Week 3. 30 april – 6 mei

Week 3

30 april – Page

Vandaag om 6.00 uur op gestaan, om 7.00 uur wilden we weg naar de loterij voor de Wave, we moeten daar om 8.00 uur zijn.
Helaas werd ons nummer niet getrokken en gaan we morgen in de herkansing.
Na de loterij zijn we eerst naar de Paria movie set geweest, de movie set bestaat niet meer, is een paar jaar geleden afgebrand, maar de omgeving is er schitterend.

1934

Hierna besloten we om naar de Toadstools te gaan, de parking zit aan de zelfde weg als het Pariastation en de movieset, dan is het lopen naar de Toadstools, we hebben heel de trail gedaan tot de White Toadstools.

194319471969Voor we aan de wandeling terug begonnen een snack gegeten.
Op de terugweg zie je weer heel andere formaties, omdat je er dan anders tegen aankijkt, we bleven dan ook foto’s maken.” Rob wees ons nog op cirkels in het zand die waren ontstaan door de wind van de laatste dagen, er was dan een blad van een plant steeds over het zelfde stukje grond/zand   gegaan, deze werden door Jan omgedoopt in graancirkels.

1979Na ongeveer 2 uur waren we weer terug bij de auto.
We zijn toen naar White Rocks gereden, hier werden we tegen gehouden door een hek midden in het landschap, waarschijnlijk voor de koeien, Rob heeft het hek netjes open weer dicht gedaan.
Hier waren nog veel meer Toadstools te zien.
We zijn eerst naar het einde gereden om zo op de terug weg iedere inham te bezichtigen. De beroemdste is wel de chocolat Toadstool, deze staat in bijna alle boeken afgebeeld, maar rondom deze Toadstool, was nog veel meer moois te zien het leek wel een kathedraal.20062012In dit gebied hebben we de lunch gebruikt.
Na nog een paar van deze  inhammetje bezocht te hebben konden we niet meer verder en hebben de hoofdweg weer op gezocht.
In Page even naar de Walmart voor de boodschappen de dan naar de camping, waar we gerelaxt hebben en alvast het eten voor vanavond hebben voorbereid.
We hebben de sleep-aid ondertussen gevonden, andere verpakking.

1 mei – Hopi Reservation

Even met jullie delen, we hebben vandaag 2 permits voor de Wave gekregen. Marjan en Jan hadden al besloten als we maar 2 permits konden bemachtigen wij die dan moesten nemen.
Zij brengen ons morgen naar het begin punt van de Wave.
Zelf willen ze dan de  Buckskin Gulch gaan doen.
Deze starten beide op de zelfde plaats.
Vonden we zo lief.
Vandaag hebben we mooie plaatsen in het achterland bezocht, deze zijn allemaal goede met een 4×4 te rijden, sommige wegen zijn zelfs met een camper te doen.
Eerst zijn we naar de grote zwarte kogels in het landschap in de buurt van Tuba City gegaan, vreemd fenomeen een paar van die grote lavabollen in het landschap.
We werden daar gade geslagen door een stel paarden.

203620402045Van hieruit zijn we naar de Coal Mine Canyon gereden, we hebben daar even rond gelopen en wat foto’s genomen.
Wat een mooie canyon, deze is dat helemaal verstopt, ver van de weg.20552069Op de picknick plek hebben we onze boterhammen gegeten.
Weer verder naar de Blue Canyon, deze was helemaal te gek zo mooi.
Mooie rotsen in de kleuren rood wit blauw, Rob wilt hem omdopen in Dutch Canyon.
2074209220842107Hier kan je jezelf dus dagen lang bezig houden, met het steeds opnieuw ontdekken van nog mooier rotsformaties.
Het is allemaal moeilijk te omschrijven de foto’s spreken vanzelf.
Tegen 17.00 uur waren we terug op de camping, waar Marjan en ik nog even in de jacuzzi zijn gaan zitten.
We hadden om 18.00 uur afgesproken met Hans en Truus ook forumleden van het AllesAmerikaforum, zij stonden op de Wahweap camping bij Lake Powell.
Daar werden we hartelijk ontvangen met een drankje en een hapje, rond 19.30 zijn we naar Page gereden om daar heerlijk te gaan eten.
Zo rond 21.30 hebben we weer afscheid van hun genomen, zij reizen morgen weer verder.

