af te raden.
Het is een paar minuten voor 9.00hr als de auto van Dreamland Safari bij onze site verschijnt, we zijn de enige twee die deze trip maken vandaag, onze gids is Donald Black.
Bij Fredonia slaan we af richting Colorado City en komen in Kaibab Indian Reservation gebied.
Op een gegeven moment moeten we een dirtroad op deze is 61 mijl lang en heet de sunshine route.
De weg is wasbordachtig maar goed te rijden, zeker het eerste stuk dat wordt goed onderhouden, er gaat een zijweg naar een uraniummijn die nog volop in bedrijf is.
De werknemers laten hun auto aan de kant van de weg staan en worden met een bus verder vervoerd.
De omgeving is een beetje saai met af en toe wat koeien, dan is het toch nog oppassen, koeien kijken niet uit en steken zo de weg over.
Als er wordt gestopt voor drie vuture in de lucht, gaat er naast mij een redtail hawk de lucht in.
Ik zag ook nog een Gambel’s Quail op een rots zitten.
Op de weg ligt er een paar keer een ratlle snakes zich op te warmen, ze trekken zich van de auto’s niks aan en blijven gewoon liggen.

P1070429 P1070432 In de verte zien we oude vulkanen liggen netjes op een rij lagen, waarschijnlijk beginnen die al in Californië.
Als we bij het rangerstation komen is er even tijd voor een sanitaire stop, na al dat gehobbel is mijn blaas wel overprikkelt en moet ik erg nodig, dat ik nog blij kan worden met een pittoilet.
Vanaf hier rijden we tussen door de rode rotsen en gaat de dirtroad over in zeer slechte dirt road.
Er kan niet harder gereden worden dan stapvoets en we worden flink door elkaar geschud, dit gaat dan een mijl of 4.1 zo door.
Dan ligt er 0.9 mijl voor de rim ook nog een camping, je mag/kan daar alleen komen met een camper van max. 22 feet.
Nu krimpt of groeit onze camper naar gelang de grote van de site zijn, dan kan hij ineens 2 feet korter zijn, maar laten krimpen naar 22 feet is onmogelijk.
Het is 11.00hr als we aan de rim staan, dan hebben we zeker anderhalf uur gehobbeld.
Je moet hier geen hoogte vrees hebben, Donald neemt ons mee naar de Toroweap Overlook om zo de Colorado River te zijn kronkelen door de canyon.
Dat was dan 4552ft of 1387 meter onder ons, ik ben geen held en ben op mijn knieën  naar het uiterste puntje gekropen om zo over de rand te kunnen kijken.

P1070436 P1070440 P1070459 P1070463We lopen steeds een stukje verder om vandaar een blik op de rivier te kunnen werpen.
Ondertussen speuren we ook naar bloeiende planten, onderweg hadden we al wat bloeiende Hedge hogs zien staan.
Na een uurtje begint het hard te waaien, tijdens de lunch moesten we alles vasthouden het waaide zo van tafel, er staan twee picknick banken aan de rim, ook moeten we ons eten beschermen voor het rondvliegend zand.

P1070478We durven dan ook niet meer aan de rim te gaan staan, te gevaarlijk.
Het is niet echt een straf de omgeving daar is ook schitterend, we gaan samen nog een stukje de rotsen op en vinden een Hegde Hog met meerdere bloemen, en een Prickly Pear waar net een bloem van open is, de andere cactussen hadden al wel knop.

P1070449 P1070483 P1070481 P1070486Rond 13.00hr aanvaarden we de terug weg, het waait nog steeds en af toe is het mistig van het zand, ook het tumble weed rolt goed over de weg.
Ik ben blij als ik de highway weer zie dan is het gehobbel ook zo over.
Om 15.30 hr waren we op de camping terug, we doen niks meer bijzonders.
Na het eten maken we de verslagen en hopen vanavond vallende sterren te zien als het een beetje helder mag worden, de wind is in ieder geval wat gaan liggen.

23 april – Snow Canyon SP (St. George)

Find more about Weather in St. George, UT

dag 25

Nadat vanmorgen de wekker afliep hield hij er ineens meer op alles ging uit en hij bleef irritant piepen.
Nu deed hij het al die tijd al niet zo goed, het lichtje brandde niet als je op de snooze knop drukte.
Niemand kwam op het idee dat de batterijen wel eens leeg zouden kunnen zijn, nadat er nieuwe zijn ingegaan doet hij weer wat hij moet doen.
Als we ontbeten hebben en de karweitjes zijn gedaan verlaten we even voor 8.30hr Kanab.
We rijden de route die we gisteren ook reden en Rob grapte bij de afslag naar de Grand Canyon North Rim, zullen we nog een keertje gaan, nee we gaan naar St George.
Voor we hier zijn rijden we langs Zion NP, slaan we over, we rijden door naar Hurricane voor de Walmart.

