Week 1. 26 sept – 2 okt.

Week 1

26 september – Brussel – Newwark

Na een goede nachtrust stond om 6.30 uur onze taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen.
Bij de balie was het niet druk,meteen daar kreeg jeTijdens het wachten hebben we kennis gemaakt met de man van en collega van Rob, hij ging samen met zijn zoon 4 dagen naar New York.
Wat is het luxe vliegen met Jetairways India, een been ruimte dat we hebben.
Het vliegtuig was lang niet vol, maar even later kwamen er toch nog een groep mensen bij, w.s. van een overstap van een andere vlucht.
We hebben met open mond zitten kijken hoe dat allemaal in zijn werk ging.
Stoelnummers hadden ze nog niet van gehoord, werden zelfs boos toen ze gevraagd werden ergens anders te gaan zitten.
Eenmaal in de lucht was het een run op de midden stoelen, zodat ze languit konden gaan liggen, jammer dat ze hun schoenen uit deden de lucht was niet meer te harden.
Ook voor ons komen mensen zitten, stoelen worden achterover gesmeten tijdens het eten, dat belande dan ook prompt bij Rob op schoot.
Zij hadden hun eten eerder gekregen i.v.m. een koosjere maaltijd. Sinds vandaag is mijn kijk op deze groep mensen wel een beetje bijgesteld.
Mooi op tijd landen we op Newark, door de immigration was een eitje, nog nooit zo vlug daar doorheen gegaan.
Koffers waren er ook redelijk vlug, daarna was het even zoeken waar de hotelbussen stopten, met de airtrain naar P4 en daar rijden de shuttle busjes af en aan.
Als we op de kamer zijn laten we het thuisfront even weten dat we goed aangekomen zijn.
Daarna naar de Jersey Gardens Outlet Mall, daar genoten van de eerste Frappucino van deze vakantie.
Weer terug naar het hotel om naar Road Bear te bellen om nogmaals te proberen om eerder opgehaald te worden, maar helaas 13.00 uur.
We konden wel op eigen gelegenheid komen, want de camper stond al klaar.
Besloten om morgenochtend met een taxi daarheen te gaan.
In de foodcourt van de Mall gegeten en bij Bed Bath & Beyond een  mooie comforter gekocht.
Nederlanders dat we zijn hadden we eerst een kortingskaart gehaald bij de costumerservice, kreeg we nog mooi 20% korting.
Net met Wendy geskypt die ons vriendelijk bedankte voor de mail die we haar gestuurd hadden, ik had wel weer iets verkeerd gedaan, want haar mail was niet verzonden.
Ze was dus even niet blij met haar ouders, maar ondertussen hebben we het goed gemaakt met een gesprekje.
Voor nu is het een kwestie om zo lang mogelijk de ogen open te houden, om morgen niet te vroeg wakker te zijn.

27 september – Hammonasset Beach

Click for Greenport, New York ForecastGisteravond hebben we na het zien van het weerbericht besloten om niet naar Long Island te gaan.
Er werd een flood warning afgegeven en om daar dan te gaan staan met de kans dat alles onder water loopt, zagen we niet zitten.
Ondertussen dient het volgende probleem zich aan, er is een hurricane in aantocht, Kyle genaamd, de verwachting is dat hij in Maine aan land komt en laten wij daar nu net heen gaan.
We hebben besloten om het even aan te zien en het weerbericht goed in de gaten te houden.
Zover even de dingen die ons bezig houden.
Vanmorgen tot wel 5.30 uur kunnen slapen, na nog even liggen draaien, toch maar opgestaan om even 6.00 zaten we aan het ontbijt.
Daarna nog even internetten en een taxi besteld in ons naar Road Bear te brengen, daar waren we om ongeveer om 10.15 uur.
Binnen een uur waren we op pad.
We hebben een Winnebagoo meegekregen, ziet er wel mooi uit, wat strakker dan de Coachmen van afgelopen voorjaar, toch ontdekten we dat ook deze campers gebouwd worden met specifieke wensen van Road Bear, ook hier weer het hoge bed.
We missen nu de extra stoel , de keuken is wel lekker ruim, veel laadjes.
Een kapitaal aan tolwegen uitgegeven voor we via Staten Island New York inreden, dwars door de Brooklyn en de Bronxs.
Wat een verkeersdrukte daar, ik was blij dat we daar voorbij waren en het rustiger op de weg werd.
Onderweg onze eerste Subway gehaald een Sweet Union Chicken Teryaki.
Het begin van de foliage is er, de eerste verkleuringen van de bomen is al te zien, sommige beginnen al mooi rood, geel of bruin te kleuren.
In New Haven hadden we via Streets & Trips een Wal*mart supercenter gevonden, daar even een heleboel ingeslagen, kunnen we even vooruit.
Om 17.15 uur waren we op de camping, koffers uit gepakt en alles een plekje gegeven.
Als maaltijd een blik soep gewarmd.
Hopen morgenochtend nog wel wat van de omgeving te zien, was vandaag helaas niet meer mogelijk, het is toch rond 19.00 uur helemaal donker.
Helaas is het vannacht gaan regenen en heel de dag door hebben we buien gehad.
Op dit moment lopen we een dag voor op de oorspronkelijke route, deze dag lopen we ergens anders wel weer in en misschien moeten we de route i.v.m. Kyle omgooien.

