Week 4. 10 april – 16 april

Week 4

10 april
Tucson

Door de verschillende tijdszones waar we in terecht kwamen de afgelopen twee dagen, heb ik het gevoel of ik een jetlag heb.
We gaan dan ook al vroeg naar bed, voor ons doen dan, het is net 22.00hr, met de angst dat we misschien vroeg wakker zijn.
Het zou allemaal mee vallen het is 6.00hr als ik wakker word het is koud en daarom blijf ik lekker liggen tot tegen 7.00hr, het is dan nog steeds koud al schijnt buiten de zon en dat geeft al warmte.
Na het ontbijt en de afwas gaan we een poosje buiten zitten om de stramme botten op te warmen.
Zo tegen 9.00hr gaan we richting Sabino Canyon, we zitten midden in de spits en het duurt dan ook wat langer voor we daar zijn.
Op vertoon van de parkenpas mogen we naar binnen, parkeerplek is er genoeg en dus nemen we 4 plekken in beslag, anders hadden we op een overloop terreintje mogen staan.
Ik heb internet via de hotspot en zet de verslagen online, foto’s worden geüpload als we weg zijn en hoop die er tussen te zetten bij terug komst.
We staan nog even te dubben welke hike we zullen gaan doen, met het treintje naar boven en dan terug lopen gaat grotendeels langs de weg, de Phoneline trail hebben we al eens gedaan, deze gaat vanaf het eindpunt naar beneden wel over de berg.
Het gaat de Sabino Dam Trail worden, een schitterende trail we lopen links en rechts het veld in omdat we dan weer iets zien wat we willen fotograferen. Bij de dam zijn er veel kinderen die daar heerlijk in het water aan het spelen zijn, wij lopen een rondje langs het meer en daar ergens missen we een wegwijzer en blijken de de Creek Trail er ook nog bij te doen.Een heel mooi stuk tussen de rotsen met overal Saguaro cactussen, helaas niet in bloei daarvoor zijn we zeker een maand te vroeg, de meeste hebben nog niet eens bloemknoppen.In drie gedeeltes gaan we door het water om bij de weg uit te komen, we vinden een bankje in de schaduw en eten onze snack voor we verder gaan. Nu komen we er niet onderuit en moeten een stuk over de weg tot we bij de Sabino Walkway komen daar kunnen we weer tussen de planten en bomen lopen.
Weer wijken we af van het pad, want je ziet steeds iets anders of mooiers staan deze keer kwamen we een mooi Crested Barrel tegen en nog mooier Hedgehog dan die we al gezien hadden.

Al met al hebben we een drie uur gelopen voor we weer bij de camper waren, we besluiten eerst te lunchen, ik kon dan ondertussen de resterende foto uploaden en mijn website verder af maken.
Dit lukte niet helemaal en ik doe de rest terwijl we naar de laundromat rijden, het is weer wasdag vandaag en op een State Park heb je nu eenmaal geen laundry’s.
We hadden gisteren gevraagd waar er in de buurt een laundromat zat en dat was een 6 mijl verder, na even zoeken hebben we hem gevonden en voor $6 was de was weer fris echt schoon zal thuis pas zijn, denk ik.
De wasmachine wordt gevuld met warm water, terwijl bij ons juist koud water gebruikt wordt wat langzaam opwarmt, een was duurt hier hooguit 30 minuten.
Aan de andere kant van de weg zagen we een postoffice, daar konden we meteen de kaarten voor de kleinkinderen kwijt.
We zoeken de camping weer op en halen onze nieuwe tag op bij de office, als we bijna bij het kampeer gedeelte zijn, gaat er weer net een Roadrunner de weg over, deze vakantie hebben we er toch al heel wat gezien.
Eenmaal op onze plaats stoeltjes naar buiten en wederom genieten van de natuur, we zie nog een Roadrunner die op zijn gemak over de camping loopt., een mooi rood vogeltje (Scarlet Tanager?) en natuurlijk de Ground Squirrels die links en rechts voorbij schieten.

Na het eten kunnen we nog even buiten zitten zo rond 19.15hr is het al helemaal donker en begint de temperatuur te zakken.

