Week 2. 14 – 20 april

Week 2

14 april – New Orleans

Vandaag is onze dochter 28 jaar geworden, zij vond het niet erg dat haar Pa en Ma op vakantie zijn.
Vannacht al een sms’je verzonden, dat ze dan had zodra ze wakker was.
We hebben een lange reis dag achter de rug, waren om 15.00 uur op de camping in New Orleans, hebben snel een lunch gemaakt om daarna nog naar het French Quarter te gaan.

060061

Jammer dat daar weer geen parkeer mogelijkheid is voor een camper.
Rob had gelezen dat je met een pontje daar heen kon, maar we hebben ook dat pontje niet gevonden, heel jammer.
Dit is de eerste keer dat we een Statepark aantreffen die wifi heeft, al is het wel een heel langzame verbinding.
Wat wel te verwachten was, nu heb ik al heel de dag keelpijn, toch te dicht bij Rob in de buurt geweest.

Dag 9 – Oak Alley en de Mississippi

Vandaag zijn we na eerst Rob zijn tante gebeld te hebben, bellen doen we via skype naar een vaste telefoon voor 2 eurocent per minuut.
Op het gemak weg gereden van de camping. Je ziet hier veel dode dieren die langs de kant van de weg liggen,  vandaag een dode  alligator zien liggen, verder zien we wasberen, gordeldieren, opossum, allemaal aan gereden.
Hier wordt dat nooit opgeruimd en de gieren zitten er heerlijk aan te plukken.
Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan een sugar plantation, Oak Alley, een niet zo groot plantage huis, maar nog wel helemaal intact.

113119.Jammer dat de slavenverblijven de tand des tijds niet hebben doorstaan, wel vreemd dat de oude houten keuken nog wel intact was.
Het lijkt net of de geschiedenis ontkent wordt, er was wel een foto van een slavenverblijf. Halverwege de middag zijn we op de camping aan gekomen, ook deze heeft weer wifi .  Met onze dochter een video gesprek zij heeft zo de hele camper kunnen zien en ook wat we gingen eten vanavond.
Hadden vanmorgen bij de Wal*mart shrimp’s mee genomen, hebben dus heerlijk gegeten vanavond. Wendy had graag met ons meegegeten.
Ook de camping was op een plantage, er stond ook nog een mooi plantage huis.

140Het kerkje naast de camping zou ook de moeite waard zijn om te bezoeken en dan vooral achter het altaar.
Daar zou een Lourdes nagebouwd zijn.
Toen wij er wilden gaan kijken was er net een dienst bezig.

141We zijn  de dijk op gelopen en daar was tie dan, de Mississippi.
Helaas geen raderboten met gokkende gangsters en meisjes van plezier.

143

16 april – Reisdag naar Galveston en  de Hekkie’s

Vandaag een flinke reisdag gehad, TomTom had al berekend dat het een reis van ruim bijna 7 uur zou worden.
Dat klopte ook wel we reden om 8.15 uur van de camping weg en waren om 15.00 uur in Galveston.

092_2Onderweg zijn we alleen even gestopt om te tanken en terwijl Rob aan het tanken was, ben ik naar de McDonalds, gelopen voor onze eerste milkshake van deze vakantie.
Het meisje achter de counter liet nog eens zien, hoe groot de shake die ik bestelde wel niet was en of dat dan wel de goede was, ja hoor, een large.
Via de boulevard van Galveston bereiken we de camping.

095Op de camping meteen 2 plaatsen gereserveerd, omdat Jan en Marjan ook onze kant uit kwamen.
Nu staan we naast elkaar op de camping, met uitzicht op zee, het waait wel erg, de camper staat er van te schudden, dat wordt lekker slapen vannacht.
Voor de kenners het lijkt wel Westkapelle met windkracht 9 op de dijk.
Hebben vanavond pizza’s uit de magnetron gegeten in de camper bij Jan en Marjan, met heerlijk ijs als toetje, daarna zijn we voor de nodige beweging nog een flink stuk over het strand gaan lopen.

096 100153 155De avond hebben we besloten met een bakje koffie in onze camper.
Hierna zijn we nog even gaan internetten en bloggen. Dit is nu het 2de State park waar we wifi hebben.

17 april – Boottochtje, dolfijnen en Mustang Island

Vanmorgen niet te laat op gestaan, we hadden weer een lange reisdag voor de boeg.
Maar eerst wilden we met een veerpontje over, Jan en Marjan hadden van een kennis gehoord dat je dan dolfijnen kan zien.
Het was een tochtje op de boot, van ongeveer 40 minuten heen en weer.
We hebben toch mooi 2 dolfijnen kunnen zien.