P1070493 P1070497De koelkast is erg leeg, eten hebben we nog genoeg op een brood en fruit na, het drinken is vrijwel op, alleen nog water.
We doen ondertussen ook de bestelde boodschappen en wat we zelf mee naar huis willen nemen.
Ik koop een nieuwe carry-on, de mijn sneuvelde op de heen reis, het was het kerstcadeau van mijn werk, niks waard dus.
Als we een Jo-Ann’s zien stoppen we nog even, hebben nog geen Art and Craft shop gezocht deze vakantie, ik koop niks er is niets van de scrapspullen afgeprijst en dat maakt dat het niet echt interessant is.
Veel heb ik niet nodig, een album, insteekhoezen en een blik gekleurde vellen papier, ik heb nog heel veel plaatjes e.d. thuis, van onze vorige reizen.
TomTom stuurt ons bij St George naar boven om zo naar Snow Canyon te gaan, het kwam allemaal goed.
Als we bij de ingang 6 dollar in een envelop hebben gedaan rijden we door naar de camping om een plaats vast te leggen.
Als we daar aankomen is er nog 1 plaats vrij, helaas geen hook-up, oké geeft niet, maar als ik lees dat de generator uren van 12.00 – 16.00hr zijn is dat toch een probleem.
Op dit moment doet de koelkast het goed op gas, maar als hij er weer me stopt is het toch fijn dat de generator aan kan.
We besluiten om deze plek niet te nemen, we kijken wel naar een BLM camping langs de interstate.
Het is ondertussen 12.00hr geweest en we parkeren de camper bij trailhead en gaan eerst lunchen.
Ondertussen kijken we welke trail we willen lopen, het is de Hidden Pinyon geworden een hike van 1.5 mijl ( 2.4 kilometer), als moeilijkheidsgraad kreeg hij moderate.
De hike zou door dik los zand gaan en over rotsen en het zou omhoog gaan.
Het klopte allemaal, de hike was schitterend en niet te moeilijk, er was een paar keer een rots met een heel diepe afstap, maar op mijn kont kom ik er ook wel af.
We hebben heel wat afgefotografeerd, mooie rotspartijen, bloeiende planten en cactussen.

P1070515 P1070521 P1070527 P1070543 P1070546Na ongeveer anderhalf uur stonden we weer bij de camper.
Onderweg hadden we besloten om terug te rijden waar we het park ingekomen zijn en dan zo naar de andere uitgang te rijden.
Onderweg stoppen we regelmatig voor wat foto’s en als er dan een slang vlak voor de rijdende camper kronkelt kan ik alleen maar roepen “slang”.
Rob kan nog remmen en zo rijden dat we er niet overheen rijden.
We rijden het park uit en keren waar dat kon en zo rijden we het park weer binnen, nu was het hokje bezet en werd er naar ons betaal bewijs van vanmorgen gevraagd, alles geen probleem en we konden door.
Dit is zo’n mooi park dus we stoppen regelmatig.

P1070616Bijna op het eind is Jenny’s Canyon, deze was gesloten er zullen vleermuizen met jongen gezeten hebben en dan sluiten ze hem tot ze weer uitvliegen, dat zal rond 1 juni zijn.
Als we het park uit zijn rollen we zo een schitterende woonwijk binnen, het zijn allemaal estates, dus met een portier.
In de midden berm bloeien schitterende planten en ook de rotonde is waanzinnig mooi, met bronzen beelden.
Een Indiaan op een paard die een veulen vangt  en aan de andere kant nog een veulen en twee paarden, rots blokken in het midden, al zijn dat volgens ons neppers.

P1070629  P1070640 Er ligt al een tunnel onder door de weg en de rotonde heeft al een afslag die nog niet in gebruik is, de nieuwe wijk zal spoedig volgen.
De golf en tennisbanen zijn al volop in gebruik en aan winkelcentra ook geen gebrek.
Als ik zou emigreren zou ik daar wel willen wonen.
We rijden St George uit en gaan opzoek naar een BLM camping aan de interstate 15.
Als we al wat campers in het achterland zien staan gaan we de interstate af en gaan eerst linksaf het viaduct over, hier zag het er erg rommelig uit een hele berg afval en overal papier in de bosjes.
We keren om en gaan aan de andere kant van het viaduct kijken, daar vinden we al vlug een mooie plek niet te ver van de interstate maar wel zo dat je de auto’s niet meer hoort.
We zitten nog een poosje buiten, in de schaduw is het wat fris dus wordt er met de zon meegedraaid.
Eigenlijk hebben we vandaag weer een uur gewonnen en zitten weer op Pacific time, dus 9 uur tijdsverschil met Nederland, we zullen bij het naar bed gaan de klok weer een uurtje achteruit zetten.

24 april Snow Canyon SP/Valley of Fire SP

Find more about Weather in Overton, NV

dag 26

Na een hele donkere nacht in the middle of nowere, wakker worden terwijl de koeien om ons heen lopen.
We waren al vroeg op, we gingen ook vroeg naar bed, omdat de klok nog een uur terug moest was het nog geen 22.30hr.
Het is dan ook amper 8.00hr als we wegrijden.
We moeten weer de Arizonastrip af rijden, het vreselijke stuk door de bergen, waar we meestal veel last hebben van zij wind wat tussen de bergen door komt, deze keer viel het mee.
Wel was er roadwork en werden we over een baan van de andere rijrichting geleid, het is dan oppassen met de berrierers die er staan.

P1070663Bij Mesquite gaan we van de weg af om bij het visitorcenter mijn verslag onnline te zetten.
Men krijgt daar iedere dag een half uur gratis internet, wat ook nog eens snel is.
Als het verslag online staat gaan we weer verder.