11 april
Tucson

Het was weer erg koud vanmorgen bij het opstaan de thermometer gaf 6 graden aan, buiten in de zon was het lekkerder.
We deden dan het eerste bakje koffie/thee buiten in de zon voor we gingen ontbijten,  dan kon ondertussen de camper een beetje op warmen, als de boel opgeruimd is vertrekken we van de camping.
We steken de weg over naar de Walmart, de komende dagen zullen we die waarschijnlijk niet tegenkomen, veel hebben we niet nodig, alleen water, fruit en brood.
Hierna gaan we richting Saguaro West, dit is toch nog een klein uurtje rijden, het is weer al een aantal jaar geleden dat we daar waren.
De vorige keer hoefden we voor dit park niet te betalen, tegenwoordig vragen ze intree van $ 15, op vertoon van de parkenpas kunnen we zo naar binnen, er zit niemand in het hokje en er hangt een papier dat we kunnen betalen bij het visitorcenter.
Dat wordt dan meteen onze eerste stop, als we de parking opdraaien zie ik een Saguaro cactus met twee bloeiende bloemen op.

We gaan de parkenpas laten zien en krijgen meteen een map met informatie over het park mee.
Voor we verder het park in gaan lopen we de Nature Trail die om het visitorcenter gemaakt is en zien nog verschillende mooie planten. Op een plekje in de schaduw kijken we wat we kunnen doen en zoeken een aantal korte trails uit en lopen terug naar de camper.
We beginnen aan de Scenic Bajada Loop Drive, dit is een dirtroad, beetje stoffig dus opletten als we uitstappen, eerst het stof laten zakken voor we een deur open gooien.
Als we bij de eerste geplande trail komen staat het al vol met auto’s en is er geen mogelijkheid om de camper te parkeren, noodgedwongen rijden we door.
Dit overkomt ons ook bij de tweede trail, onderweg kunnen we de camper wel even kwijt om in het veld wat cactussen te fotograferen.Dan komen we bij de derde trail en hier is genoeg ruimte, het is een korte trail maar wel over zand en/of grindpaden we trekken daarom toch de wandelschoenen maar aan er is niets ergerlijker dan zand of steentje in de open schoenen.
Het is al flink warm als we aan de trail beginnen, schaduw is er niet, we moeten voornamelijk trappen op en af om op het eind bij de petroglyphs te komen.Na een half uurtje zijn we weer terug bij de camper en overleggen wat we nu gaan doen, we zijn het park bijna uit en hebben dan nog de hele middag.
We besluiten om naar het Desert Museum te gaan, dit wordt onze derde of vierde keer maar het verveelt nooit.
Op het gemak rijden we de loop uit en gaan dan een stukje verderop naar het Desert Museum, we lunchen eerst voor we naar binnen gaan.
We betalen de $20.50 intree en we kregen de vraag of we voor $3 meer ook de Stingrays wilden gaan aaien, nu ontgaat ons een beetje de link tussen een desert museum en stingray, of ligt dit aan ons, we doen het dan ook niet, we hebben al eens gezwommen met stingrays en ze toen ook mogen voeren en aaien.
Als we binnen zijn gaan we naar rechts en gaan het Mountain Woodland in en vinden daar vrijwel meteen een Mountain Lion ook wel een Cougar genoemd.De Bear was niet thuis die had zich in een koeler gedeelte verstopt, de White tail Deer en de Mexiacan wolf lieten zich wel zien, ook de uil liet zich niet zien, niet zo gek natuurlijk, want dat is een nachtdier, wel zat er een BlueJay op de grond.
We doen de desert loop en komen meteen bij de Coyotes die ineens onrustig heen en weer gaan lopen, blijkt dat er een karretje van het park aan komt rijden met hun eten, ja dan zou ik ook onrustig worden.
We meenden een Squirrel te herkennen in het voedsel wat ze toe geworpen kregen, wij vinden het leuke diertje maar voor hier is het niet meer dan een muis of rat bij ons, ongedierte dus.Onderweg zien we nog  mooi Halsbandleguaantje die op een rots zaten te zonnen.
De andere zou een Chuckwalla ( een lizard)kunnen zijn, dit weet ik niet zeker.De Javalina’s vonden het ook veel te warm om zich te laten zien en waren in geen velden of wege te zien.
We nemen af en toe een pauze om wat af te koelen onder een afdakje, het is loei en loei heet en zo komen we bij Cats Canyon uit, daar is een Bobcat en een Fox te zien, beiden lagen heerlijk relax in de schaduw.
Dan komen we de mooi aangelegde cactustuin tegen, al is het niet allemaal native wat er staat er staan ook planten tussen die hier niet thuis horen, een cactusfiel die dat meteen opvalt natuurlijk. Ondertussen brand de zon goed op ons velletje, in alle restrooms hangt een dispenser met zonnebrandcrème, ik maak daar dan ook goed gebruik van.
We gaan weer verder en komen bij de Otter en de Beaver, als we de trap af gaan om ook het onderwater leven te zien is er een raam en door op een knop te drukken wordt er een beaverdam verlicht, er zat net een van de beaver toilet te maken na een zwempartijtje.

