Week 1. 22 nov. – 28 nov.

Week 1

22 november – 28 november

22 november

Amsterdam – Las Vegas

Dag 1

Het was 6.30hr dat de wekker af ging in Casa Wondergem, de vertrektijd stond gepland rond 7.30hr., we vliegen pas om 13.00hr en doordat het zondag is verwachten we geen files.
Net voor we wegrijden doet het een flinke hagelbui en de stenen blijven even liggen, het was dan ook maar 1,5 graad.
Bij Rilland zien we boven België de lucht al open breken en komt er een mooie zonsopgang te voorschijn.

SAM_2899 SAM_2900Onder Rotterdam worden we nog getrakteerd op een schitterende regenboog.
Onze verwachting kwam uit, geen files en om 9.30hr parkeren we op P3 bij Schiphol.
Om 10.00hr konden we pas de koffers afgeven, inchecken hadden we, zaterdag, thuis al gedaan.
Nadat we de koffers afgegeven hebben en we nieuwe boardingpassen hebben gekregen, waarom printen we ze thuis nog,  gaan we meteen door de security.
Dit is helemaal verandert, voorheen ging je eerst door de douane en dan bij de gate door de security, nu dus eerst door de security en dan meteen daarna door de douane.
Op de balie van America Airlines lag al een waarschuwing dat het een en ander 40 minuten kon duren.
Dat was niet teveel gezegd, lange rijen bij de paspoortcontrole, wat nu ook automatisch was, je moet zelf je paspoort scannen er wordt nog een foto gemaakt en je mag door, als alles in orde is bevonden.
We gaan nog even naar de tabaccoshop voor een voorraad shag en dan zoekt Rob de rookruimte op voor een shagje, ik blijf heel wijs daarbuiten zitten.
Ondertussen lust ik wel een bakje koffie, we halen dat en lopen dan meteen door naar de gate, waar ons toestel al staat te wachten.
Ook hier is er een rookruimte waar nog even gebruik van wordt gemaakt.
Het boarden begint op tijd en als iedere is gezeten en alle spullen in de overheadbins is gestouwd worden we van de gate geduwd, dan begint het taxiën zo ongeveer 20 minuten voor we de lucht in gingen.
Vrij vlug krijgen we al een maaltijd en ja we konden weer kiezen uit chicken or pasta, halverwege kregen we een nog een ijsje en een uur voor de landing een ragoutbroodje, drinken kregen we ruim voldoende.
Onderweg regelmatig turbulentie en altijd op het moment als je met een volle beker drinken zit.
Ik dood de lange zit met lezen, slapen, filmpje op de tablet, AA heeft geen personal videosysteem en staren naar een beeldscherm in het gangpad had ik geen zin in.
Op Philadelphia moeten we weer ouderwets door emigrations, hier nog geen zuilen om dit zelf te doen, de koffers moeten opgehaald worden om door customs te gaan.
Het duurt even voor die op de band rollen en dan in de rij voor customs, hollymony wat een rij, het duurt dan ook ven voor we hier door zijn.

SAM_2904De koffers worden afgegeven en we beginnen aan de wandeling over het vliegveld, geloof dat we helemaal aan de andere kant moest zijn voor onze gate.
Ook hier ging alles mooi op tijd, het ging zelf allemaal erg vlot, het vliegtuig was voor 2/3 leeg, lekker veel ruimte voor iedereen.
Zo’n 40 minuten eerder dan gepland landen we in Las Vegas, koffers halen en op naar de car rentelbus.
Ook bij Alamo is het niet druk, ik zat nog even in mijn piepzak, doordat ik op mijn zoektocht naar een zo goedkoop mogelijke autohuur, stuitte ik op een site die wel erg goedkoop was.
Deze was eigenlijk bedoelt voor personeel van bedrijven en niet voor particulieren.
We hadden uit voorzorg de bedrijfspas van Rob meegenomen en ze hier naar mochten vragen, dit deden ze niet en we konden een auto uit gaan zoeken.
We hadden de keuze uit een Jeep en een Jeep en nog veel meer Jeepen en een paar Fords, we kozen de Jeep Patriot ook omdat deze een 4×4 had.
We stellen de Garmin in op de East Site Cannery en gaan op pad, goed dat we een beetje de weg weten, want we kwamen in verschillende roadworks terecht.
We checken in en brengen de koffers naar de kamer om even later weer op pad te gaan, even naar de overkant, Walmart, voor wat boodschappen.
In de hal van het hotel staan twee Harley Davidson motors te schitteren, deze zijn samen met een hotelkamer te boeken.