P1070668Bij Overton zeggen we interstate vaarwel en gaan richting Valley of Fire.
Het is 10.30hr als we de ingang voorbij rijden, we stoppen niet en gaan eerst naar de camping, daar kan je ook de day use betalen.
Het is een first come camping, je kan er niet reserveren en als het even kan willen we elektra en water.
We hebben geluk we claimen de laatste plaats met hook-up en ook nog eens de laatste plaats voor je de camping verlaat.
We zetten onze stoeltjes bij de picknicktafel, zodat anderen zien dat deze plaats bezet is.
Het geld doen we in een envelop en die gaat in de paal.

P1070674We besluiten eerst naar het visitorcenter te gaan, we hebben nog geen parkmap.
In het parkje voor het visitocenter zaten vorig jaar Gambel’s Quail met jongen, we hoopten er natuurlijk op dat ze er weer zaten.
En jawel ze waren er weer en weer een heleboel kuikens, de meeste mensen lopen het parkje in voor de schijfcactus die daar staat te bloeien, wij voor beiden.

P1070688Voor de afslag naar het visitorcenter stonden trailers en campers, er was een cateringbedrijf een lunch aan het verzorgen, werd er weer iets gefilmd.
Als we uit het visitorcenter komen staat de highway patrol het verkeer tegen te houden richting de White Domes, er staat een auto en een auto met camera klaar voor actie.
Misschien een commercial of zo.
Voor wij die kant op wilden was de weg weer al vrij gegeven, verder hebben we er ook geen last meer van gehad.
We nemen de afslag naar de Fire Canyon, deze is nu helemaal geasfalteerd en er gelden geen restricties meer.
Vroeger konden we er nooit komen met de camper, we zijn er wel een keer met de auto heen gegaan, het was er toen verschrikkelijk koud.
De temperatuur was nu heerlijk en we hebben er dan ook volop van kunnen genieten.

P1070715We besluiten naar de White Domes te rijden, maar gaan niet de hike te doen, het is 12.00hr geweest en behoorlijk warm.P1070723

Ook de Fire Wave doen we niet, het is daar tegenwoordig file hiken, zo druk.

Op de terug weg stoppen we nog bij Rainbow Vista voor wat foto’s en besluiten naar de camping te gaan en daar lekker te relaxen onder de ramada, misschien dat we tegen de avond nog de hike naar de Mouse’s Tank te doen.
We zitten heel de middag buiten en hopen op nog wat wildlife, we spotten inderdaad wel wat kleine dieren, zoals de eekhoorn, vogeltjes en wat Lizard’s.

P1070741 P1070746 P1070751Van een hike is het niet meer gekomen, we waren er te lui voor, het is tenslotte vakantie.
Ook tegen dat het donker werd geen wildlife gezien.

25 april Valley of Fire SP/Lake Mead NRA

Find more about Weather in Boulder City, NV

dag 27

Vannacht wakker geworden van het dakraampje in het toilet wat stond te klepperen, de wind was aardig aangewakkerd.
Ruim voor de wekker afliep was ik al uit bed, met mijn beker thee buiten gaan zitten om de Jack Rabbit die net voor de camper langs hupte te kunnen fotograferen.

P1070755 P1070758Even later is Rob ook op, we ontbijten uitgebreid, toast met scrabbelt eggs, het was dat de eieren op moeten.
Er komen al campers de camping op om te kijken of er nu wel plaats is, er zijn al wat campers vertrokken, dus deze hebben geluk.
Het is 8.15hr als wij van de camping vertrekken, weer een plaats vrij.
Wij rijden naar Boulder Beach en willen vannacht slapen op de camping van het park.
Vorig jaar hadden we daar een van de laatste plaatsen, de camping was toen maar voor de helft beschikbaar in verband met asfalteren van de andere helft.
We nemen de Northshore Road, we nemen geen zij uitstapjes naar diverse marina’s, de meeste zijn gesloten, doordat het water zo laag staat en de boten niet gelauncht kunnen worden.
Ook mede door de harde wind stoppen we niet en rijden in een keer naar de camping.

P1070774 P1070776 P1070789Het is nog vroeg en er is plek zat, we rijden een rondje en zien dat alle Lake vieuw plaatsen bezet zijn, had ook niks anders verwacht.
We kiezen een plaats in het vernieuwde gedeelte, hebben nu nog zicht op Lake  Mead, tussen de struiken door, maar als iemand besluit site nr 48 te nemen zijn we dat ook kwijt.

P1070844Doordat het entrance center aan het begin van de Northshore Drive dicht was hebben we geen parkmap, we besluiten eerst naar het visitorcenter te gaan en daarna weer terug naar Lake Mead.
Bij het visitorcenter kunnen we een map en krantje mee pakken, we kijken er nog even rond, hebben dat de vorige keer niet gedaan.
We bestuderen de maquette en zien dat er bij het vol lopen van Lake Mead 5 plaatsen onder water zijn gezet, van Lost City weten we dat die met een lage waterstand weer bloot komt.
We nemen nog wat foto van de tuin rond het visitorcenter, onder andere van een Saguaro cactus met heel veel knoppen en vier open bloemen.

P1070796 P1070802 P1070807Dan rijden we terug het park in, het entrance station aan de kant van Boulder City is wel open, op vertoon van onze parkenpas mogen we doorrijden.
Vlak voor de camping slaan we af richting Lake Mead, de weg staat niet op de plattegrond, maar hij loopt bijna tot aan het water.
We parkeren de camper en lopen naar het water, Rob moet altijd met zijn voeten in het water om te voelen hoe warm/koud het is.
Ik stel nog voor om zijn zwembroek te gaan halen, maar dat hoefde dan weer niet, het was te koud.