Dan komen we bij de Bighorn Sheep uit daar staan twee female een male en een calf op de rotsen. Zachtjes aan vinden we het genoeg en nemen op weg naar de uitgang het Aviary (vogeltuin) nog mee en de Hummingbirds  natuurlijk, zo schitterend hoe die kleine diertjes rond vliegen, al zijn ze wel moeilijk te fotograferen. In de souvenirshop kopen we nog een paar kaarten voor het thuisfront en gaan dan op weg naar de camper.
We hebben afgesproken met Bart en Evy, die we kennen van het AllesAmerkaforum, zij wonen sinds twee jaar in Tucson, ook Harry en Jaap, ook van het AllesAmerkaforum, zouden op bezoek komen  zij vieren hier vakantie.
Het was ongeveer 16.30hr als we het erf opdraaien, Bart was al thuis van zijn werk, Evy zou pas tegen 18.30hr thuis komen.
Rond 17.00hr zij ook Harry en Jaap gearriveerd, er worden ervaringen uitgewisseld huis en onze camper werd bekeken en was het wachten tot Evy thuis kwam dan konden we gaan eten
Rob zet de camper nog goed neer, want wij bleven hier overnachten en dan is het wel fijn dat hij wat rechter staat.
Als Evy thuis komt gaan we naar de Zinburger, voor een overheerlijke burger en als desert een shake, Rob een Chocolat Mint shake en ik een Salted Caramel.Het is 21.15hr als we afscheid nemen van Harry en Jaap zij gaan naar hun hotel, als we bij Bart en Evy thuis komen staan we nog even te kletsen, allemaal zijn we moe en zij moeten morgen weer gewoon werken, we nemen alvast afscheid van hun, nemen een douche en gaan naar bed.
We wisten al dat er Coyote´s in de buurt lopen en als ik nog maar net op bed lig hoor ik er een janken.