SAM_2906 SAM_2905Als we dan uiteindelijk in bed rollen is het tegen 23.30hr en zijn we 25uur op de been, het is dat we in het vliegtuig veel geslapen hebben anders hadden we het nooit zo lang vol kunnen houden.

23 november
Las Vegas

Dag 2

Tot even na 7 uur geslapen, wel een paar keer wakker geweest maar toch weer redelijk vlot terug in slaap gevallen.
Als ontbijt nemen we een cinnemonrol en een bekertje yoghurt en natuurlijk de onmisbare koffie.
We hadden gisteren al besloten dat we vanmorgen eerst naar de nagelsalon zouden gaan voor een pedicure behandeling, open schoenen vraagt om net geknipte en gelakte nagels.

SAM_2913

Daarna op het gemak de Walmart door, ik scoor hier in ieder geval al een broek en 2 shirts.
We nemen meteen wat spullen mee die mee naar huis moeten en ik vul de kruiden weer aan, onze kok in de familie ook weer blij en wij natuurlijk ook, want wij mogen genieten van de gerechten die zij maakt.

SAM_2924

Even door de kerstversieringen lopen mag natuurlijk niet ontbreken.

SAM_2910Dan volgt nog de Dollar Tree voor ziploc zakjes en een bak waar we de blikjes limo in kunnen doen, zodat die niet door heel de auto rollen en de eerste kerst spullen verdwijnen in het mandje.
Als dat gedaan is krijgt Garmin de opdracht om ons naar de Premium Outlet North te brengen, we hebben last van de zon en kunnen de navigatie niet goed lezen, een poos geleden vond ik op internet een zonnekap voor de Garmin, dit werkt perfect.

SAM_2915

We zetten de auto in de parkeergarage en lopen naar de winkels, we doen hier een rondje “kijken kijken en niet kopen”.

SAM_2917Dan is het de beurt aan de Boulevard Mall, daar kocht ik in het verleden kleding, helaas de winkel is er verdwenen.
We gebruiken we daar onze lunch, heerlijke orange chicken, dat had ik de vorige vakantie gemist.
Nu ik geen bril meer draag wilde ik een leuke zonnebril, nu waren we de Sunglass Hut al in geweest maar een bril van 130 dollar vind ik toch wel een beetje te gortig, hier in de mall vond ik 2 leuke brillen voor 20 dollar.
We zien weer de mooiste jurken in de winkels hangen, alleen vragen we ons af wie nog zo’n smalle taille heeft og moet men ingesnoerd worden.SAM_2920Dan hebben we nog de Bed, Bath en Beyond , Michaels en Hobby Lobby op staan voor vandaag.
BBB lopen we even door en ik maak er meteen een sanitaire stop, wat heerlijk dat er hier in vrijwel iedere winkel toiletten voor de klanten zijn.
Op het zelfde terrein zit ook een Jo-Ann’s, deze heeft meestal niets van onze gading toch gaan we er naar binnen, het enigste wat we er kopen is een doosje kleine zwarte kerstballen.
Bij Michael’s vinden we nog wat kleine kerstballetjes en naam ornamentjes voor onze twee miniboompjes.
Als laatste bezoeken we Hobby Lobby, ook hier nemen we weer wat kerstballen mee en een miniskirt voor een van de miniboompjes.SAM_2923Dan vinden we het wel genoeg voor vandaag en gaan naar het hotel om even de benen rust te geven.
Rond 18.30hr gaan we weer op pad richting de strip, we parkeren de auto bij het parkeerterrein van de Highroller en lopen naar de Forumshops in Cesar Palace, waar we bij de Cheescake Factory willen gaan eten.
Er is een wachttijd van 20 minuten voor een tafeltje, ondertussen kunnen we de show van Atlantis zien, die net begon.