2mei – Wave

Vandaag heb ik mijn bergeitendiploma gehaald, zelfs met hoge punten.
Voor deze dag hadden we dus permits voor The Wave.
We wisten dat het een fikse wandeling zou worden en dat we beloont worden met iets prachtigs.
Rond 8.30 reden we van de camping weg, nog even tanken en daar kwamen we er achter dat we de permits in de camper hadden laten liggen, gauw even om gekeerd, om ze op de halen.
Het was nog een heel aardig eindje rijden voor we bij de dirtroad naar het trailhead waren, dan is het nog een mijl of negen voor we op de parking zijn.
Samen met Jan en Marjan begonnen we aan de trail, alleen zij hij gingen verder door de wash naar Buchskin Gulch en wij moesten op een gegeven moment de berg op richting The Wave.
We hadden een tijd afgesproken wanneer we ongeveer bij de auto terug zouden zijn.
Het was slickrock op slickrock af af en toe door het mulle zand en zoals op de foto’s die je mee krijgt voor de route konden we het gat waar de Wave ligt al zien.
216221762170 Helaas was het nog een verschrikkelijk eind, het laatste stuk ging door een hele laag mul zand omhoog.
Maar dan als je boven bent en de bocht om gaat komt de verrassing, hele mooie wanden en verschrikkelijk mooie kleuren.
We eten onze lunch een beetje uit het beeld van alle fotograferende mensen, zodat we niet in hun beeld zitten.2198We nemen nog een kijkje bij de bovenste laag (de hersenen).
Nemen nog wat meer foto’s en beginnen rond 13.45 uur aan onze terug tocht.2216Deze is veel moeilijker dan de heen weg de rotsen lijken totaal anders, nu zijn er wel door mensen torentjes stenen geplaatst als leidraad, maar of die altijd goed staan betwijfelen we.2243We snappen nu dat er mensen zijn die verdwalen, wij ook bijna namelijk.
We begonnen er mee dat we veel te hoog op de berg zaten en zo geen goed zicht meer hadden op de torentjes, hebben dus voor niets een heel stuk heen en weer moeten lopen. Daarna pikten we de route redelijk goed op, maar toch nog steeds te hoog op de berg, het laatste stuk hadden we moeite om eraf te komen, het was veel te steil.
Ik had geen zin meer om weer terug te gaan en heb me op mijn billen van de berg af laten glijden.
Hierna was het en “makkie” op de sporen van anderen weer te volgen richting de parking. Jammer dat dit nog een stuk de berg op was door mul zand.
Rond 15.45 uur waren weer bij Jan en Marjan, zij had ons al van een eind aan zien komen door op een heuvel te klimmen, gelukkig heeft ze onze capriolen op de berg niet gezien.
Bij thuis komst lekker in de jacuzzi gaan ontspannen, hopelijk heeft dit geholpen tegen de spierpijn die we morgen verwachten.
Als avondmaaltijd heeft Rob scampi’s gegrild en deze hebben we gegeten met brood, als toetje aardbeien met slagroom.
Straks aan de koffie met cake.

3 mei – Relaxen

Vandaag is het eindelijk weer mooi weer en konden we de korte broek weer aan.
Vannacht was het nog flink koud geweest, we hebben een paar keer de kachel aan horen slaan, het zou me niets verbazen als het rond het vriespunt is geweest.
Toen we opstonden, een uur later dan anders, scheen de zon al volop en was er geen wolkje aan de lucht. Al gauw konden we de korte broek aan.
Marjan wilde vanmorgen de was doen, ook ik wilde het beddengoed wassen, dus na het ontbijt aan de was.
Terwijl de was draait, bel ik mijn ouders en Rob zijn tante, zijn ze in Nederland ook weer gerust, dat alles goed gaat.2248We internetten wat en de overburen komen een praatje maken, zij hoorden Jan en Rob Nederlands praten.
We maken kennis en kijken even bij elkaar in de camper, zij zijn onderweg met een opzetcamper.
Als de was in de kasten ligt en het bed weer is opgemaakt, gaan we boodschappen doen.2250Eerst even naar de Family Dollar en daarna naar het Postkantoor, Marjan wil postzegels kopen en ik de kaarten voor de thuisblijvers op de bus doen.
Hierna is de Walmart aan de beurt, de voorraden werden weer aangevuld, ik kan natuurlijk weer niet voorbij de kinderkleding, zonder dat er wat in het winkelwagentje terecht komt.
We kopen nog lieve kleine sonar lampjes voor thuis, want een derde stuk bagage zullen we sowieso hebben.
Terug op de camping heerlijk buiten de lunch gebruikt.
Daarna werd de nieuwe tent van Jan en Marjan opgezet.2249 We hebben er dus gewoon een relax dag van gemaakt, na de zware hikes van gisteren, hadden we dat wel verdient.
Na deze hike hebben we niet echt last van spierpijn, Rob heeft wat last van zijn knieën en kuiten.
De verdere dag lekker in het zonnetje gezeten, met gevolg dat we nu allemaal een lekker kleurtje hebben gekregen, eigenlijk een beetje teveel.
Na het avondeten wat bestond uit garlic puree en sla en een heerlijk stukje gegrild vlees, naar de Starbucks voor een frappucino.
Helaas geen frappucino maar een Douwe Egberts, toen wij bij de Starbucks in de Saveway kwamen was hij al gesloten, misschien morgen in de herkansing.