12 april
Tucson – Needles

Heerlijk geslapen daar op het erf in Tucson, ik heb zelfs Bart niet weg horen rijden terwijl zijn pick-up truck naast de camper stond.
Mijn fitbit gaf ook aan dat ik maar een paar keer kort wakker ben geweest en wel 7 uur en 48 minuten geslapen heb, een record deze vakantie.
Als om 7.00hr de wekker gaat maken we toilet en gaan meteen rijden we willen niet de generator starten terwijl er nog mensen liggen te slapen.
Het was niet mogelijk om te keren op het erf, dus moest er achteruit gereden worden, als we op de wegkomen staan we precies verkeerd en moeten we even doorrijden om een plekje te vinden waar we kunnen keren, dat vonden bijna op het eind, moesten we wel een stukje de oprit van iemand gebruiken.
Een klein kwartiertje later vinden we een goed plekje om te ontbijten, generator gestart voor de koffie en de toast.
Na het ontbijt wordt het mijlen vreten we moesten vandaag 336 mijl weg werken en liever niet over de interstate.
Het was eigenlijk de bedoeling dat we naar Organ Pipe NM zouden gaan, maar doordat we zo’n grote camper hebben mogen we de loop daar niet rijden, zitten nog al scherpe dippen in en daar zou je in vast kunnen komen te zitten met 31ft camper, je mag er in met een camper tot 22 ft.
Nu hebben wij hem wel eens gereden met een 29ft en  zagen wij achteraf pas dat dit niet aan te raden was, toen was het niet aan te raden om met een grotere dan 22 ft te rijden nu is het gewoon verboden.
We lopen dus weer een dag voor op schema.De garmin had gisteren een route geven waarbij we om Phoenix heen moesten, helemaal goed, al dachten we even dat hij ons nu toch naar Phoenix zou leiden, tot we een bord Bypass on Phoenix zagen.
Helemaal goed, want door Phoenix is geen pretje met al dat verkeer, nu konden we ook de lokale wegen nemen gewoon door de polder, we volgen een heel stuk een irrigatiekanaal wat de landbouw gebruikt voor bevloeiing van de gewassen, we zien duizenden en duizenden koeien op van die hele grote farms. Hier maken ze heel goed gebruik van de zon, hele velden met zonnepalen zorgt hier voor de elektriciteit.
Soms kreeg ik een déjà vu, vorig jaar stuurde garmin ons ook over polderwegen en langs boerderijen toen alleen over dirt roads en die waren hier ook weer in voldoende mate aanwezig, gelukkig stuurde hij ons nu over geasfalteerde wegen.
We maken een sanitaire stop bij Gila Bend en ik doe nog een rondje over het parkeerterrein en fotografeer de daar opgestelde sculpturen. De route gaat weer verder over lokale wegen en we rijden tussen de mais, alfa alfa en koeien boerderijen.Bij Parker komen we nog een Walmart tegen en daar kopen we de laatste etenswaren, vleeswaar, melk en ijs, met wat we nog hebben moet dit voldoende zijn tot we de camper inleveren.
We kijken op Gas Buddy waar de goedkoopste benzine pomp zit, want prijzen rond de de $2 zijn we niet meer tegen gekomen, zoveel verschil zat er hier niet in de prijs.
Als we getankt hebben en weer verder gaan moeten we de staatsgrens over naar Californie, iedereen wordt hier tegen gehouden en gevraagd of je groente fruit of planten bij je hebt, nu hadden we daar totaal geen rekening mee gehouden en had dan ook groente en fruit in de camper, Rob zet zijn pokerface op en zegt nee en we mochten door.Het is dan nog een uurtje voor we op de camping zijn het is dan rond 15.30hr als we daar arriveren, het is goed warm en we doen dan ook meteen de airco aan voor wat verkoeling.
Er is hier internet maar tergend langzaam en valt steeds uit, de hotspot heeft nog genoeg MB’s en die doe ik dan maar aan scheelt een heleboel ergernis.