28 september – Hammonasset Beach – Cape Town

Click for Madison, Connecticut ForecastGisteravond ging al vroeg het licht uit, zo rond 22.30 waren we zo moe dat zodra ons hoofd het kussen raakte, we in dromenland waren.
Wel een paar keer wakker geweest, maar toch geslapen tot 7.00 uur.
Het was nog steeds nat buiten, toen we opstonden, hopelijk is het morgen beter, geven ze wel af.
We wachten nog even om te vluchten voor Kyle, de verwachting is dat hij dit weekend in Maine aan land komt, maar wij zullen er pas over drie dagen zijn, we kijken op het nieuws of er veel schade is en besluiten dan om wel of niet te gaan.
Na het ontbijt zijn we toch het Hammonasset Beach Sp In gegaan, hebben daar een paar stranden bezocht in vogelvlucht het was steeds aan het regenen.
Heel de dag door heeft het zo’n beetje geregend, soms goot het gewoon zo hard dat  het zicht op de weg slecht was. Onderweg naar Cape Cod hebben we in Westerley (Rhode Island) nog even de vergeten boodschappen van gisteren gedaan. Ook een deurmat gekocht, met deze nattigheid zijn het allemaal vieze voetstappen in de camper.
Rond 15.30 waren we op de camping in Provincetown.
Het was toen net even droog, maar ondertussen giet het weer van de regen
Onze maaltijd zal bestaan uit, gekookte aardappelen met sla en van die overheerlijke appelmoes met een filetlapje, als toetje nemen we ijs met karamel saus.

28 september – Plymouth

Click for Boston, Massachusetts Forecast

87f7f-67f79e3af1

Na een hele nacht regen, regende het nog toen we opstonden. Besloten om Cape Cod te laten voor wat het is en op het gemak verder te rijden, ook onderweg steeds regen, regen en nog eens regen.
We hadden gisteren al gezien dat er onderweg een grote mall te vinden was, daar konden we dan nog wel wat tijd aan spenderen.
TomTom de Independence Mall in Plymouth op laten zoeken en zowaar hij bracht ons er netjes heen.
Lopen we net binnen wordt Rob niet lekker, zweten en draaierig, misselijk, dit had hij gisteren ook al, lijkt wel iets niet in orde te zijn met zijn bloedsuikers, na wat gegeten te hebben was het over.
Bij Borders de nieuwe CD van Metallica gekocht, we hadden al een … versie op de mp3. Ook maar even bij Target om druivensuiker, dat neemt toch wat vlugger in het bloed op dan een muffin of candybar.
We hebben genoten in de Halloween winkel, een hele show met de poppen daar.
Het leek wat droger te worden en dus zijn we naar de Mayflower II in Plymouth gereden. Toch de regenjas aan gedaan, want het regende niet hard maar je werd wel nat.
Maar met de jas aan was het ook weer warm, de jas was van binnen net zo nat van het zweten als van buiten van de regen.
Een klein uurtje gewandeld, daarna de camper weer opgezocht.