P1070822We rijden verder en komen na de camping en day use area, weer op de weg en nemen de afslag naar Boulder Harbor, zien we daar ineens twee coyotes lopen, ik kan er nog net een op de foto zitten voor ze allebei in de bosjes verdwijnen.

Bij Sunset gaan we er nog even uit en lopen een klein stukje, de wind is ondertussen hard, laf en warm.
We rijden dan nog door tot Longvieuw en vinden het dan wel genoeg geweest, het rijdt niet lekker als het zo waait en een als je buiten komt krijg je een gratis scrub van het zand wat in de lucht zit.

P1070831 P1070838 P1070840 P1070843Terug naar de camping, we lunchen daar en gaan nog een poosje buiten zitten het lijkt hier wat minder te waaien al zijn er wel uitschieters.
Ik maak vroeg het verslag al kan het niet online, ik meende me van vorig jaar te herinneren dat we onverwachts wifi hadden hier.
Alles is beveiligd en alleen mijn hotspot doet het, die is alleen zo langzaam dat er weinig opent en al helemaal mijn site niet.
Het is hier al volop potverteren de kasten moeten leeg, er is nog weinig keus in maaltijden, worteltjes of appelmoes.
Vandaag zullen het worteltjes zijn met de laatste garlic puree, wel een beetje vreemde vleeskeuze, steak, in de diepvries liggen nog drumsticks en pork, maar dat willen we bewaren voor bij de satésaus die nog in de kast ligt.

26 april – Las Vegas e.o.

Find more about Weather in Las Vegas, NV

dag 28

Vandaag de verjaardag van manlief, nog een maand werken en dan komt hij met vervroegd pensioen.
Gisteravond was er achter ons nog een groep kampeerders gekomen die de regels niet na leefden, het moet vanaf 22.00hr stil zijn op de camping.
Deze groep had twee gigantische vuren gemaakt en ze bleven maar praten en lachen, soms met een redelijk hard volume.
Toen we naar bed gingen, rond 22.45hr, was het nog niet stil.
Ik heb er geen last van gehad en ben vlot in slaap gevallen, toch geen moeite mee deze vakantie, als ik rond 1.00hr naar het toilet ga hoor ik hun nog.
Rond 3.00hr hoor ik gespetter op het dak, het is niet veel en Rob gaat er nog uit om de dakramen te sluiten.
We staan rond 7.00hr op en zetten de generator aan voor de thee/koffie en de magnetron voor de pancakes.
Het is 8.30hr als we van de camping weg rijden richting Boulder City, we gaan naar de McDonalds voor de wifi.
Alleen komen we daar niet aan, voor we Boulder City inrijden zien we een bord van het visitorcenter en daar staat ook het logo van gratis wifi op.
En inderdaad ook hier en half uur gratis wifi, ik zet mijn verslagen online, zonder foto’s, dan zet Rob zijn verslagen online en dan zet ik foto’s tussen mijn verslagen tot de tijd om is, je wordt dan zonder waarschuwing van het internet gemikt.
Vorig jaar hebben we hier een heel leuke winkel ontdekt die van alles verkoopt wat van ijzer is gemaakt, hebben toen verschillende dingen meegenomen naar huis, we bezoeken deze winkel weer, Hacienda Interiors.

P1070856 P1070857 P1070863Helaas hebben ze niet zoveel nieuws en wat nieuw is te zwaar of te groot om mee te nemen.
Wel koop ik een verjaardagscadeautje voor mijn moeder, zij is eind mei jarig.
Onze volgende stop zullen de winkels zijn in Henderson, voor de HobbyLobby, Michael’s en de Toys R Us.
We hadden niet de goede adressen, dus zijn we eerst gestopt om de adressen op te zoeken op de computer.
Nu lagen ze allemaal dicht bij elkaar dat scheelt weer heen en weer gerij.
Als we naar de HobbyLobby lopen voelen we de eerste spetters regen vallen, als we uit de winkel komen spettert het wat meer, het is fris en we doen wat minder luchtige kleding aan.
We slagen weer goed alleen bij Michaels had ik een scrapboek wat volgens ons $12.99, maar aan de kassa bleek het $29.99 te moeten kosten, dat mochten ze weer houden en van de bon aftrekken.
Zachtjes aan is het tijd voor de lunch en als we een Subway zien besluiten we daar en brood te halen.
Nu is Las Vegas niet de stad van alleen shoppen en gokken, gokken doen we sowieso niet en 3 dagen shoppen is ook wel veel van het goede.
Rob kijkt altijd naar Pawnstars en daar komt regelmatig Mark Hall-Patton uitleg geven over iets wat aangeboden wordt.
Deze meneer is administrator van Clark County Heritage Museum.
Voor $ 2 per persoon mag daar rond lopen, er is van alles te zien, verschillende Historische huizen, treinstel en station, een wedding chapel, voertuigen en werktuigen en een echt Ghosttown

P1070880 P1070884 P1070885 P1070893 P1070921Op het moment dat je een huis binnen gaat begint er een bandje te lopen wat je het een en ander verteld.

P1070944 P1070945 P1070961

Vooral de Wedding Chapel is erg leuk.

P1070933Binnen is er een winkeltje en een Gallery, waar onder andere de Historie van Las Vegas is uitgebeeld.