4 mei – Yellow Rock

Gisteren werd ons gevraagd wat we nog graag wilden doen in de omgeving van Page, Rob gaf aan wel naar Yellow Rock te willen.
Meteen werd ons al verteld dat dit een zware hike is, misschien wel zwaarder dan The Wave.
Hierdoor lieten we ons niet tegen houden.
Tegen 9.00 uur reden we van de camping af om zo rond 10.30 uur bij het begin van het trailhead aan te komen.
Het begon al dat we de rivier moesten oversteken, gelukkig stond er niet veel water in want met natte voeten aan de hike te beginnen is niet prettig.
Het naar boven klimmen ging redelijk steil over los zand en stenen, het gaf al aan dat de terug weg tricky zou zijn, oppassen dat we niet uit zouden glijden.22542255Onderweg kon Rob zijn hart ophalen aan mooie bloeiende cactussen. Als we dan eenmaal boven zijn worden we beloont met het zicht op de prachtige Yellow Rock.
Over de rots gaan we naar boven, er stond al wind maar eenmaal boven stormde het, je kon letterlijk tegen de wind in leunen.2259 22742281Het gevolg van de harde wind en een wolkeloze hemel is een verbrande huid.
Na een heleboel foto’s werd de terug weg aanvaard.22852286Het ging best snel tot we aan het stuk me het losse zand en de stenen kwamen daar was het echt oppassen geblazen en moesten we erg voorzichtig naar beneden.
We zijn allemaal zonder kleerscheuren beneden gekomen.
Toen wist Marjan nog een heel leuke route met een heel mooi uitzicht, ze had ook helemaal gelijk, boven hadden we een pracht uitzicht op Yellowrock, als we gewoon doorreden zouden we op de weg uitkomen die ons weer terug bracht naar de asfaltweg.2329 Nou dat hebben we geweten, ook deze weg was op sommige stukken erg tricky, gaten, keien, koeien en een rivier was alles wat we tegen kwamen.
Gelukkig stond de rivier droog, want deze moesten we verschillende keren oversteken en er zelfs stukken doorheen rijden.23342337We waren dan ook blij dat we weer op bekende weg kwamen.
Zijn nog wel even naar het uitkijkpunt waarop je Lake Powell mooi ziet liggen geweest en hebben daar even vlug wat foto’s gemaakt, je waaide daar weg.

2341Terug in Page naar de Starbucks voor een frappuccino en even naar de Family Dollar om aftersun creme, helaas hadden ze die daar niet.
Terug op de camping meteen naar de jacuzzi om onze spieren los te maken in het warme water, maar doordat we redelijk verbrand zijn, was het even pijnlijk, maar na een paar minuten was het heerlijk.
Vanavond een grote pan nasi gemaakt met satésaus, die schoon op ging.
Buiten koffie gedronken, want de wind was gaan liggen en de temperatuur was prima.

5 mei – Wahweap Hoodoos

Ondanks de zonnebrand van gisteren toch goed geslapen.
Na het ontbijt zijn we eerst naar de Walmart geweest om aftersun voor Marjan, zij had dus wel last van de verbranding.
We hadden besloten een bezoek te brengen aan de Wahweap Hoodoos.
Wel namen we de route waarbij we in ieder geval geen 9 mijl heen en terug te lopen, Rob mocht 3 keer voor hekkenopener c.q. sluiter fungeren en opletten of er geen koeien ontsnapten.
Aan het eind van de weg aangekomen, was het ongeveer 20 minuten lopen, door de wash, voor we al het moois mochten bewonderen.
Wel  moesten we 2 keer onderdoor het prikkeldraad kruipen.