Eigenlijk wilden we iets gaan eten, maar waar we naar binnen wilden, was nette kleding vereist en ja, dat hadden we niet aan.
Zijn toen maar opzoek gegaan naar de McDonald’s voor een grote shake, wel wat anders dan een lobster.
Hierna TomTom de camping ingegeven, hij voerde ons deze keer heel avontuurlijk de bush in, over een stuk dirt road, met grote kuilen vol met water, op het eind rijden we een mooi geasfalteerde weg naar de camping op.
Volgens mij had TomTom er weer eens even naast gezeten.
Ondertussen was het ook op gehouden met regenen, een mevrouw bij de touristinformation, wist te vertellen dat het vanaf morgen mooier weer wordt.
En dat Kyle afgezwakt is en dat de regen die we nu krijgen daar alles met te maken heeft. Waren rond 14.30 op de camping, staan mooi midden in het bos en zowaar internet werkt, alleen een beetje langzaam.
Ondertussen regent het weer, goed voor alle kampvuren, gaan ze tenminste uit.
Ik heb er altijd last van als ze net aan zijn en lekker liggen te roken, brand het eenmaal goed dan heb ik nergens last van.
Het menu voor vandaag Annie’s eigen campingrecept van kip in kerrie,  ui, champignons,  ananas met rijst, als toetje nemen we een potje yoghurt.

29 september – Gloucester

Click for Boston, Massachusetts ForecastHet regende alweer toen we vanmorgen opstonden.
Maar eenmaal onderweg werd het dan toch droog, er kwam zelfs een zonnetje door.
We zijn naar Gloucester gereden, daar eerst het visitorcenter  van het Stage Fort Park bezocht, kregen van een heel vriendelijke dame uitleg wat er allemaal zoal te zien was. Onder andere een monument voor alle verdronken vissers.
Hierna een rondje door het park gelopen.

Via de kust naar de vuurtoren, de weg ging over privéterrein, maar daar moesten we ons niets van aantrekken, volgens de mevrouw in het visitorcenter.
Na wat klim werk konden we ook de golfbreker op, daar zaten mensen te vissen. Langs de kust naar Rockport gereden, hele stukken kon je langs de kust rijden, maar zodra de wat duurdere huizen kwamen was het over en ging de weg verder van de kust weg.
In Rockport naar het Halibut Point SP, daar eerst wat gegeten voor we het park in  gingen.
Mooi klein park, hier werd vroeger rots gewonnen  en zo er een grote groeve is ontstaan, die vol met water staat.

Als je verder loopt kom je bij de Atlantische Oceaan, daar een poos gezeten en naar de golven gekeken die op de kust beukten.
Je kon er helemaal tot op het strand komen, maar door de regen van de laatste dagen was het soms wat modderig op het pad.
We hebben gelopen tot dat Rob tot zijn enkels in de modder zakte, dat was voor mij reden genoeg om niet verder te gaan.
Ik vind niks erger dan modder tussen mijn tenen.
We hebben toch nog 2 uur in het park door gebracht.
De camping ingegeven op de TomTom en deze keer leidde hij ons er in één keer heen.
We kregen een mooie plek in het bos, alleen jammer dat de beloofde wifi alleen bij de office is.
Misschien dat we morgen ochtend de weblog en site nog uploaden anders morgenavond.
Deze dag heeft ons gelukkig weinig regen gebracht, hopelijk houden we het zo.
Onderweg mooi gekleurde bomen gezien, we merken dat we wat noordelijker zitten en de foliage al wat verder is.
Volgens de camping baas, was het vandaag uitzonderlijk mooi weer.
Wat het avond eten ons brengt weten we nog niet, zover we kunnen zien werkt de magnetron niet of niet goed, lichtje brand niet maar we horen wel geluid, ga straks proberen magnetronfriet te maken.
Als dat niet gaat zal ik vreselijk balen, houd in dat we dat ding dan helemaal niet kunnen gebruiken.
De magnetron doet het dus niet, alleen de oven, heel vervelend, heb wel magnetron friet, pizza en pancakes in de diepvries liggen.
Hebben ook geen zin om langs een reparateur te gaan, kost altijd weer tijd.