SAM_2926 SAM_2931Na het eten gaan we naar Bellagio voor de binnentuin en de fonteinen.
De tuin is nog helemaal in herfstsfeer, aan de kerstshow zullen ze deze week wel beginnen, hopelijk kunnen we die nog zien voor we naar huis gaan.

SAM_2944SAM_2945SAM_2950SAM_2952SAM_2958We zien drie fonteinenshows en gaan terug naar de auto, het is 22.15hr als we op de kamer zijn.SAM_2962

SAM_2969

24 november
Las Vegas

Dag 3

Rond 7.00hr uit bed, we ontbijten nu ook weer met koffie, yoghurt en cinnemonroll
Toch teuten we wat aan, want het is 8.45hr als we naar beneden gaan, om er daar achter te komen dat de navigatie nog in mijn andere tas zit.
Dus weer terug naar boven, ondertussen ordent Rob de auto, zodat we tijdens een noodstop niet gebombardeerd worden met van alles.
We gaan nog even naar de Walmart om batterijen voor de hand GPS, die we denken nodig te hebben tijdens een hike in Valley of Fire, dit is dus de bestemming voor vandaag.
Voor we de Interstate op gaan, kopen we nog een sandwich bij de Subway, we hebben een koeltas bij ons zo kan het brood in ieder geval koel blijven, het zal namelijk vandaag ook weer warm worden.
Zodra we de Interstate op rijden staan we meteen in de file, even later lezen we op een matrixbord dat er een crash was geweest en dat er een baan moest invoegen.
We nemen de eerste afslag en Garmin zoekt wel een alternatieve route ons, zo zijn we de file omzeild en de verwachte aankomst tijd in Valley of Fire blijft het zelfde.
We betalen de intree van $ 10 en rijden naar het visitorcenter, eigenlijk alleen maar voor een sanitaire stop, we hebben de tentoonstelling al verschillende keren gezien en deze verandert niet.

SAM_2973

We hadden vorig jaar de papieren met een route van een hike naar Crazy Hill, gekregen van Lyan en Albert, we weten dat de hike begint aan de andere kant van de weg bij de Firewave,
Als ik ook de gebruiksaanwijzing van de GPS mee had genomen was het ons misschien gelukt om de hike te doen, maar helaas deze lag in het hotel.
We zijn we even in het gebied geweest en hebben ook een stukje van de hike gedaan, denken we, maar vonden het toch te link om verder te gaan, mede doordat de hike voor een groot gedeelte over rotsen gaat en er geen duidelijk pad was.

SAM_2979SAM_2972Terug bij de auto besluiten we eerst te gaan lunchen bij de White Domes om daarna de hike naar de Mouse’s Tank te doen.

SAM_2988SAM_2987

Mouse’s Tank is een natuurlijke bassin in de rots waar het water verzamelt na elke regenval.
Er zijn uitstekende voorbeelden van prehistorische rotstekeningen ( Petroglyphs) op het parcours. Mouse’s Tank is vernoemd naar een Zuidelijke Paiute Indian renegade (“Kleine muis”) die Valley of Fire gebruikte als schuilplaats in 1890, nadat hij was beschuldigd van het doden van twee goudzoekers en andere misdaden in het gebied.
Deze hebben we ooit eens een stukje gedaan, maar zijn nooit tot bij de Mouse’s tank geweest.
Nu zijn we tot aan de Tank geweest, het laatste stukje was een pittige klauterpartij, omhoog was een stuk makkelijker dan weer naar beneden.

SAM_2991 SAM_2994SAM_3010SAM_3005

Als we terug bij de auto zijn gaan de hike schoenen weer uit en de slippers aan, we gaan terug richting Las Vegas, deze keer via Lake Mead.
De route hebben we al vaker gereden en zo vaak krijg je geen zicht op het meer, wel zien we nog drie wilde paarden staan.
Ondertussen is het behoorlijk gaan waaien, we hebben dan ook geen stops meer gemaakt en zijn na het fotograferen van de paarden door gereden naar het hotel.