P1070970 P1070980 P1070983 P1070984Echt heel leuk opgezet en als je dan toch tijd in Las Vegas te verdoen hebt een aanrader.
Het is 15.00hr geweest als we daar uitgekeken zijn, het was fris toen we daar aan de wandeling begonnen en hadden we vest aangedaan, geen water meegenomen en ook de zonnebrillen in de camper gelaten.
Niet zo heel slim, ondertussen was de zon door gekomen en werd het heerlijk warm en zou een zonnebril en af en toe een slokje water welkom geweest zijn.
We rijden nu in een streep naar Sam’s Town waar we de komende drie nachten zullen staan.
Tijdens het reserveren ziet men dat we de afgelopen keer op Nellis hebben gestaan of we dit weer wilden, Neeeeeeeeee, dat was omdat de camping vol was.
De plaatsen zijn daar erg smal en het is er ongezellig.
Een van de eerste keren dat we hier waren we lid van de Good Sam, kreeg je korting, dat zijn we al jaren niet meer maar er werd toch nog Good Sam korting gerekend, prima dan.
Ons toetje bestond uit een half bolletjes ijs, daarom maar naar het casino gegaan om bij de McDonalds een ijsje te halen.
We konden dan ook de watershow zien die om 20.00hr begon.

P1070995 P1070996Terug bij de camper drinken we koffie, gaan douchen en maken het verslag.

27 april – Las Vegas/Shoppen

Find more about Weather in Las Vegas, NV

dag 29

Wat een verschil met het lawaai, de laatste tijd hoorden we vrijwel niks ’s nachts op twee nachten geleden na.
Nu horen we weer verkeer, vliegtuigen helikopters, politiesirens enz., het duurde dan ook even voor ik in slaap was.
Vanmorgen wat later opgestaan, de winkels openen toch pas om 10.00hr.
Even na negen uur reden we weg, eerst naar de Walmart om nog een paar boodschappen, we komen water, ontbijt, fruit (aardbeien) en koffie tekort, we doen meteen de rest van wat mee naar Nederland moet en kopen nog een stoer shirt voor de kleinzoon en een jurk voor mezelf.
Voor onze kleindochter hadden we al een mooi shirt gekocht.
We kijken of de nail salon open is voor eventueel een pedicure behandeling, na vier weken veel lopen zien onze voeten er niet meer uit.
Toch gaan we morgen, dan is er de aktie van 22 dollar voor een behandeling, vandaag was duurder, Hollanders hè.
Dan begint het echte shoppen pas, ik wil geen extra tas inchecken dus moet me een beetje inhouden.
We gaan naar de Premium Outlet North, meteen scoor ik daar een jurk voor ons 40 jarig huwelijks jubileum in augustus.
We gaan naar Carter’s voor babykleertjes, mijn nichtje verwacht een baby en weet sinds kort wat het wordt, konden we gericht kiezen.

P1080010 P1080013 P1080015Op naar de Premium Outlet South, ik had ondertussen al spijt gekregen dat ik het witte spijkerjasje niet gekocht had, maar niet getreurd ook in deze outlet hebben ze een Dress Barn.
We gaan weer naar Carter’s en zien dat ze hier meer leuke kleertjes hebben dan in de andere winkel, dus tante Annie trekt haat creditcard weer.
Het is ondertussen lunchtijd en we gaan in de foodcourt voor een echte Philly Cheese steak, het was weer smullen.

P1080025 P1080026Dan staat er op mijn lijstje nog een bezoek aan de Boulevard Mall, eigenlijk voor de Parfum winkel, daar vond ik vorig jaar mijn favoriete parfum, is al een poos uit de handel, denk dat ik toen de laatste op de hele aardbol heb gekocht.
Wel zien we een grote maten winkel, Torrid en ik koop er weer een jurk, al jaren geen jurken gekocht of gedragen, heel af en toe de jurk die ik kocht voor een bruiloft.
Als laatste stond er een bezoek geland aan de Toys “R” Us, voor een beer van FAQ, gisteren hadden we er al een gekocht, de enige, die zie hadden en mijn zus wilde er twee helaas deze had helemaal geen beer van FAQ of een hele grote die niet meer in de koffer erbij kan.
Het was nu wel genoeg geweest volgens Rob kwam er rook uit mijn tas door een warm gelopen creditkaart.

P1080028We gaan naar de camping, zetten de camper op zijn plaats en zetten koffie, zitten nog een poosje buiten en voor de laatste keer werd er gekookt.
Om 19.00hr nemen we de Sam’s bus naar Fremont, mooi op tijd om de eerste show mee te maken.
Het is nog behoorlijk druk voor een zondagavond.
Opvallend zijn de schaars geklede heren die Kiss moeten voor stellen, wat er aan look a likes lopen is niet om aan te zien. oké toe gegeven ze hebben lekkere kontjes.
Een non met blote boops, Kiss in strings, man in bikini, het gaat in mijn ogen allemaal achteruit.

P1080037Er waren wel verschillende leuke acts, de paintspray artiesten zijn er ook nog steeds aanwezig.
Er draaide een DJ bij en de ene band bij was niet echt bijzonder, de band bij The D was wel goed, dat was ook goed te zien iedereen bleef daar hangen.

P1080038 P1080041 P1080060Ook opvallend zijn de vele zwervers en bedelaars, met of zonder bord dat ze homeless zijn en geen eten voor de baby kunnen kopen.
We zagen drie show en die van Bon Jovi sprong er uit, The Who was soft en Heart niet echt bijzonder, het is allemaal beter geweest of ben ik zo verwend?

