Week 3. 21 – 27 april

Week 3

21 april – Big Bend

Vanmorgen was het 18 graden toen we opstonden, gisteren was al besloten om meteen weg te rijden en onderweg te ontbijten.
Na het ontbijt de wandelschoenen aan en op pad voor onze eerste echte hike.
Beneden naar de Rio Grande, daar werden we toe gezongen door een Mexicaan, aan de Amerikaanse kant stond een blikje waar we geld in konden doen, ook lagen er verschillende voorwerpen die je kon kopen op een stil moment komen de Mexicanen de  rivier  over om het geld op te halen.

245247 264137 146

Terug bij de camper zijn we naar de camping, hoger in de bergen, gereden waar we heel de middag in de schaduw hebben gezeten.
De temperatuur is niet boven de 30 graden geweest.

150Voor de lunch wilde ik een boterham met corned beef, natuurlijk ging mis met het blikje open maken, heb een flinke snee in mijn vinger.
Voor het avond eten hebben samen weer een gezonde maaltijd klaar gemaakt.
Rob heeft het vlees gegrild en Marjan de groente en jus gedaan en ik mocht deze keer de aardappelen koken.
Als toetje hadden we oreoijs.
Rond 22.00 uur zijn we naar de camper gegaan om te douchen, de temperatuur was toen al heerlijk gezakt.

22 april –  Big Bend

We hadden met de Hekkies afgesproken vroeg op te staan en weer op een parking te ontbijten, nou wij waren wel om 7.15 uur op, maar bij de buren was alles nog stil.
De wekker was niet afgegaan, ja ja waar hebben we dat meer gehoord.
Maar rond 7.45 uur waren we dan toch onderweg, om te gaan ontbijten.
Daarna door gereden voor onze ochtend hike, deze willen we zo vroeg mogelijk doen in verband met de hitte.
Wij hadden deze hike al een keer gedaan, maar hij blijft mooi, wat ons wel opviel is dat het water veel lager stond dan de vorige keer.
We moesten een  watertje oversteken en de vorige keer moesten we zoeken naar een plek waar het kon zonder natte voeten, nu kon je overal met droge voeten de overkant halen.

151153 154 157 158 159Na de hike hebben we nog wat viewpoints bezocht en zijn we naar de camping buiten het park gereden, hier hebben we elektrisch en dus ook airco.
In plaats van de arko van de laatste dagen (= alle ramen kunnen open).

166 170 179Zodra de stekker erin zat de airco aan en straks naar het cafe om te internetten, mail te lezen en de site en blog bij werken.
O, ja we moesten ook nog gehakt ballen draaien voor bij de satésaus, we eten nasi.
Hebben wifi als we naar het café gaan.
Tijdens het uploaden van de site nog even met Wendy ge-smn-ed.

23 april Cactussen, ghostown, movieset

Vanmorgen gewoon op tijd opgestaan, hadden een lange reisdag voor de boeg.
Het eerste stuk was een scenic route, heel mooi.
Deze weg was aangeraden door verschillende mensen van het AA-forum.

181185Rob heeft er verschillenden soorten cactussen kunnen fotograferen.
We hebben een ghostown bezocht, deze was niet zo bijzonder.
Dan de movieset nog, deze was wel leuk, klein maar multifunctioneel, één huis kon op verschillende manieren gefilmd worden zodat je verschillende huizen had.

191 190Na deze weg was het niet meer zo bijzonder, lange rechte wegen, zodat ik aan mijn korte dipjes toe kon geven.
Het avontuur van de dag was, aangehouden worden door de een state trooper, omdat we met een nieuwe camper reizen hebben we geen nummerplaat, wel een papier op de achterruit, waarop te lezen is dat de camper wel verzekerd is.
Dit had deze meneer niet gezien en hij sommeerde ons naar de kant.
Terwijl hij naar de camper liep had hij het papier gezien op de achterruit, toch wil de hij het huurcontract en het rijbewijs zien.
Voor iedereen die over een internationaal rijbewijs begint, het Nederlandse rijbewijs, werd hier zonder commentaar geaccepteerd.
Na nog gevraagd te hebben  waar we vandaan kwamen en hoelang we al reisden, mochten we weer verder.
Nadat we Jan en Marjan hadden ingehaald reed hij ons ook weer voorbij.
Een eind verder stond hij aan de kant van de weg overtreders te betrappen, toen wij langs reden zwaaide hij vrolijk naar ons.
196 197 203 200
In El Paso nog even naar de Wal*mart geweest, om de voorraden aan te vullen.
Hebben vandaag makkelijk gekookt, pizza uit de magnetron, hier hebben ze pizza’s die op een speciale ondergrond, wat ook in de doos zit, in de magnetron kunnen en de bodem is dan ook nog krokant, hadden ijs als toetje.