Needles – Pahrump

Na weer veel wakker geweest te zijn vannacht toch om 7.00hr op gestaan, ik moest nog een dag uploaden en dat maar meteen gedaan.
Als ik zeelandnet open lees ik dat er een auto met twee lichamen gevonden is, in de buurt waar wij wonen.
Van de week las ik al dat er een wietkwekerij was opgerold in de straat achter ons huis, hopelijk is dat de kwekerij waar we al twee jaar lang regelmatig last van de lucht hebben.
Zijn we niet thuis en er gebeurd van alles.
We doen alles op het gemak, ik maak nog een reservering voor een hotel voor de laatste drie nachten, tot nu toe was de Eastside Cannery flink aan de prijs, nu was het wel wat gezakt maar nog steeds duur in mijn ogen, we hebben ook nog andere hotels bekeken maar met de hoge resort fee was het bijna net zo duur.
Het is jammer dat ook de Eastside Cannery tegenwoordig een resort fee vraagt het is nog maar $7.90 per nacht, maar hoelang zal dit zo blijven.
Het is 8.45hr als we van de camping wegrijden, de route gaat over de Freeway naar het Mojave Preserve en dan door naar Death Valley.
Onderweg zien we nog hele velden met gele blommen, als we een restarea tegenkomen rijden we daar heen voor een sanitaire stop en ook om van die blommen te fotograferen, geen blom te vinden, die zie we pas als we de oprit naar de freeway nemen.
Het mooie begint pas als we de Kelbaker Road in draaien.
Al snel zien we gele bloemetjes die ook langs de weg stonden,we stoppen dan ook snel voor wat foto’s.Even later moeten we al weer stopen want er staat Beavertail te bloeien en ook zien Hedgehog en nog wat andere wildflower.Het is jammer dat er nier zomaar overal gestopt kan worden soms is er geen berm of hij is zo schuin dat we ons daar maar niet aan wagen.
De dirtroad naar de Kelso Dunes nemen we niet, de ervaring is dat het meestal een wasbord is en het is 4 mile voor je bij het trailhead bent en dat is best veel als alles schudt en bibbert.We maken wel een stop bij Kelso Depot Visitorcenter, we nemen er wat informatie mee en lopen het museum nog maar eens een keer door, in de loop der jaren is er nog niks verandert, nu was er een kamer die leeg was misschien dat daar de volgende keer iets nieuws te zien is.Dan draaien we de Kelbaker Road weer op, onder tussen speurend naar tortoises (schildpad), op deze weg hebben we er wel eens een gered, deze ging met de snelheid van Stoffel de Schilpad over de weg, Rob heeft hem toen netjes geholpen door hem in de berm te zetten.
We zoeken Barrel cactussen, die zijn meestal te vinden op en tussen lava rotsen, als we die rotsen dan ook tegen komen is het goed op letten.
Ik heb daar ook al een redelijk goed oog voor gekregen, ik hoef dan ook niet op de weg te letten, als ik die spot is het alleen maar zeggen dat er nu gestopt moet worden, als het kan natuurlijk.
We gaan het veld in, nou meer een wash, lekker met open schoenen en steeds weer een mooiere of grotere of meerdere bij elkaar en zo loop je stiekem nog heel wat af.We rijden verder en als we wat geklommen zijn , staan er vrijwel geen cactussen meer alleen wat Teddybear, maar dan komen de Joshuatrees in beeld.We gaan verder en zien aan de rechterkant de Cinder Cone Lava Beds.Aan het eind van een lavatube zien we aan de andere kant van de weg weer Barrels staan, we parkeren de camper in de kant van een dirtroad en steken de weg over en weer door een wash om bij de rotsen te komen, met schoenen vol met grof zand.
We zien weer schitterende Barrels en Hedgehog, het is ondertussen tijd voor de lunch en met vooruitziende blik was er al op dit plekje geparkeerd.Terwijl ik mijn broodje eet scan ik de rotsen of ik iets interessants zie en warempel ik zie een flinke Lizard op een rot in de zon zitten.
We maken wat foto’s terwijl hij gewoon bleef zitten, weer terug aan de lunch zie ik hem zitten seinen, op en neer bewegen een teken dat het vrouwtje op mag komen draven.Rob scant de rotsen om te zien of er nog een lizard zit en ja wel hoor daar kwamen er wel twee aan, van deze waren wat moeilijker foto’s te maken, schutkleuren hè.Ik klim op een rots om wat meer te kunnen zien waarschijnlijk stond ik te ontspannen en met en windvlaag val ik van de rots, om mezelf op te vangen steek ik mijn armen uit en sla met mijn camera tegen de rots, vanaf dan geeft hij regelmatig een foutmelding.
Het lawaai wat ik maakte verjoeg ook meteen de Lizard.
Internet leerde ons dat het een Chuckwalla ((Sauromalus obesus) was, de tweede grootste lizards van Amerika, de grootste is een Gila Monster.
Ze zijn te vinden op Lava rotsen en eten graag de gele bloemen van de Briddle brush, ze hebben een slappe huid, bij gevaar verstoppen ze zich in rotsspleten waar ze hun longen op blazen, om zich te verankeren.
Na een lunch van zeker een uur rijden we verder en komen we in Baker, waar natuurlijk de thermometer gefotografeerd moest worden, 83F was het.Dan gaan we verder naar Death Valley, alleen zullen we hier nooit aankomen.
Het waait verschrikkelijk en het vergt heel wat kracht om op de weg te blijven , zeker als er ook nog eens vrachtwagens je van de andere kant passeren.
We zien de ene na de andere dust devil ontstaan, in de verte is het gewoon mistig van al het zand wat rond waait.Bij Shoshone zoeken we even een parkeerplaats voor overleg, in Death Valley zal het niet minder waaien, de campings zijn op vlak open terrein, kans dat we niet kunnen slapen van het geklepper en geschud plus nog eens zo’n eind met die wind, we besluiten om naar Pahrump te gaan.
Ook op de weg daar naar toe hadden we nog last van de wind, op een gegeven moment zo erg dat Rob echt moeite had om de camper op de weg te houden.In Pahrump zoeken we de camping op waar we zeven jaar geleden ook hebben gestaan, het is 16.30hr als we daar aankomen, eenmaal op de plek genieten we nog een poosje van de zon, het waait hier ook wel maar een stuk minder dan onderweg.
Er lopen een aantal Gambel’s Quail op de camping tegen dat het donker werd bleven ze eindelijk lang genoeg zitten om een foto te maken.Of we morgen nog naar Death Valley gaan weten we nog niet, we zitten er ook over te denken om naar Leak Mead te gaan en daar te blijven tot zaterdag dan gaan we naar Las Vegas.