SAM_3016Daar relaxen we wat en gaan in het hotel eten, lever met uien, voor we naar Fremontstreet gaan.
We zijn lekker vroeg in Fremontstreet, parkeren de auto in de garage van Binion’s en gaan met de lift naar beneden, buiten komen we uit bij Carl Ferris de saxefoonman, goed om te onthouden.
We lopen Fremontstreet af en kijken wat er op de podiums staat, we hebben weer geluk want er is een coverband die ook nog eens goede nummers speelt, daar is het dan ook het drukst.

De look a likes en levende beelden krijgen nu een plaats toegewezen, hier voor is een cirkel in de bestrating gemaakt met een nummer, alleen de bedelaars gaan zomaar ergens staan of zitten het lijken er ook steeds meer te worden.
Onder de look a likes zitten er bij die te zielig voor woorden zijn, een redelijk dikke man in bikini die dan een Bunny moet voorstellen, vind het zo zielig dat ik er geen foto van durf te nemen.
Ook zijn de zwevende personen meer en meer te zien, degene die we vorig jaar zagen maakten er nog een soort van mysterie van, deze gaven heel het mysterie prijs.
Ook de sprypainters waren weer aanwezig, in de loop der jaren zien we hun werk veranderen, maar het blijft mooi.
Waar wij de hele avond te vinden waren laad zich raden, bij Alter Ego dus, lekkere stevige rock.
Op de andere podiums speelden een Country band en draaide een DJ.
Om 20.00hr zien Heart op de Experience, deze is al jaren niet verandert, zachtjes aan mag die wel vernieuwd worden.
Nadat we om 22.00hr de Who gezien hebben op de Experience vinden we het welletjes en gaan de auto ophalen en naar het hotel.

SAM_3040Nederland wordt langzaam wakker, mijn ouders en Rob zijn tante in dit geval, we doen een rondje bellen zodat ze daar ook weer gerust zijn, je merkt dat door de toestanden in Europa dat ze toch wat meer ongerust zijn dan anders.

25 november
Las Vegas

Dag 4

Redelijk vroeg wakker op een dag dat we shoppen op het programma hebben staan, de winkels gaan pas om 10.00hr, dus het had wat later mogen zijn.
We ontbijten weer op de kamer en we maken de verslagen van gisteren.
Rond 10.00hr gaan we naar de Premium Outlet South, als we bij het MGM voor het stoplicht staan zien we dat Tiësto daar nog steeds draait.

SAM_3042In de Outlet wil ik bij Skechers kijken voor schoenen, die ik nu aan heb zijn echt aan vervanging toe.
Zoals meestal zijn het twee paar schoenen geworden met een memory binnenzool, voor betere ondersteuning, we zullen zien of voelen of dat echt zo is.

SAM_3060Ik heb verschillende paren schoenen van Skechers en die lopen na 2 jaar nog heerlijk.
We vinden verder niks van onze gading, we gebruiken de lunch nog in de Foodcourt, een Philly Cheese Steak, en zoeken een Walmart op voor een paar nodige boodschappen.
Op internet had ik de Ethel M Chocolate Factory and Botanical Cactus Gardens in Henderson gevonden, niet zo ver rijden en we besluiten dat een bezoek te brengen.
De cactustuin is ’s avonds helemaal verlicht, rond de bomen en planten is kerstverlichting aangebracht, het was helaas nog te vroeg voor de verlichting.

SAM_3049 SAM_3052We kijken ook in de Chocolate Factory en zien de chocolaatjes uit de koeling rollen, verder is het een gesloten systeem, nadat de chocolade uit de vormpjes zijn gestort worden ze aan de lopende band ingepakt.
Natuurlijk worden we er door de winkel weer uitgeleid, voor we de winkel in gaan krijgen we een chocolaatje om te proeven en waarschijnlijk om ons te verleiden chocolade te kopen.
Nu houden wij niet zo van Amerikaanse chocolade, de prijzen weerhouden ons er sowieso van om iets te kopen, $8.00 voor 4 bonbons is wel veel geld.
We gaan terug naar het hotel even te relaxen en laten we nu een post office tegen komen, meteen maar een stapel postzegels gekocht, krijg ik zegels met een kerstthema mee.
Nu zullen die niet allemaal gebruikt worden, dan zullen er de volgende keer ook zegels met kerstafbeeldingen op de kaarten gaan en dat kan wel eens in de zomer zijn.
Als het donker is besluiten weer naar de Botanical Cactus Gardens te rijden het is een kwartiertje van het hotel vandaan.
Van verre zien we de lichtjes al, we hadden wel de lichtsnoeren zien zitten aan de planten maar dat dit zoveel licht zou geven hadden we niet verwacht.