24 april – White Sands NP

Gisteravond laat, hier 23.45 uur, in Nederland 7.45 uur,mijn moeder geskypt, vanmorgen even naar Rob zijn tante.
Onze kinderen zijn steeds niet te bereiken en moeten het met een mail doen.
Na een ontspannen start, eerst gaan shoppen,ze hebben hier een Hobby Lobby en dat is zo’n leuke winkel voor scrapspullen, weer een boel ingekocht.
Daarna nog naar de Best Buy en de Old Navy. Toch niet goed kunnen slagen en zijn dan maar verder gaan shoppen in de Wal*mart, ik heb een paar T-shirts gescoord, Rob een pracht van een cowboy hoed.
We hebben de lunch gebruikt in een Mexicaanse hamburgertent.
Daarna door gereden naar White Sands NP, daar zijn we samen in 1 camper gestapt, spaarde Marjan en Jan weer entreegeld uit, zij hadden geen parkenpas en wij wel.

225 232423 440 437Zijn een heel stuk de duinen ingelopen, ongeveer 2 mile heen en weer.
Jammer dat het nog al waaide, het zand zat letterlijk overal.
Na ook de boardwalk gedaan te hebben zijn we richting camping gereden.
Stopt opeens Tommetje er mee, wij hadden voor de rest geen route naar de camping, Marjan gevraagd voorop te rijden, maar even later deed Tommetje het weer.
Nu waren we net voorbij een Airforcebasis, nu denken wij dat daarom Tommetje er mee uitscheidde en een stuk verder weer gewoon de route toonde.
Op de camping zijn we eerst onder de douche gestapt om al het zand te verwijderen.
Daarna heeft onze chefkok weer verrukkelijke shrimp’s op de BBQ gegrild, we hadden als toetje aardbeien met whipped cream.
Na de koffie zijn we allemaal aan ons verslag gaan werken.

25 april – Reisdag

259Vandaag was het weer een reisdag, omdat we bijna van oost naar west reizen, ontkomen we niet aan lange reisdagen.
We zijn dan vanmorgen ook weer op tijd van de camping weg gereden.
Op dit soort dagen proberen we toch de interstate te vermijden en een scenic route te rijden.
Vandaag ook weer, alleen vonden we de scenic route niet scenic, maar het stuk wat er achter aan, kwam was voor ons gevoel meer scenic.
238 241 248 256Onderweg weer naar de Subway om een broodje, ze hebben een nieuwe broodje Philly Cheese Steak,  broodje met warm vlees en kaas.
Weer verder op de route nu wel een stuk interstate, daar ontkomen we niet aan.
Zijn naar El Malpais gereden, hebben de kaart opgehaald bij het visitorcenter, maar hebben besloten om door te rijden naar de state camping, om daar te overnachten.
Maar jammer er zijn daar maar een paar plekken en erg klein, de grote plekken waren bezet door een tent.
Een stukje terug hadden we een camping gezien en zijn daar heen gereden.
Tijdens het inchecken, kwamen er heerlijke geuren uit de keuken, de kok kwam ons meteen vertellen wat er op het menu stond.
Omdat Rob morgen jarig is, voor de mensen in Nederland vandaag, kregen we het etentje aangeboden door Jan en Marjan.
De tafel werd besteld voor 19.00 uur, over hoe heerlijk het was zullen we later verslag doen.
Morgen willen we nog een hike doen in El Morro, voor we verder reizen.