14 april
Pahrump – Lake Mead

Vannacht was het weer redelijk fris, als we opstaan is het 10C, helaas staat de camper in de schaduw en warmt dan ook niet echt op.
Het is net 8.30hr als we weer op pad gaan, eerst bezoeken we de Walmart voor een pak sap, dit hoort echt bij ons ontbijt en we kunnen dit niet missen.
Ondertussen zoek ik een bordje postoffice of een brievenbus, bij de Albertson, naast de Walmart zie ik een bus staan we mikken daar de kaarten in voor het thuisfront, met wat geluk hebben ze die ontvangen voor we thuis zijn.
Bij de Walmart scoor ik een rok en wat shirts, dit wordt waarschijnlijk mijn outfit voor de 65 jarige bruiloft van mijn ouders.
We gaan verder richting Las Vegas, al is dit niet ons eigenlijke doel, dat zal Lake Mead zijn, het zal ongeveer twee uur rijden zijn en we willen geen tussen stops meer in verband met de first come first served camping.
We gaan de Mountain Springs pas (5502 ft) over en krijgen dan een hele lange klim en daarna een hele lange afdaling voor onze kiezen.
Tijdens de afdaling zien we de Las Vegas strip in de verte, het is net alsof we thuis komen.
Op het eind zien we dat er een hele nieuwe wijk uit de grond gestampt wordt, Mountainview.
Denk eigenlijk dat het al Las Vegas, want er werd een Pain clinic gebouwd en daar stond Las Vegas op de gevel. We rijden Las Vegas weer uit en gaan naar Boulder we laten bij de ingang van het Lake Mead NRA de parkenpas zien en sparen zo $20 uit en rijden naar de camping, bij binnenkomst nemen we meteen een envelopje mee om daar het geld in te doen als we een site geclaimd hebben.Al snel vinden we een site naar ons zin met zicht op het meer, we vullen de envelop in en hangen een deel hiervan aan de paal met het site nummer, het deel met het geld doen we in een gleuf in een paal bij de ingang.We rijden terug richting Bouder en gaan dus het park weer uit en bezoeken eerst het visitorcenter, eigenlijk alleen de tuin daar staan mooie planten. In de Teddybear cactussen zijn nestjes gebouwd door de Cactus wren, deze maken een kokervormig nest. Bij de Occotillo’s vloog er een Hummingbird rond wat ijverig nectar uit de bloemen haalde. We gaan even Boulder in om te tanken, niet teveel want de prijs is hier redelijk hoog buiten Las Vegas.
We gaan het park weer in en rijden de Lakeshore road, er is een groot werk aan de gang, iets met waterwinning en zuivering en daarom zijn er verschillende wegen naar een viewpoint gesloten, onder andere de boatlaunch en de weg naar de fish hatchery.
Bij een van viewpoint lunchen we, ik lijk te kunnen internetten via de hotspot en probeer dochterlief te bellen, zij is namelijk jarig vandaag, als ik al internet heb was het erg instabiel en het lukt dan ook niet. We rijden de LakeshoreRoad af tot de kruising van de Northshore Road die hebben we al zo vaak gereden dat we daar geen zin meer in hadden.
Rob stelt voor om terug te rijden naar het visitorcenter, want daar is WIFI had hij gelezen en inderdaad daar had ik internet en via Skype dochterlief gebeld die net thuis was van haar werk.
We kletsen een kwartiertje en gaan nu voor de derde keer vandaag het park terug in.
Het is ondertussen 15.00hr, de generator mag gebruikt worden tot ’s avonds 22.00hr, er wordt koffie gezet wat we buiten op drinken, we zien nog twee Gabel’s Quail lopen.Verder relaxen we, lezen en puzzelen wat en ik hou nog even siësta.
Rond 17.00hr rijden auto’s en campers vaak meer dan een rondje, dat wijst er meestal op dat de camping vol is.
In de Big Bend hebben we meegemaakt dat er tenters vroegen om een site te delen, meestal mag er een camper en een tent op een site staan en als er dan geen plek meer is kan je het op deze manier proberen, heb dit hier nog niet gezien.