30 september – Noblebore

Click for Portland, Maine ForecastNa een heerlijke nachtrust waren we er om 7.00 uur uit.
Omdat ik toch zin in pancakes had, geprobeerd deze in de oven op te warmen, ging ineens de magnetron ook aan, dan toch maar in de magnetron gedaan, zitten we te eten gaan weer ineens de lichtjes uit van de oven, een echte spookoven dus.
Na de ochtend klusjes, naar de office gereden, om daar even het verslag te uploaden en de familie via skype gerust te stellen.
Daarna op het gemak begonnen aan de rit naar de volgende camping.
We wilden niet de snelweg volgen, maar binnendoor,
TomTom leidde ons door, Salisbury, Newburyport, Hampton, Kittery, Bath, Biddeford. Onderweg hele stukken met mooi gekleurde bomen gezien, je kan goed zien dat we veel noordelijker zitten nu en de foliage ook al verder is.
Kwamen een Dollartree tegen en daar moeten we dan ook altijd even naar toe, soms vind je er leuke dingen voor 1 dollar, ze waren nu in de halloween en kerstsfeer, nog wel wat scrapbookspullen gekocht.
Bij de Wal*mart nog een paar boodschappen gedaan.
Gisteren hadden we nog een andere camping uitgezocht dan we al gepland hadden, ik wilde een was draaien en deze had een laundry.
Komen we daaraan was hij net vanaf vandaag gesloten, stom van ons, want het stond erbij in de trailerlife directory.
Dan toch maar naar de camping die gepland stond, zullen we morgen moeten wassen, we hebben nog wel een schone onderbroek hoor, voordat jullie denken dat we die nog een dag aan moeten houden.
Deze camping ligt ook wel heel mooi aan het water, wat ook inhoud dat het stikt van de muggen, nu is het toch geen temperatuur meer om buiten te zitten, alleen een zaak van alle horren dicht laten.
Het is goed te merken dat we noordelijker zitten het is frisjes, wel wat zon gezien vandaag en het belangrijkste het was droog.
Als avondmaaltijd hebben we genoten van gebakken lever met ui en champignons.Deze tip hadden we goed onthouden, gekregen van Marjan  en Jan die dit afgelopen voorjaar hadden gegeten. Hekkie’s het was heerlijk.

1 0ktober – Acadia

Na een koude nacht, toch weer om 7.00 uur uit bed, na het ontbijt naar Pemaquid gereden om daar de vuurtoren te bezichtigen.
Ook daar was het nog steeds fris.
Hierna terug gereden om de weg naar Bar Harbor te nemen.
We volgden weer de toeristische route en kwamen door Rockland, Rockport, Camden, Lincolnville, Bristol.
We zitten nu in Maine en iedereen  die de boeken van Stephen King kent, weet dat het niet pluis is daar.
Wat me ook opvalt hier dat de mensen erg spiritueel zijn, je kan hier regelmatig je hand laten lezen, ook kwamen we een groot Reiki centrum tegen.
Bij de camping aangekomen mochten we zelf een plek uitzoeken, we staan helemaal achter aan hebben net geen oceanview.
De wifi, die ze zeggen te hebben, is alleen beneden bij de office op te pikken.
Na de lunch naar het Acadia NP gereden, waar ze ons vertelden dat we een vrij nieuwe parkpas hadden, nou is hij al van april, maar blijkbaar hier weinig gezien.
Hebben een stuk langs de ocean gereden, paar keer uitgestapt om de mooie uitzichten te fotograferen.
De kleuren van de blaadjes worden steeds mooier.
Zijn op het enige stukje strand geweest, daar waren er mensen in de zee aan het springen, bij het informatiebord stond dat het water nooit warmer wordt dan 10 graden, krijgen ze mij mooi niet in.

Het was jammer dat de bewolking erg laag hing, de toppen van de bergen waren niet te zien.
Door dat de bewolking zo laag hing, begon het ook nog te spetteren. In het park is het opletten geblazen voor de bruggen waar we onderdoor moeten, sommige gaan echt niet lukken, of we moeten met een cabriocamper verder willen.
Op het gemak weer naar de camping gereden om daar een paar wassen te draaien. Nu waren wij verwonderd dat het zo goedkoop was, $0.50 voor een was, bleek dat er alleen gewassen kon worden met koud water.
Maar goed de was is fris en weer droog. Ondertussen kwam er een mist van zee opzetten, op een gegeven moment zag je heel ze zee niet meer.
Nu is het weer aan het regenen en zakt de temperatuur weer, misschien straks de kachel aan doen.
Als avondmaaltijd hebben we macaroni met corned beaf en kaas gegeten, ijs als toetje.