USA 2017

Holiday22- juni 2016
We hadden een mooie aanbieding gezien om een nieuwe camper op te halen bij de fabriek in Middlebury Indiana en deze in 27 dagen naar Las Vegas te brengen.
Dit hebben we in 2008 ook eens gedaan en weten ongeveer hoe het een en ander werkt.
We vliegen op Chicago en gaan de volgende dag met een bus, wij zullen niet de enigste zijn, naar de KOA camping in Elkhart, waar de campers klaar staan.
Hopelijk hebben we de vroege busreis( 6.00hr), zodat we nog tijd hebben om boodschappen te doen en alvast een stukje kunnen rijden.

6 augustus 2016
Vandaag  de rekening gehad voor de camper en vliegtickets, het is nu zeker dat we een nieuwe camper gaan ophalen en brengen naar Las Vegas.
De aanbetaling is gedaan, het is dus een feit dat we ook volgend jaar weer naar Amerika gaan.
We zijn we reisverslagen aan het lezen, voor mooie routes en bezienswaardigheden onderweg.
New Orleans gaat weer in de herkansing, dat is de vorige keer helemaal de mist in gegaan, in het reisverslag
van Michelly lazen we dat zij op een camping stonden met een busverbinding naar de stad, goede tip.
Op dit moment reizen Rick Nieman en Sascha de Boer, voor RTL 4,op een motor door Amerika en rijden zij de Nanchez Trace Parkway, ook iets om nader te bekijken.
De voorpret is dus al begonnen.

5 november
De eerste vluchtwijziging is binnen, we vliegen terug om 6.45hr een onzalige tijd,  er toch maar een telefoontje aan gewaagd voor een betere tijd.
Op de site van United hadden we een latere vlucht gezien , die gaat om 9.45hr, dat is toch een betere tijd.
Nu is het even afwachten of dit doorgaat, kan pas na het weekend geregeld worden.

9 november
Bevestiging gehad dat we een latere vlucht hebben, we vliegen nu om 9.45hr, dat is in iedere geval heel wat beter dan 6.45hr.

10 januari 2017
De route is ondertussen klaar en zoals al vaker geschreven, we kunnen daar nog van af wijken, het is dan ook een globale route.
Een paar dagen staan vast en dat is de eerste dag in Chicago, de tweede dag in Elkhart en de laatste dagen in Las Vegas.
Het kaartje met de hele route is te vinden onder het kopje Route en Planning, daar staat ook de route van dag tot dag
uitgeschreven.
De dagkaartjes staan weer bij de weken onder het kopje Week 1, Week 2 enzovoort.

17 januari
Vandaag toch maar het hotelin Chicago geboekt, we zaten al weken te wachten tot het goedkoper zou worden,  helaas veel goed koper is het niet geworden.
We zijn verplicht om deze nacht in  de Comfort Suites Schillerpark te overnachten, omdat we hier de andere dag opgehaald worden door de bus die ons en nog vele anderen naar de camping in Elkhart zal brengen, waar we de camper kunnen
oppikken.
We  moeten nog voor de drie laatste nachten in Las Vegas een hotel boeken en een auto.

18 januari
Ook de autohuur is geregeld, nadat ik gisteren al wat prijzen had verzameld, kwam ik vanmiddg op een heel mooie prijs bij
Alamo.nl, samen met een kortingscode die ik op interent had gevonden, maakte dat we meteen maar geboekt hebben.

19 januari
Om files en filestress te vermijden hebben we nu ook weer een kamer bij  Van Der Valk hotel Schiphol geboekt.
De auto kan hier bljven staan, we besparen daardoor het parkeertarief van P3, op deze manier kunnen we relaxt vertrekken.
Een uur later annuleer ik het hotel weer, om vervolgens meteen een nieuwe boeking te doen tegen een veel lager tarief.

10 februari
Een mail gekregen met uitleg over de uitgifte van de campers, jammer dat het bij ieder bedrijf anders gaat.
We weten nog steeds niet voor welke bus we ingedeelt zijn dat kan de bus van 6.00hr zijn, maar ook die van 13.00hr, we hebben wel aangegeven dat we de vroege bus willen, maar ze kunnen ons niks garanderen.
De campers worden pas vanaf 13.00hr uit gegeven, we  moeten dan ook nog boodschappen doen dus zal er niet ver gereden worden, die dag.
We moeten sowieso een camping hebben die een laundry heeft, om de net gekochte badlakens te kunnen wassen en ze moeten restrooms met douche hebben, het zal waarschijnlijk nog zo koud zijn dat we nog geen water in kunnen nemen, in verband met bevriezings gevaar.
De route zal dus al aangepast gaan worden, zucht, voel nu al lichtelijke stress opkomen.

6 maart
Nog 2 weken voor we afreizen, de meeste voor bereidingen zijn wel gedaan.
El-Monte had gevraagd of we een copie van ons paspoort en rijbewijs wilden meebrengen, dit vanavond alvast gedaan.
Ook de adressenlijst en boodschappenlijst is al geprint.
We hebben nog steeds geen hotel voor de laatste 3 nachten, de Eastside Cannery is nog goed aan de prijs en als die niet zakt zou het zomaar kunnen dat we van de Sam’s Town camping naar het Sam’s Town hotel verhuizen, als we de camper hebben ingeleverd.

16 maart
Gisteren maar eens een mailtje gedaan naar El-Monte, 7 dagen voor de afreis zouden we bericht krijgen hoelaat we worden opgehaald bij het hotel in Chicago, helaas geen mail gezien en ook niet in de spambox.
We kregen al snel antwoord, we worden dus om 6.15hr opgehaald en zijn dan rond 10.00hr in Elkhart, we verspelen onderweg nog een uur, doordat we een andere tijdszone inrijden.
De camper krijgen we pas om 14.00hr, hopelijk eerder, we hadden er al rekening mee gehouden dat we die dag niet meer ver zullen rijden en zullen waarschijnlijk na het boodschappen doen terug komen op de KOA camping voor de eerste overnachting.
Zoals de weersverwachting er nu uit ziet, mogen we dan nog geen water innemen, in de nacht vriest het er nog.
Ondertussen worden hier de spullen verzameld en klaar gelegd,  aan kleding zal het van alles wat zijn de eerste dagen zijn nog koud, zoals het er nu uit ziet.

18 maart
Nog een nachtje slapen in ons eigen bed.
Vanmiddag nog een paar uur gewerkt, vandaar dat we gisteren de koffers al ingepakt hebben, ze zijn ook al gewogen, we zeggen niks meer aan doen.
Na mijn werk meteen de bovenverdieping schoon gemaakt, dat scheelt morgen weer, dan wil ik nog even met dochterlief naar de sportschool.

19 maart
We mogen weer mee, we zijn ingecheckt, al willen ze op Schiphol onze paspoorten zien en hebben dus nog geen boardingspassen.
Er liggen nog wat batterijen op te laden, wat nog in de carry on moet, verder is alles ingepakt.
Nog wat poetsen in huis en dan nog 2 uurtjes gaan  sporten, daarna nog 2 wasjes draaien.
We eten wat vroeger, zodat we als het licht is het nieuwe stuk weg bij Delft moeten rijden, wel zo makkelijk navigatie is daar niet te vertrouwen.