15 april
Death Valley NP – Las Vegas

We hadden uit kunnen slapen vanmorgen als om 7.00hr de eerste helikopters naar de Hooverdam niet zouden vliegen.
Het is dan ook amper 7.30hr als we opstaan, de generator gaat aan voor de broodnodige cafeïne, het was buiten al een heerlijke temperatuur, binnen trouwens ook want veel was het niet afgekoeld.
Om 8.45hr rijden we van de camping weg, er komt al een fifthweel de camping op om een plekje te claimen voor vannacht, we zagen al op meer plekken dat die vanmorgen vroeg geclaimd waren, er zaten nieuwe papiertje op de sitepaal.
We gaan niet via Boulder City naar Las Vegas maar nemen de Lakeshore road, in een vloek en een scheet zitten we in Henderson.Deze keer kon ik de Eagle bij de afslag naar Galleria drive eens goed fotograferen, vele pogingen zijn al mislukt.Als eerste winkel bezoeken we de Hobby Lobby, deze is sowieso op zondag dicht, deze keten heeft een zeer Christelijke eigenaar, ik koop er twee ornament stekers voor in een pot beiden met korting.
Hierna volgt een rondje door de Target, vervolgens Michaels waar ik boompjes voor de Elfentuin koop en dan nog even naar de Old Navy.
We gaan op zoek naar de Bed Bath & Beyond voor een zakkensluiter, zij verkopen vaak spullen die bij Tel Sell voorbij komen.
Nu had ik daar een Sealer gezien die 30 euro kost, vond ik veel voor een apparaatje waar batterijen in gaan en dat dan met warme plasticzakken dicht sealt, hier kost het $10.We gaan richting Sam’s Town en doen alvast de boodschappen bij de Walmart welke mee naar huis moeten.
We steken de weg over en melden ons bij de balie van de KOA Sam’s Town, vorige week hebben we hier gereserveerd, in verband met het Easter weekend, we waren bang dat het druk zou zijn en we dan op de andere camping (Nellis) zouden moeten staan.
Ook zonder reservering is er plek zat, zover we kunnen zien is er wel het een en ander verandert sinds ze laatste keer dat we hier waren, het lijkt allemaal wat schoner en er zijn verschillende reparaties of vernieuwingen gedaan aan de toiletten/ douches.
We gebruiken de rest van de middag om te relaxen, buiten is het heerlijk, niet te warm.
Normaal kook ik niet als we in Las Vegas zijn, maar nu hadden we nog voor 1x vlees, groente en aardappelen, we zijn niet van het weggooien en wordt er gewoon gekookt.
Na het eten maak ik alvast wat dingen, die we niet meer gebruiken, schoon dan hoeft dat morgen niet meer.
Het was nog steeds heerlijk toeven buiten en we hebben dan ook buiten koffie gedronken.
We hebben een mooi uitzicht op de Eastside Canery, waar we vanaf maandag 3 nachten verblijven.