SAM_3062 SAM_3073 SAM_3086 SAM_3077 SAM_3114Het is een zee van gekleurde lichtjes en met de kerstmuziek uit de luidsprekers hangt er een gezellige kerstsfeer.
Na een klein uurtje hebben we het wel gezien, we hebben ook ijskoude handen van de camera vast houden, er is echt koud hier en voor de komende week worden er zelfs temperaturen van rond het vriespunt verwacht.
Voor het avond eten gaan we naar Sam’s Town om bij de T.G.I. Friday’s neer te strijken voor een lekkere hamburger en voor Rob iets met vis.
We zijn op tijd klaar met eten om de fonteinenshow nog te kunnen zien, deze was ook helemaal in kerstsfeer, ook de tuin was schitterend versierd.

SAM_3119 SAM_3121 SAM_3132Na de show gaan we terug naar het hotel, we maken het verslag en zullen het niet zo laat maken als de afgelopen dagen.

26 november
Las Vegas

Dag 5

Vanmorgen niet teveel getut, zodat we om 8.15hr de deur al uit gingen.
Meteen bij de buren Sam’s Town naar de Subway gegaan voor een brood, het is vandaag Thanksgiving en veel zaken zijn gesloten, we gaan ervan uit dat alles in de meeste casino’s gewoon open is.
Op de weg is het zeer rustig, de meeste mensen zijn vandaag vrij en dat is te merken.
We rijden dan ook vlot naar Red Rock Canyon NCA, de Garmin weet zelf de weg in een keer goed, de TomTom stuurde ons altijd een doodlopende weg op.
Dit zal wel aan het feit liggen dat we geen nieuwe kaarten kochten voor de TomTom en bij de Garmin krijgen we kosteloos nieuwe kaarten.
Bij Red Rock Canyon betalen we de intree van $ 7.00, we stonden nog even te twijfelen of we een nieuwe Parkenpas zouden aan schaffen, toch maar niet gedaan, we hebben voor deze reis te weinig parken en kunnen beter de volgende keer een pas kopen.
We gaan even naar het visitorcenter voor een sanitaire stop en kopen er meteen kaarten voor het thuisfront, we kijken nog even of de Tortoises nog te zien zijn of in winterslaap zijn, het was dus het laatste.

SAM_3133We beginnen aan de Scenic Road en komen tot de ontdekken dat het al vreselijk druk is.
Op de parkeerplaats bij Calio 1 en 2 staat alles vol en zien we de meeste mensen met klimmateriaal lopen richting de rotsen lopen, ook zijn al al mensen aan het afdalen.

SAM_3135Ook bij de Calio Tanks is er geen plaatsje vrij, we rijden dan ook door tot High Point overlook, daar stoppen we voor wat foto’s.

SAM_3140We rijden verder naar de Willow Spring Overlook, we maken een paar foto’s en rijden dan weer door.

SAM_3146Ons doel is de Ice Box Canyon, deze hike willen we al langer doen, maar mijn heup gooide steeds roet in het eten, nu zal het er toch van komen.
Het is 10.40hr als we de weg over steken en richting de wash lopen, de wash door en dan begint het ook te stijgen , het hoogte verschil is 90 meter, het bestaat uit keien.
Onderweg maken we verschillende fotostops of om even op adem te komen, de hike staat aangemerkt als moeilijk en dat is niks teveel gezegd.