26 april – El Morro – Petrified Forest

Nog even over het etentje van gisteravond, om 19.00 uur was de tafel gereserveerd.
We werden welkom geheten in de nachtmerrie van de “ober”.
Het was er nog al druk en ze hebben maar een paar tafels.
Na even te hebben gewacht kregen we een tafel toe gewezen.
Er was maar 1 salade dressing anders duurde het te lang, het hoofd gerecht was Braziliaanse kip met veggies, was erg lekker.
Als toetje hadden we homemade pie met koffie.
De kok was een apart figuur, zag er uit als catwezel, met staartje en baardje en in korte broek, met een schort voor.

Na een koude nacht, de temperatuur was onder de nul geweest, stonden we rond 7.30 uur op.
Na een ontbijt met pancakes, stonden Marjan en Jan al Happy Birthday zingend voor de deur van de camper, na de felicitaties en nog maar eens een foto, hebben we voor 6 dagen afscheid van elkaar genomen.
Zij gingen op weg naar Page en wij zijn naar El Morro gegaan voor de hike naar de ruines. Wat was dat een mooie  hike, naar de poel en de rotsen met namen, van reizigers die daar langs waren geweest, veel data’s waren uit 1800, hierna door naar de ruines.

268 277Zat even een flinke klim in maar het zwoegen werd beloond met een prachtig uitzicht op de rotsen en een boxcanyon.

556

555561
571Verder over de rotsen naar de ruïnes, deze zijn mooi maar die hebben we al zoveel gezien, voor ons ging het echt om de hike naar dit mooie gebied.
We hebben ongeveer 2 uur over deze hike gedaan.
Hierna zijn we door gereden naar Petrified Forest, daar zijn we 3 jaar geleden flink nat geregend en hebben toen niet alles kunnen zien.
Dat hebben we vandaag dus ingehaald.

590 609 616 636 638Rond 15.30 waren we op de camping in Holbrook.
Hebben daar ook meteen maar 3 wassen gedraaid. Straks gaan de drumsticks op de BBQ, waarbij we magnetron frietjes en gebakken aardappelen eten, en dat met overheerlijke appelmoes van de Wal*mart, die met cinnamon er in, als toetje potje yoghurt.
Bij de koffie is er Real Dutch Apple Pie.

Bij deze willen we iedereen bedanken voor de felicitaties voor Rob zijn verjaardag.
En voor iedereen die denk dat hij nu een oude man is “ He is not a old men, but a recycling teenager”, zagen we pas op een t-shirt staan.

27 april – Sunset crater, Wupatki

Het  was vanmorgen  7 graden, toen ik op stond, meteen de kachel maar aan gedaan om het wat aangenamer te maken.
Na het ontbijt op het gemak van de camping weg gereden naar Sunset Crater Vulcano.

360 363 366 371Daar hebben we de hele loop gereden en ook Wupatki meegenomen.
Sunset Crater is bekend om al zijn kraters en dat zijn er heel wat, je kan er en trail lopen langs een lava stroom.
Bij Wupatki vind je ruïnes.

378 381Vandaag wilden we ook nog wat shoppen en zijn naar Flagstaff gereden om naar Michaels en Jo-Ann te gaan, beiden zijn art en craft zaken, waar ze ook scrapspullen verkopen.
Heb niet zo heel veel kunnen vinden, h
et lijkt dat het scrappen wat op zijn retour is hier. Er waren zelfs geen aanbiedingen in scrapspullen bij Michaels.
Hierna zijn we via Sedona naar Cottonwood gereden.
We hebben de 89Alt gevolgd, daar zitten een paar scherpe S-bochten in.
In Cottonwood nog even naar de Wal*mart om de voorraden weer aan te vullen en daarna naar de camping.
Tommetje deed weer eens zijn eigen zin vandaag, vertelde dat de Wal*mart op een dood lopende weg in een woonwijk zat en de camping wist hij ook niet te vinden, stuurde ons er voorbij.
Vanavond rijst met kipkerrie gegeten, hadden we nog in de diepvries, was over van de vorige keer, als toetje een heerlijk ijsje.
Hier hebben we tot het eten buiten gezeten.