P1080046 P1080086 P1080104Na de show van 22.00hr vind ik het welletjes mijn voeten doen zeer, we nemen een taxi terug naar de camping.
We rusten wat en nemen een douche, het verslag wordt verder geschreven, kan het niet publiceren, krijg weer steeds een error als ik mijn site wil openen.
Misschien morgen een McDonalds opzoeken.

28 april – Red Rock Canyon NCA

Find more about Weather in Las Vegas, NV

dag 30

Vanmorgen zijn we niet te lang op bed gebleven, we wilden toch om 9.00hr bij Da – Vi, de nailcare zijn voor een pedicure behandeling.
Als we daar aankomen, zit in de Walmart tegenover de camping, is het net 9.00hr, er zit al een cliënt en wij mogen ook meteen naar de stoelen.
De behandeling duurt ongeveer drie kwartier dan zijn de nagels netjes geknipt en gevijld, eelt verwijdert voeten helemaal geschuurd en gepolijst en de onderbenen gemasseerd.
Als nagellak heb ik gekozen voor glinsterend paars, lekker bling bling.
Dit was de gewone behandeling, toch proberen ze ons de luxe behandeling te verkopen die duurt wel wat langer, maar is verder niet zo bijzonder.
Het viel me wel op dat  er nu veel meer aandacht voor onze voeten was dan vier weken geleden, toen kwamen we tegen sluitingstijd, het ging toen allemaal wat sneller.

P1080106 P1080111We moeten nog een paar boodschapjes doen, voor het thuisfront, en er moest nog iets voor de lunch gekocht worden.
Hierna geven we TomTom  de opdracht om ons naar Red Rock Canyon te brengen, hij brengt ons weer netjes naar het punt waar de weg op houd.
Gelukkig staat er een bord hoe je bij de Red Rock Canyon komt, een aantal jaar geleden stonden we ineens voor een weg die niet meer verder ging, nu is er een afslag gemaakt en kom je op de goede route.
Over een aantal jaar zal de weg, die nu ophoudt, wel doorgetrokken worden en waarschijnlijk weer een heel nieuwe woonwijk verrezen zijn.
Op vertoon van onze Parkenpas mogen we het park in.
Als eerste bezoeken we het visitorcenter, dit is een aantal jaar geleden helemaal vernieuwd en is nu een mooi educatief centrum geworden,
De temperatuur is niet zo hoog en in de schaduw is het zelfs fris te noemen, we hoopten dan ook dat de schildpadden niet weg gekropen waren.
Al snel zagen we er een liggen en een eindje verder zagen we er nog vier, in een ander gedeelte lag een hele grote schildpad, met zijn kont naar ons toe en was ook niet van plan om te draaien, voor de foto.

P1080123 P1080126 P1080132We beginnen aan de loop van 13 mijl en komen al snel tot de ontdekking dat het vreselijk druk is op de parkings bij een trailhead.
We maken even een stop bij, Calicio 1 en zien een tiental klimmer tegen de bergwand, zij kwamen aan touwen naar beneden,dat het daar een geliefde plek is konden we zien aan de lijnen, van de touwen, die uitgesleten waren in de rotsen.

P1080137 P1080138Het plan was om bij Sandstone Quarry te stoppen en daar een stukje te lopen, we weten dat daar veel cactussen staan.
Het was lunchtijd en het stond er vol met auto,s dus geen plek voor de camper.
We rijden door naar High Point Overlook, daar was plek genoeg, staan geen picknick banken en dan is het niet interessant om daar lang te blijven, het waait er altijd en nu was het er ook nog eens fris.

Wij lunchen er, in de camper, met de net gekochte cinnemonrolls en de laatste chocomel.
We gaan verder en slaan af naar Lost Creek, als we een stukje in die weg zijn, zien we steeds meer cactussen, het was er een waar cactus walhalla, voor een cactusfreek.
De ene vroeg aan de ander om een plekje en de een nog mooier dan de ander.
Om ze te kunnen fotograferen moeten we een stukje het veld in lopen, Rob op zijn Birkenstocks, ik had gelukkig mijn Teva’s aan.
We moesten over lossen stenen en ook nog uitkijken waar je de voeten zette, je kon zo maar een cactus vertrappen of tegen een aanschoppen.
Na een half uurtje oh en ah’s terug naar de camper en een stukje verder rijden om te keren.

P1080164 P1080168 P1080176 P1080183We rijden de rest van de loop en stoppen af en toe waar het kan, op de meeste parking lukt net niet vanwege de drukte en dat voor een gewone maandag.

P1080196We rijden het park uit en stoppen nog even bij de overlook voor we weer richting Las Vegas gaan.

Net als er een vrachtwagen naast ons rijdt horen we een keiharde knal, bij beiden zit het  hart in de keel van schrik, volgens Rob kreeg de vrachtwagen een klapband hij zag daar rook vanaf komen.
De vrachtauto bleef netjes recht rijden, komt door de dubbele wielen, vertelde mijn hubby me.