SAM_3148Hoe verder we komen hoe groter de keien waar we over heen moeten, op het laatst is het echt klauteren en klimmen.
We hebben de Ice Box Canyon niet gehaald, op een gegeven moment waren de keien zo hoog en mijn heup begon te protesteren dat we besloten hebben om terug te gaan.

SAM_3151 SAM_3153 SAM_3159SAM_3170

Toch hebben we bij elkaar 2 uur en een kwartier over de hike gedaan.
Bij Pine creek Canyon zouden de wilde Burrows moeten lopen, ook hier was het zo druk dat stoppen onmogelijk was en om nu nog een hike van 4.8 kilometer te doen zagen we echt niet zitten.
We rijden het park uit en gebruiken op de overlook de lunch, we hebben uitzicht op het laatste stukje van de Scenic Road en zien de auto’s in file het park uit rijden.
We gaan richting de strip om nog wat casino’s de bezoeken, op het programma staan de Venetian en Wynn.
De auto parkeren we in de garage van Harrah’s en we lopen naar de Venetian, we lopen meteen door naar achteren voor de Kerstversieringen, het was weer heel mooi gedaan, maar vorig jaar vonden we het mooier.

SAM_3174 SAM_3186 SAM_3183Op naar het Wynn, hier had ik al wat foto’s van gezien, ook in het echt zag het er schitterend uit.
Het enigste wat tegen viel was dat veel van de bloemen nep waren, jammer voor een hotel met zo’n uitstraling.

SAM_3189SAM_3195We steken de weg over en kijken wat er in het water voor Treasure Island is gekomen ipv de Sirene of Ti, nou niks dus de boten liggen nog wel in het water en er zijn wat fonteinen in gemaakt.
De show heeft plaats moeten maken voor winkels, toch wel zonde.SAM_3201 SAM_3207We gaan weer terug naar de Venetian voor het optreden van de operette groep, om 17.00hr is er een show, helaas was dit de korte versie en lag de nadruk meer op jongleren, om 18.00hr zou er weer een show zijn en we weten dat dat meestal de grote show is.

SAM_3210 SAM_3212Beiden hadden we geen zin om hierop te wachten.
We halen de auto op en gaan richting het hotel, onderweg willen we eten bij de Red Lobster, helaas was deze gesloten voor Thanksgiving, we besluiten dan maar iets in het hotel te eten.
Voor we bij het hotel zijn willen we even naar de Walmart, nou dat is het niet geworden, als we het parkeerterrein oprijden zien je dat het wel heel erg druk is, hadden we ook wel verwacht, de mensen stonden in de rij om binnen te mogen.
Blijkbaar mochten er maar een aantal mensen te gelijk naar binnen, de security en politie was er aanwezig om het een en ander in goede banen te leiden.
In het verleden zijn er mensen overlopen en overleden, doordat heel de meute tegelijk naar binnen wilde voor de Black Friday koopjes.
Rond 19.00hr gaan we naar Snaps, hier in het casino voor de avondmaaltijd, die bestond deze keer uit Orange Chicken en voor Rob Kung Pao Shrimps.
Onze avond besteden we aan het verslag en de koffers moeten ingepakt worden, morgenochtend hebben we al vroeg een ontbijtafspraak met Lyan en Albert daarna vertrekken wij uit Las Vegas.

27 november
Las Vegas – Laughlin

Dag 6

Vanmorgen is voor het eerst deze morgen een wekker afgegaan, we hadden een ontbijtafspraak staan met Lyan en Albert van het AA forum.
Om 7.00hr hadden we afgesproken bij het Silver Sevens casino, we hadden voor we daar heen gingen de auto al ingepakt, zo dat we meteen verder konden reizen.
Er is weinig verkeer op de weg en zodoende zijn we vlot bij het casino, net als ik Lyan een berichtje wil doen rijden ook zij het parkeerterrein op.
Het is berekoud en zoeken vlug de warmte van het casino op, het is nog geen 7.00hr en we moeten nog even wachten voor het buffet open gaat.
Met de spelerscard van Albert kost het buffet maar $6.50 pp, geen geld, het is wel niet zo’n groot uitgebreid buffet, het is voor ons in ieder geval voldoende en lekker.
Na 2 uur eten en kletsen nemen we afscheid van elkaar, het is Black Friday en er moet geshopt worden.
Wij gaan nog even naar de Dollar Tree en de Walmart voor wat boodschappen en rijden dan naar de Bas Pro Shop, het is daar vreselijk druk, voor Santa staat een hele lange rij van ouder met kinderen, die allemaal op de foto willen.

