Alaska 2020

Daisypath Vacation tickers

24 februari.
Naar aanleiding van een post op facebook zijn we toch na gaan denken over een reis naar Amerika.
Er waren verschillende opties, het noordoosten voor de fall foliage of Alaska, we vroegen een offerte voor een relocation camper van Whitehorse naar Vancouver, we vielen stijl achterover van de prijs, daar moesten we nog eens een nachtje over slapen, dat werd uiteindelijk een heel weekend.
We besloten om dit niet te gaan doen, en zijn gaan brainstormen over 3 weken Alaska en dan beginnen en eindigen in Anchorange, heel de ochtend met z’n tweeën internet afgezocht voor tickets en een camper.
Voor een camper is er niet veel keus of een Cruise America of een Apollo camper, met anderen doen de reisorganisaties in Nederland geen zaken.
Voor we zelf de reis gingen samenstellen een offerte gevraagd bij Tioga Tours, zij waren zelf iets goedkoper dan wat wij bij elkaar gezocht hadden en wat niet helemaal onbelangrijk is zij kwamen met veel betere vliegtijden dan wat wij gevonden hadden.
Offerte goed gekeurd en binnen een mum van tijd hadden we bericht dat de vliegtickets geboekt zijn en het hotel voor de 1ste nacht ook, camper is aangevraagd horen we morgen meer over.
Daarna kregen we nog een mailtje met een mooi cadeau van Tioga, omdat we voor de 11de keer een camper bij hun boekten betalen zij het hotel in Anchorange, top service.

25 februari
Camper is goed gekeurd en gereserveerd, het is de 27-31 ft (8,20 – 9,40 meter) Eclipse Camper geworden, met slide-out.

27 februari
Om een goede route uit te zetten hebben we de Mile Post besteld, dat is toch HET boek over Alaska met alle bezienswaardigheden.
Omdat we niet wilden wachten op de uitgave van 2020, nemen we genoegen met die van 2019, ervan uit gaande dat er niet veel
verandert zal zijn.
Ook de plaatsen in het vliegtuig gereserveerd, dat had nog al wat voeten in de aarde, de vlucht bestaat uit 2 gedeeltes het eerst stuk wordt uit gevoerd door Lufthansa, dit kon gewoon online.
Het 2de gedeelte wordt uitgevoerd door Eurowings daarvoor moesten we bellen eerst naar Lufthansa en daarna naar Eurowings bellen, hier kregen we iemand aan de lijn die Indisch sprak of zo, we hebben de verbinding maar verbroken en opnieuw gebeld.
Bij poging 2 ging het beter en kregen we een Engels sprekende mevrouw,  die ons vertelde dat we Lufthansa Duitsland moesten bellen.
Hier werden we te woord gestaan door iemand die Engels sprak met een zwaar Duits accent, maar goed we hebben de stoelen kunnen reserveren.