157 162

Op de terug weg nog wat boodschappen gedaan.
Verder heel de dag gereden, voor de mannen was het een redelijk zware klus er stond verschrikkelijk veel wind.
Voor de lunch hebben we snel een chicken teriyaki bij de Subway gehaald en in de camper opgegeten en weg gespoelden met een glas melk.
Weer verder de wegen over tot we weer bij een veerpont kwamen  die vaar ons over naar Mustang Island.

166 167Daar zijn we eerst een lange strandwandeling gaan maken, bij terug komst heeft Marjan heerlijk voor ons vieren gekookt.

170 169 172 176 183107Tegen 22.00 uur zijn we gaan douchen, toen ik de kraan aan deed zag ik iets op de muur bewegen, bleek het een kikkertje te zien, brrrr.
Ik nog hopen dat het kikkertje naar de douche waar Marjan onder stond wilde gaan, maar helaas.
Ik ben zelf maar een douche verder gegaan, tijdens het afdrogen zag ik het op mijn kleren springen.
Bah wat zijn het toch enge dieren, groot of klein maakt me niet uit.
Maar met de geestelijke ondersteuning van Marjan, heb ik er geen trauma aan over gehouden.

18 april – San Antonio

Vanmorgen bij het opstaan zagen we pas dat het noodweer was geweest vannacht, de camper stond rondom in het water.
We hadden heerlijk geslapen en niks gehoord.
Besloten om de kortste weg naar de zon te nemen, kwamen om 11.30 uur aan in San Antonio, temperatuur was daar al even over de 20 graden.
Nadat we de campers op de camping hebben gezet, zijn we met de bus naar de stad gegaan.

190192 197Hebben gegeten in de foodcourt van de mall. In deze mall heb ik een paar heerlijk lopende crocs gekocht, khaki kleur.
We hebben The Alamo bezocht en een stuk van de riverwalk gedaan.

206 208 210Ook hier rijden de bussen niet op tijd, hebben 15 minuten moeten wachten.
Vanavond heeft Rob heerlijke shrimps op de BBQ gegrild, gelukkig is dit geen reukblog, onze adem zal ietsje naar knoflook ruiken.
Verder nog een wasje gedaan, hadden 2 machines vol.

19 april – Reisdag

Na het ontbijt, op het gemak weg gereden uit San Antonio, Marjan had een mooie senic route uitgestippeld voor ons, dus achter elkaar over de wegen cruisend, hebben we weer een mooi stukje Amerika gezien.
In Bandera zijn we even gestopt om het plaatsje te bekijken.
Er was een of andere event met een grote BBQ, voor $ 1 kon je proeven, vanavond was er een groot feest.
Marjan en ik kregen een madri gras ketting toe geworpen.
Deze hangt nu als een relikwie aan de spiegel van de camper.

216218 223 224 227Onderweg weer een broodje bij de Subway gehaald, deze keer een tuna.
Daarna op naar de Wal*mart om boodschappen in te slaan voor de komende dagen.
We zitten dan in de Big Bend en hebben geen mogelijkheid om te shoppen.
Op de camping heerlijk buiten gezeten tot 22.30.
Ook zullen we de komende dagen niet kunnen bloggen, dus iedereen even geduld voor er weer een up-date is.

20 april – Big Bend

Vanmorgen zijn we naar de Big Bend gereden, onderweg hebben we nog wat foto stops gemaakt, blijkbaar op plaatsen waar het niet zo gauw verwacht zou worden, alle automobilisten toeterden.

234

7be75bb160a1369bb701

f3ffa9488e

Rond 13.00 waren we in het park, daar hebben we eerst nog het visitorcentrum bezocht.
Bij een uitzichtpunt onze boterhammen gegeten.

Op het gemak door gereden naar de camping.
Daar was het ontzettend heet, zo’n graad of 40.
Rob ging nog een klein hike doen en vond nog wat cactussen onderweg, hij was vlot weer terug, had te weinig water en het was veel te warm.

239 243In de schaduw was het nog wel uit te houden, we hoopten op een afkoeling in de avond. Helaas mocht dit niet zo zijn, we werden de camper in gejaagd door muskieten die er vrolijk op los prikten, ondanks dat we helemaal met Deet ingespoten waren.
Doordat de airco niet aan kon, we hadden geen elektrisch, was het daar ook niet uit te houden.
Na een koude douche zijn we rond 22.00 naar bed gegaan, pas na middernacht werd het laken erbij gepakt, omdat de temperatuur wat aangenamer werd.
Ondanks de hitte toch goed geslapen.