Canada 2015

Voorwoord/Voorbereidingen

Mijnticker.com Tickers
28 oktober 2014
Zachtjes aan dringt de tijd om de vakantie/camper voor 2015 te reserveren tot 1 november zijn er nog vroegboekkortingen.
Het plan was om een nieuwe camper bij de fabriek op te halen en dan in 4 weken tijd naar een verhuurstation te brengen.
Op dit moment zijn er geen aanbiedingen en de aanbiedingen die al geweest zijn , waren al heel vroeg in het seizoen, maart/april en dat vinden wij te vroeg.
Van Arvy kregen we bericht dat er misschien eind december nog wat aankomt, daar willen we niet op wachten.
We hebben dan toch maar offertes aangevraagd voor een camper op te halen in Seatle en dan richting Alaska te gaan, bij Arvy en Tiogatours.
Na alles vergeleken te hebben kwam Tiogatours er toch als de goedkoopste uit en hebben we daar dan ook de camper aangevraagd, nu is het wachten of er een camper beschikbaar is, dan kunnen we ook verder zoeken naar vliegtickets.

29 oktober
Afgelopen weekend, mooie ticketprijzen voorbij zien komen toen ik de afgelopen dagen keek waren die zo 150 euro pp duurder en ongunstige vliegtijden.
Vanmiddag weer gezocht maar helaas ze waren niet goedkoper geworden totdat ik vanavond keek en de ticketprijzen met gunstige vliegtijden er weer stonden.
Niet getwijfeld en meteen geboekt, we vliegen 31 mei van Amsterdam via Houston naar Vancouver en 30 juni van Vancouver via Munchen naar Amsterdam.
De tickets zijn via WTC geboekt, zij kwamen met de laagste prijs.

31 oktober

De camper ligt ook vast, dit had nog even wat voeten in de aarde, wij willen sowieso een camper met slide-out en een wat grotere.
Een A class, stadsbus, was nog al prijzig, El-Monte kon ons geen camper leveren met een slide-out.
Tiogatours stelde toen voor om een camper bij Canadream te reserveren, zij hebben wel campers met een slide, zij vragen een x bedrag als je naar het noorden gaat, deze werd teniet gedaan door de vroegboekkorting.
Hoeveel feet de camper zal zijn is niet bekend tussen de 25 en 28 feet, voor ons begrip een heel kleintje.
Terwijl ik boodschappen ben gaan doen belt Tioga dat ze voor een paar euro meer een grotere camper voor ons kunnen boeken, deze werd zonder overleg 😉 meteen geboekt.
Het zal nu een 28+ feet worden, op onderstaande foto staat ongeveer de indeling, dit kan verschillen met wat we werkelijk mee krijgen, ander merk andere indeling.
Ook kwamen we er achter dat Canadream van het zelfde bedrijf is als Apollo in Amerika

MHB-2012maxi-day-plan_slide

14 januari 2015
Er gebeurd op dit moment niet zoveel, Rob houd zich bezig met het lezen van de Milepost, het boek wat je gelezen moet hebben als je naar Alaska gaat.
Van WTC kregen we bericht dat er wijzigingen waren met onze vlucht, we vliegen nu via Chicago en met een ander toestel.
Altijd leuk veranderingen (not), er is negen van de tien keer wel wat, nu zijn onze vastgelegde plaatsen weer verdwenen en hebben ze ons op andere plaatsen gezet ik in een heel andere rij en in het midden, dat wil ik dus niet.
Zullen we voor moeten gaan bellen.
Het enige leuke er aan is dat de vlucht nu twee uur korter duurt.

19 januari
Vandaag besloten dat we de Alaskareis in de ijskast gaan zetten, na het lezen van de Milepost, kwamen we tot de conclusie dat het vanaf Vancouver veel te ver is, om dit in 4 weken te doen.
We gaan echt wel een keer naar Alaska, maar zullen dan waarschijnkijk vanuit Anchorage starten of we gaan langer.
Nu gaan we ons richten op Canada en Vancouver Island, we beginnen in ieder geval met reisverslagen lezen en zullen daar uit onze eigen reis samenstellen.

7 maart
Nog steeds bezig met het inlezen van reisverslagen en het zoeken naar bezienswaardigheden in het gedeelte van Canada wat we willen bezoeken.
Gisteren kregen we een bundel folders in de bus over Vancouver Island, deze hadden we aangevraagd vis internet, welke site weten we niet meer.
Zo te lezen zullen we ons niet vervelen, er is genoeg te doen en te zien.
We willen sowieso een Whalewatch doen en ook een Bearwatch staat op ons verlanglijstje.

27 april
De route wilt maar niet opschieten, in grote lijnen zijn we er wel uit.
Wat de dagindeling wordt zullen we waarschijnlijk per dag gaan bekijken, het is net waar we zin in hebben, alles mag niks moet.
Het een en ander ligt ook nog aan de lichamelijke klachten die ik op dit moment ervaar, zoals het er nu uit ziet zijn veel en zware wandeltochten uitgesloten.
Dit heeft niks te maken met de hartklachten waarvoor ik een maand geleden in het ziekenhuis lag, nu is het mijn heup die roet in het eten gooit.
Wel is er een hotel geboekt in Vancouver, voor de eerste nacht, het is een simpel airport hotel geworden met een shuttle service van de airport naar het hotel.
We hebben de Travelodge in Richmond geboekt, via een Hotelplanner.com deze was het goedkoopste er moest wel betaald worden in Amerikaanse Dollars jammer dat de Dollar zo hoog staat.

18 mei
De route is klaar of we hem rijden zoals gepland weten we niet, de ervaring leert dat we soms wat achter lopen en dan weer wat voor.
Het gaat erom dat we op de afgesproken datum weer terug in Vancouver zijn.
Vandaag hebben we ook de Whale Watch geboekt, weer via Groupon, dat levert toch een leuke korting op en tot nu toe zijn we altijd tevreden geweest, als we via hun boekten.
De tour begint in Ucluelet, vanaf daar varen ze met een gewone boot de Ocean op ipv met een Zodiac.
Ook hebben we veel interesse in de Bear Watch, hiervoor is er geen Groupon beschikbaar en zullen deze dan ook ter plaatse boeken.

Ondertussen zijn we begonnen met het een en ander te verzamelen, zoals medicatie e.d..

25 mei
Vandaag gekeken of er nog vlucht wijzigingen waren, de tijden zijn het zelfde, alleen was de stoel naast Rob nu vrij.
Bij het boeken hadden we natuurlijk twee stoelen naast elkaar geclaimd, door een vluchtwijziging was ik een rij naar voor geplaatst en de andere stoel was als bezet aangevinkt.
De vrije stoel is meteen geclaimd, zit toch liever naast een bekende, territorium en zo.

26 mei
Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van de huisarts, zij had een brief in het Engels opgesteld n.a.v. mijn ziekenhuis opname 2 maanden geleden.
Ze wilt graag dat ik deze meeneem, voor het geval dat ik weer hartklachten zou krijgen.

30 mei
Vanmorgen online ingecheckt, mijn boardingpas kon niet geprint worden, ze willen graag mijn paspoort zien, oké morgen aan de balie dan maar.
De koffers zijn gepakt, zaten een klein beetje boven het toegestane gewicht van 23 kilo, de carry-on  is nog bijna leeg, dus geen probleem om alles mee te nemen, koffers  wegen nu netjes 23 kilo.
Het huis is vrijwel aan kant op de was na, die gaat zo meteen van de lijn in de kast.