16 april
Las Vegas

Vanmorgen eindelijk eens wat kunnen uit slapen, al werd het vuilnis al rond 6.00hr opgehaald, wat een lawaai maakte dit weer.
Het is tegen 8.00hr als ik op sta, ik zet meteen het koffie apparaat aan en het water voor de thee.
Vrijwel altijd op zondag bel ik mijn moeder, nu ook al maak ik deze keer geen gebruik van de WIFI van Sams Town die ligt er regelmatig uit, ik gebruik mijn eigen hotspot, we hebben toch nog wat MB’s over.
Na het ontbijt kan de over gebleven jam weg en ontdoe ik het kastje waar het broodrooster staat van de broodkruimels, ook de toaster maak ik schoon en zet die morgen in het rek bij EL-Monte misschien kan iemand hem nog gebruiken, doe ik ook met de koffiezetter en wat ander overgebleven spullen.
Rond 9.30hr gaan we op pad naar de car rental bij het vliegveld om de auto op te halen, onderweg tanken we alvast de camper af, hoeven we daar morgen niet meer naar om te kijken.Bij de car rental moeten we even vragen waar we de camper mogen parkeren, want daar zijn ze niet gewend dat er een grote camper komt, dit mocht even op de standplaats van de taxi’s.
Bij Alamo stond geen rij, een persoon voor ons, we waren dan ook zo aan de beurt, naar boven om een auto uit te kiezen, veel keus was er niet een Jeep en nog een Jeep en nog een Jeep.
We kiezen een zwarte Jeep Compass, na een paar meter rijden zetten we hem terug, want de elektra outlet deed het niet, we nemen dan de witte Jeep Compass mee.Rob rijdt tot de camper en dan moet ik er toch aan geloven, ik moet heel nodig naar het toilet en om een ongelukje te voorkomen rijden we even door naar de parking van de Outlet.
Hierna rijdt ik achter Rob aan naar de camping, mocht ik hem kwijt raken in het verkeer dan had ik de garmin nog.

Terug op de camping dumpt en spoelt hij de vuil water tanks, moet morgen nog wel een keer voor we de camper inleveren.
Voor de lunch gaan we naar de Factory Outlet North en velen met ons hadden dat zelfde idee, toch kunnen we de auto redelijk vlot kwijt.We lopen een rondje langs de winkels en bij Famous Footwaer gaan we naar binnen, ik heb nog schoenen nodig voor bij mijn feest outfit, ik heb een bon van $5 korting en 15% op het totaal bedrag.
Ik vind een paar leuke sandalen en we gaan afrekenen, ik laat de app zien en kreeg meteen al leuk commentaar dat ik als buitenlander de app heb, tja Zeeuw hè.
De sandalen kostten $59 nu $34.99, ik betaalde uiteindelijk $28.57 daarvan was nog $1 een donatie voor onderzoek naar vroeg geboortes en afwijkingen.Ondertussen hebben we toch wel trek gekregen en gaan naar de foodcourt om bij de Subway een broodje Buffelo chicken te halen, OMG wat was dat heet volgens mij waren ze met de saus uit geschoten.
We lopen nog even bij Skechers, maar vinden niet wat ik zoek, dan vinden we het wel weer genoeg voor vandaag, we gaan terug naar de camping en vullen nog twee machines met was.
De kasten worden leeg gemaakt en de koffers, zover dat kan gevuld, in het hotel zullen we ons wel bekommeren om het gewicht.
Ik maak de camper verder schoon, het hoeft alleen op het zicht netjes en schoon te zijn, al leveren we de camper meestal schoner in dan dat we hem hebben mee gekregen, ook deze keer.
Volgens ons is er letterlijk niks aangedaan voor hij de fabriek verliet, in de kastjes lag zaagsel, iedere keer als we de vloer veegden hadden we wel zaagsel, de ramen aan de binnenkant waren en zijn vies.
Er kan vanavond niet meer gekookt worden en daarom gaan we tegen 18.30 richting het casino, we eten bij TGIF, lopen nog even een rondje door de tuin, hebben geen zin om te wachten voor de show, die hebben we nu al zo vaak gezien.
We drinken buiten koffie en maken de verslagen, morgen camper inleveren en misschien verder shoppen.