2420235423602356Het zonnetje brandde weer flink maar ook weer een flinke wind. |
Er zijn 3 secties met Hoodoos, waarvan men zegt dat de eerste het mooiste is en de tweede minder en de derde nog minder, ik kan dat niet zeggen ze waren anders maar niet minder mooi.
Hier hebben we op een plaatsje in de schaduw onze boterham gegeten, in totaal zijn we tweeënhalf uur in dit gebied geweest.23802364 2410Ook nu moesten de drie hekken wee ropen en dicht gedaan worden, bij het eerste hek aan gekomen liggen daar een stel koeien heerlijk te herkauwen in het zonnetje, maar ook deze keer geen koe laten ontsnappen.
Door al die inspannende hikes hadden we geen zin meer om verder iets te doen, we zijn dan ook naar de camping gereden en hebben daar heerlijk gerelaxt.
Tegen 17.00 uur zijn we naar de Walmart gegaan voor de boodschappen.
Hierna was het eten koken nou ja koken, magnetron frietjes en appelmoes, Rob grilde weer heerlijke drumsticks.

6 mei – Horseshoe Bend en Glen Canyon

Allereerst, allen die reageren op het gastenboek hartstikke bedankt, altijd leuk, om ’s morgens, zodra we uit bed zijn de reacties te lezen.
Vanmorgen niet zo vroeg opgestaan, we hadden met Jan en Marjan afgesproken om uitgebreid te ontbijten bij de camper, ik dacht zo rond 8.30 uur.
Rond 8.00 uur waren zij al helemaal ingepakt en kwamen naar ons toe, Rob moest nog wakker gemaakt worden.
Koffie aangezet en tafel gedekt buiten, ’s morgens waait het nog niet zo hard, daarom konden we nu gezellig buiten ontbijten. Scrambled eggs gemaakt en brood roosterden we ter plaatse aan de tafel, sapje erbij en we hadden een heerlijk ontbijt.
Na de kwarweitjes gezamenlijk naar Horseshoe Bend overlook gegaan, wij waren daar nog nooit geweest.
Ik had ooit ergens gelezen dat je plat op je buik moet gaan liggen met je camera over de rotsen en dat je dan zo de hele horseshoe op de foto krijgt.
Marjan en ik hebben dat dus zo gedaan en inderdaad je krijgt de hele horseshoe erop.24302436Na de pittige wandeling terug, omhoog door los zand, hebben we afscheid van elkaar genomen, Marjan en Jan gingen verder richting Monument Valley en wij de andere kant op richting Kanab.
Na een bezoek aan de Walmart, voor de boodschappen die ze gisteren niet hadden en een tankbeurt bij de Maverick, kwamen we de Hekkies weer tegen, zij hadden ook net getankt. Ik weet niet of ik het goed begreep maar Jan had het over een gratis tankbeurt.
Dit was dus echt even de laatste keer dat we ze zagen, die bofkonten hebben nog bijna 7 weken te gaan hier, maar we kunnen in ieder geval hun verslag lezen en misschien skypen. Wij slaan daar links af richting Glen Canyon RNA, we nemen een klein stukje van het park mee voor we richting Utah gaan, bezoek de Lone Rock en rijden met de camper het strand op, eten daar onze boterham.24412457Helaas wel binnen ,want je waait er onder tussen weer blind.
Wij rijden de hele weg met flinke wind aan de zijkant, dus is het weer goed sturen voor Rob.
We hadden eigenlijk in gedachten om de Coral Pink Sand Dunes vandaag te gaan doen, maar hebben toch maar besloten om dat morgen te doen, als het niet te hard waait.
Rond 15.15 waren we op de camping Kanab RV Corral, deze wordt gerund door Nederlanders.
Zij vroeg hoe we aan hun adres kwamen en Rob vertelde van het AllesAmerikaforum, we hebben meteen een sticker achter gelaten.
Hebben hier nog even buiten gezeten, maar helaas is het hier frisser dan in Page.