P1080210We gaan eerst de tank vol gooien bij Smith’s dat is de goedkoopste pomp in de omgeving, scheelt 7 to 10 cent per gallon, er ging ruim 52 gallon in.
Dan wordt de McDonalds opgezocht en zet ik, onder het genot van een Frappé, mijn verslag van gisteren online zelfs met foto’s.
Op de camping wordt alles aangesloten de airco gaat aan en wij beginnen met koffers pakken.
We halen alle kasten leeg en vullen 1 koffer tot 50lb, wat overblijft moet in de ander koffer of in de carry-on, we hoeven deze keer geen extra tas in te checken voor $ 100.
De andere koffer doen we morgen, dan moet ook het beddengoed er in, de comforter (dekbed) gaat in een vacuümzak, we hebben een handpomp om te kunnen vacumeren, werkt perfect.
Eten hebben we niet meer in de koelkast dan maar naar het casino naar TGIF voor een heerlijke pasta met Cajun Schrimps en Chicken.
Terug in de camper maak ik nog wat dingetjes schoon, hoeft dat morgen niet meer en drinken we koffie met een apple fitter.
Veel hoeven we niet meer te doen, de camper hoeft alleen op het zicht schoon te zijn, als ik morgen de vloer nog even dweil is het oké.
De douche heb ik al gedaan, lever de camper echt niet in met een vieze badkamer, zoals we ooit een keer hebben gezien.

29 april – Las Vegas/Strip

Find more about Weather in Las Vegas, NV

dag 31

Netjes op tijd opgestaan, ontbeten de koffer ingepakt gewogen en weer uitgepakt, toch spullen weg gegooid die we eigenlijk altijd mee terug nemen, maar nieuw kopen is goedkoper dan 100 dollar betalen voor een derde stuk bagage.
Misschien moeten we toch maar eens gaan kijken naar lichtgewicht koffers of tassen.
We vegen en dweilen de camper en doen alles in plastic tassen, dat zetten we naast de vuilniscontainer, vaak zijn er wel liefhebbers voor het servies en de potten en pannen en de stoeltjes niet te vergeten.
We hadden bij de het inchecken van heenreis ook meteen kunnen inchecken voor de terugreis, hiervan zouden we per mail een bevestiging krijgen, na het checken van de mail nog helemaal niks.
We kijken bij United zelf en zien dat we ingecheckt zijn.
Het is dan 10.00hr we zijn klaar op het vuilnis dumpen, Rob heeft de tanks al geleegd.
Het is maar een paar mijl naar het verhuurstation, daar staan we dan nog geen kwartier later.
De camper wordt na gekeken en alles was goed, en zag er het zelfde uit als toen we hem meekregen, dat is alleen maar gunstig.
We verwachten dat we de schade aan de uitlaat zelf zouden moeten betalen, schade aan dak en onderkant was voor ons, nu zijn we voor het gedeelte eigen risico verzekerd bij de Europese verzekeringmaatschappij, het zou ons toch verder niks kosten.
Maar nee, het is voor hun en het bedrag wat we kwijt waren voor het na kijken van de koelkast werd ook zonder probleem terug gestort op de creditkaart.
Het is dan nog even wachten tot we naar het hotel gebracht worden.
Als we rond 12.00hr bij Planet Hollywood zijn is het te vroeg om in te checken, voor 16 dollar konden we op de kamer anders pas om 15.00hr.|
Overal moet voor betaald worden tegenwoordig, sinds dit jaar vragen ze ook een resortfee van 20 dollar.
Hiervoor was het een van de weinige hotels die geen resortfee vroegen, voor de fee krijg je toegang tot de sportschool en internet.
Tegen 13.30hr gaan we naar de Miracle Mile om iets te eten maar ook naar de Panodrashop voor een bedel.
Als we vragen naar schoonmaakmiddel voor mijn armbanden en ketting, kan ik die voor niks laten reinigen, doe dat meteen maar.
Ik laat alles achter, iedere bedel wordt geteld, ik teken voor afgifte en we gaan eten.
Bij Ocean One geniet ik van een Penne Pomodore met schrimps en Rob van een Hamburger met frietjes.
Als we hierna terug gaan naar de Pandorashop zijn mijn sieraden gereinigd, ze lijken wel nieuw en weer worden ze geteld.
We hebben dan net tijd genoeg om de eerste show bij het Bellagio te kunnen zien, zoals gewoonlijk beginnen ze met The Star-Spangled Banner, gevolgd door Andrea Bocelli en Sarah Brightman met Time to say goodbye.

P1080215 P1080220We gaan Bellagio in voor de binnentuin, die weer in het teken van het voorjaar en de vlinders staat.
Jammer dat ze het dan aankleden met chrysanten en cyclamen, dat zijn voor ons najaarsbloemen, ook stonden er genoeg voorjaarsbloemen zoals tulpen en hyacinten.

P1080236 P1080239 P1080242 Dan hebben we nog een boodschap te doen naar de UGG winkel in Caesar Palace voor de baby UGG slofjes, missie geslaagd.

We zagen tot twee keer toe dat er zwerver,met kleding en al, in in de fontein  de sprongen bij Caesars Palace om daar geld uit te halen.

P1080265 P1080267We lopen terug langs het Bellagio, daar zit de dame die nergens op lijkt te zitten en alleen maar een stok vast houd als steun.
Nou wij weten beter, ze werd daar geïnstalleerd, onder een doek maar ik heb kunnen zien hoe.
Alleen de reacties van de mensen is al leuk om te zien, er zijn er die op hun knieën gaan zitten en met de hand onder haar door gaan.