SAM_3215We lopen een rondje door de winkel en vergapen ons weer aan alle opgezette dieren en zien dat een geweer of pistool zo ongeveer 500 dollar kost zo te zien gingen die als zoete broodjes over de toonbank.

SAM_3217SAM_3220Voor een sanitaire stop lopen we het Silverton casino in, daar stonden nog twee speciale OCC motors te schitteren.

SAM_3225SAM_3226Ondertussen zijn we de drukte wel zat en gaan terug naar de auto en gaan richting Laughlin, waar ons volgende hotel is gereserveerd.
Onderweg zien we wel wat we eventueel nog gaan doen.
Als we door Searchlight rijden zie ik een bordje postoffice, het was even zoeken maar we hebben het gevonden, de kaarten zijn dan nu onderweg naar Nederland.
Ook zagen we hier een schitterende Mural, tijd zat om hier foto’s van te nemen, ook hier is het koud.

SAM_3232Het is nog maar 13.00hr als we bij het hotel/casino aankomen, we kunnen al inchecken en de kamer is al klaar.
We besluiten eerst naar Bullhead city te gaan, dit is net de brug over de Colorado River over en we zitten dan ook ineens in Arizona en verliezen een uur.
We gaan even een ontbijt voor morgenochtend scoren en bij de McDonald’s om een Egg Nog shake.
Als we een Family Dollar zien doen we die ook nog even aan, we kopen er niks en zijn er dan ook zo weer weg.
We zien hier benzine prijzen van $ 1.80 per gallon, Nevada, net de brug over zien we $2.79 op de borden staan, dat laat raden waar we getankt hebben.
Terug in het hotel relaxen we wat ik doe een heel klein dutje en lees wat.
We hebben geen zin om nog een eetgelegenheid te zoeken en gaan naar Denny’s, geen culinair hoogstandje maar goed de maag is gevuld.
Ik zet een pot koffie op de kamer, we hebben alleen nog maar koffie gehad bij het ontbijt en dat was niet echt koffie om wakker van te kunnen blijven.
Het internet is traag en hopelijk krijgen we de verslagen gepubliceerd.

28 november
Laughlin – Flagstaff

Dag 7

We rijden vandaag naar Arizona, 2 mijl verder, en dan gaat de tijd een uur vooruit.
We staan op tijd op en ontbijten op de kamer, pakken de carry-on verder in, we hadden de grote koffers in de auto gelaten en alleen het nodige mee het hotel ingenomen.
Het is dan ook nog geen 8.00hr als we al op pad zijn, als we Bulhead city inrijden zetten we de klok een uur vooruit, in de winter is er een uur tijdsverschil in de zomer niet.

SAM_3238We rijden naar Oatman in en komen langs de Creosote bush met kerstversieringen, dit is een jaren lange traditie wat een wedstrijd is geworden.
Iedereen kan er aan meedoen, regels zijn er niet echt alleen mogen er geen glazen ballen gebruik worden, deze gaan stuk en de ezels trappen in het glas.
Ook mag er maar tot een bepaald punt versierd worden alles wat daar buiten versierd is wordt beschouwd als weggegooid afval en daar staat een flinke boete op.

SAM_3244SAM_3240Als we Oatman inrijden is het er nog stil, geen ezel te bekennen en de winkels gaan net open, we lopen Mainstreet af, fotograferen wat en gaan terug naar de auto.
In de zon valt de temperatuur mee, maar zodra we in de schaduw komen is het koud.

SAM_3247We verlaten Oatman via de Sitgreavespass en rijden naar Seligman om daar weer wat Route 66 te snuiven.

SAM_3253

We besteden een goed uur aan het bekijken van alle oude meuk, het is allemaal puur nostalgie wat we zien en natuurlijk vergeten we de souveniers winkels niet.
In de tijd dat wij er waren hebben we 4 toeringcars gezien met toeristen die een half uurtje kregen om en te fotograferen, liefst met zichzelf op de foto, en ook nog iets willen kopen.