P1080269We houden de strip even voor gezien en gaan terug naar het hotel om onze voeten wat rust te gunnen.
Als de magen weer gaan rammelen gaan we naar P.F Chang voor een heerlijke maaltijd, het was er erg druk dus kregen we een bieper mee, die gaat dan af als er een tafeltje is voor ons.
Na een klein kwartiertje konden we al aan tafel.
Nog even naar Bellagio voor een paar fonteinenshows, als het fris wordt en er meer wind komt besluiten we om terug te gaan naar het hotel.

P1080282 P1080290 P1080307In Planet Hollywood treden Britney Spears en Meat Loaf op, de deuren van de lift zijn beplakt met hun foto.

P1080309 P1080310Voor vanavond houden we het voor gezien een lekker douche en naar bed, morgen vroeg weer op en een lange reisdag.

30 april/1 mei – Thuisreis

Find more about Weather in Amsterdam, NL

Dit was dan de laatste dag van de vakantie, nou ja echt vakantie is het niet meer, een reisdag is een noodzakelijk kwaad.
De wekker loopt om 6.15hr af, we maken toilet, doen de spullen in de koffer en gaan naar beneden.
We nemen een taxi die ons voor $ 12.50 ex tip bij de terminal van United brengt.
Bij een zuil in de hal printen we onze tickets en leveren de koffers in.
Op de display kwam de mededeling dat de vluchten overboekt waren en of we voor $ 200 onze plaats wilden af staan, nou ik dacht het niet, nar huis is naar huis.
We hadden de koffers al zelf gewogen, om niet voor verrassingen komen te staan en eventueel nog om te moeten pakken, een koffer is precies 50lb de andere 50.5 lb..
De carry-on hoeft niet gewogen te worden, daar mag ook nog eens 40lb (18 kilo) in.
We gaan nog even naar buiten voor een laatste nicoteshot, dan door de security.
Rob had Pre op zijn boardingpas staan en mocht door de speciale line en hoefde geen schoenen uit te doen, mocht zijn broekriem aanhouden en de laptop mocht in de tas blijven.
Ik moest door de andere line, ik werd eruit gepikt voor en extra controle van mijn handen, daar ging met een apparaat over en dat ging voor analyse in de computer.
Ik hoefde ook geen schoenen uit te doen of de laptop uit de tas te halen, waarom Rob door de ander line moest is mij niet helemaal duidelijk.
We gaan naar de gate en halen ontbijt bij Burke in the Box, uit ervaring wijs geworden
nemen we een ontbijt en delen dit, het is voor ons voldoende.

89271821

18be1ac4e677207598f9bd94a081f4b6De vlucht naar Houston vertrek top tijden en komt iets eerder aan dan gepland.
We hadden goed anderhalf uur voor de overstap, de gate waarvan we zouden vertrekken was maar een stukje lopen, dus dat ging makkelijk lukken.

wikipedia320px-Bush_terminal_EAl snel kregen we te horen dat we later zouden vertrekken, door een mankement aan het laminaat van de first class, er zat een zacht stukje in het leverde totaal geen gevaar op, omdat er onder staal zat.
Maar omdat te reparen moest er ook toestemming aan TSA gevraagd worden.
We dachten begrepen te hebben dat het zachte stukje er uit werd gehaald en vervangen zou worden door een plaatje staal.
Als het nu een gevaar voor neerstorten zou opleveren zou ik er nog begrip voor hebben, maar nu absoluut niet.
Heel slim werd de vertraging geen 3 uur, want dan kan je claimen en dat kost een kapitaal als iedereen dat doet, ook de vlucht Amsterdam – Houston heeft op deze manier vertraging.
Na de heen vlucht had ik een mail gekregen met een
enquête, de laatste vraag is op een aanmerkingen, als we er weer een krijgen zullen we deze ongein melden.
Eenmaal in de lucht werd al vlug het eten geserveerd, wat deze keer niet om over naar huis te schrijven was, dat is het toch al nooit maar deze keer lag er zoveel paprika op dat de lucht al tegen stond.
Na het eten probeer ik al vlug te gaan slapen en weer zijn het twee heren die maar blijven beppen, maar met mijn eigen muziek in mijn oren, lukt het redelijk.
Een paar keer wordt ik wakker en las dan wat om vervolgens weer verder te slapen.
Ik voelde me dan ook redelijk fit als we om 9.15hr landen.
Deze keer moeten we niet heel het vliegveld over om de bagage op te halen, het is wel eens anders.
We moesten redelijk lang wachten voor er enige activiteit te bespeuren was en dan kwamen er nog maar een paar koffers te gelijk.
Ondertussen bel ik mijn ouders, dat we goed zijn aangekomen.
Als we dan eindelijk onze koffers hadden konden we langs de douane en daar stond letterlijk niemand te controleren.
Als we buiten komen konden we zo in de bus stappen die ons naar P3 brengt, de auto staat netjes op ons te wachten, we laden de koffers in en gaan op weg naar huis.
Rond Roosendaal komen we in een langzaam rijdende file, het gaf al met al een kleine 10 minuten vertraging.
We maken een stop bij de supermarkt voor broodjes, kaas en melk, hebben we wat te eten, de andere boodschappen komen morgen wel.

sponsor_emteDochterlief deed nog een berichtje dat ze nog even langs kwam en zodoende kwam er van en paar uur slapen niks.
Het zal vanavond niet laat worden.

Tot slot wil ik alle meelezers bedanken voor het trouw lezen van onze verhalen en ook de reageerders hartstikke bedankt, altijd leuk om reacties te lezen.
Carine ik doe je van de week nog een berichtje op je vraag over Tuweep.