SAM_3256SAM_3268SAM_3284

Ons volgende doel is Bearzonia in Williams, daar willen we ook even lunchen, veel tijd willen we er niet aan besteden, omdat Bearzonisa om 16.00hr sluit.
Voor Williams zien we al sneeuw aan de kant van de weg liggen, geen grote hoeveel heden, het geeft wel aan dat het ook hier koud is.
Als we het plaatsje in rijden ze we vrij vlug een Diary Queen, als we het parkeerterrein oprijden zien we dat het al gesloten is voor het seizoen.
We denken nog wel iets tegen te komen, wat we zien zijn wel restaurant daar hebben we geen zin in, vlak voor we het plaatsje uit zijn zien we een 66 Diner.
Hopend dat het hier allemaal wat sneller gaat dan in een gewoon restaurant besluiten we daar binnen te gaan.
We bestellen allebei een hamburger en koffie, het is koud en dan zo’n grote slok limonade, brr.
De koffie mocht de naam koffie eigenlijk niet hebben, heel in de verte proefden we nog iets van koffie, de hamburger die maakte het allemaal goed, die was werkelijk heerlijk.
Het is toch een kleine 3 kwartier later als we naar buiten gaan, het is dan nog geen 5 minuten rijden naar Bearzonia.
We sluiten aan in de rij bij de kassa, als we aan de beurt zijn betalen we de 20 dollar pp intree, het park is een drive trough park en we sluiten dan ook aan in de file.
Twee jaar geleden waren we hier ook en toen reden er maar een paar auto’s in het park, het zal nu wel iets te maken hebben met het holidayweekend.
We nemen en krijgen ook voldoende tijd om te fotograferen, er is ruimte zat om te passeren als iemand vind dat het allemaal te lang duurt.SAM_3302

SAM_3312SAM_3315De wolven zijn flink actief geadviseerd wordt om dan door te rijden en ramen en deuren van de auto gesloten te houden.
Ook de jonge beren, 1-3 jaar oud, waren goed actief, er zijn er twee aan het spelen zij stonden regelmatig rechtop tegen over elkaar.

Naast ons klom een beer in een boom en bleef daar een poosje zitten.

SAM_3338Ook de Bisons liepen tussen door de auto’s, je kon zien dat ze nu actiever waren dan in de zomer.SAM_3346SAM_3350De volwassen beren liepen ook door het bos, al vonden wij dat er twee beren gestrest gedrag vertoonden, zij liepen maar heen en weer langs de afzetting.

SAM_3359Als laatste gaan we naar de kleinere dieren, daar zien we onder andere vossen, bobcat’s, otters, porcupine, bever.

SAM_3380SAM_3391SAM_3405

De Bird of Pray show was net afgelopen we zagen net nog dat er een grote uil werd weg gebracht.
En natuurlijk de Bearschool, hier waren 4 beren aan het spelen, in een ander deel lagen er 4 beren dichtbij elkaar in een shelter

SAM_3397 Ondertussen waren we helemaal versteend van de kou, stom we hebben handschoenen in de auto en nemen deze niet aan, ook zo met de winterjassen.
Als we terug bij de auto zijn wordt eerst de verwarming hoger gezet, we geven het adres van het hotel in en volgend de instructies.
Als we Flagstaff in rijden worden we via een soort achterbuurt, naar het hotel gedirigeerd, ik kreeg al de schrik dat we hier zouden moeten overnachten, gelukkig was dit geen waar, we worden zo naar ons hotel gebracht dat de ingang aan de rechterkant ligt, wij noemen dat altijd een Fedexje.
We hebben een kamer op de begane grond, lekker makkelijk om alles uit de auto te halen, anders hadden we weer alleen maar een carry-on mee genomen.
We zitten nog zo vol van de lunch dat we besluiten om niet te gaan eten, ik zet koffie en we eten de applefitter, die eigenlijk bedoelt was voor het ontbijt en hebben daar genoeg aan.